kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 423 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-1010. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| A SZERKESZTŐ ELŐSZAV | 3 |
| A HALMAZOK ÉS A LOGIKA ELEMEINEK TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY) | 5 |
| A tanítandó fogalmak, ismeretek áttekintése | 8 |
| A halmazok képzése | 8 |
| A halmazok ábrázolása | 9 |
| Részhalmazok és valódi részhalmaz képzése | 10 |
| A halmazműveletek | 10 |
| A halmaz témakör kapcsolata a logikával | 14 |
| A kvantorokról | 16 |
| Venn-diagramok felhasználása következtetések helyességének vizsgálatára | 19 |
| Folyamatábrák (blokkdiagramok) készítése a logikai nevelés szolgálatában | 22 |
| Adatábrázolás, adatrendezés lyukkártyákkal | 26 |
| Feleadatok | 28 |
| Irodalom | 32 |
| AZ ARITMETIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 33 |
| A számfogalom kialakítása | 35 |
| Természetes számok | 35 |
| Racionális számok | 36 |
| Negatív számok, egész számok | 37 |
| Törtszámok, törtek | 39 |
| Tizedes törtek. A racionális szám fogalma | 43 |
| Feladatok | 49 |
| Számrendszerek, vesszős törtek megismertetése | 51 |
| Vesszős törtek, tizedes törtek | 54 |
| Számok közelítő értéke, kerekített értéke | 57 |
| Nagy számok felírása, a számok normálalakja | 59 |
| Feladatok | 60 |
| Számelméleti alapfogalmak tanítása és alkalmazása | 62 |
| A számelméleti fogalmak előkészítő szakasza | 62 |
| A számelméleti fogalmak, szabályok rendszerezett feldolgozása | 65 |
| Feladatok | |
| Műveletek a számhalmazokban | 72 |
| Hogyan alakul ki a műveletvégzés a természetes számok körében? | 73 |
| Egész számok és törtszámok körében végzett műveletek | 77 |
| Egész számok összeadása, kivonása | 77 |
| Törtek összeadása,. kivonása | 78 |
| Szorzás természetes számmal, osztás természetes számmal | 78 |
| Műveletek vesszős törtekkel | 81 |
| Műveletek egész számokkal | 81 |
| Műveletek törtszámokkal | 83 |
| Műveleti azonosságok; műveleti sorrend | 85 |
| Hatványok | 85 |
| A négyzetgyök | 86 |
| Algebrai struktúrák vizsgálata | 86 |
| Feladatok | 88 |
| Arány, arányosság | 90 |
| A témakör előkészítése | 90 |
| Az egészből a törtrész, a törtrészből az egész kiszámítása | 93 |
| Szorzás tört alakú számmal = törtrész számítása | 93 |
| Osztás tört alakú számmal = törtrészből az egész kiszámítása | 94 |
| Az arány | 95 |
| Arányosság | 98 |
| Feladatok | 100 |
| Szöveges feladatok | 102 |
| A szöveges feladatok csoportosítása | 102 |
| A szöveges feladatok megoldásának lépései | 103 |
| A szöveges feladatok fajtái | 104 |
| Egyszerű feladatok | 104 |
| Összetett feladatok | 105 |
| A szöveges feladatok megoldási módszerük szerinti csoportosítása | 106 |
| A szöveges feladatok nevelési vonatkozásai | 106 |
| Feladatok | 107 |
| Irodalom | 108 |
| AZ ALGEBRA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 113 |
| Műveletek, struktúrák | 116 |
| Algebrai alapfogalmak | 127 |
| A betűjelölés bevezetése | 127 |
| Az algebrai kifejezések csoportosítása | 132 |
| Egytag, többtag | 133 |
| Egynemű, különnemű kifejezések | 134 |
| Nyitott mondatok | 135 |
| Nevezetes azonosságok | 137 |
| Egyenletek | 141 |
| Egyenlőtlenségek | 148 |
| Egyenletrendszerek, egyenlőtlenségrendszerek | 150 |
| Szöveges feladatok megoldása egyenlettel | 152 |
| Feladatok | 160 |
| Irodalom | 160 |
| A RELÁCIÓK, A FÜGGVÉNYEK, A SOROZATOK TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 163 |
| Relációk | 168 |
| Feladatok | 186 |
| Irodalom | 186 |
| Függvények | 198 |
| Feladatok | 211 |
| Irodalom | 211 |
| Sorozatok | 213 |
| Feladatok | 228 |
| Irodalom | 229 |
| A GEOMETRIA TANÍTÁSA (DR. VÖRÖS GYÖRGY) | 231 |
| Alapvető geometriai fogalmak módszertani kislexikonja | 233 |
| Feladatok | 238 |
| A mértani hely tanításával kapcsolatos észrevételek | 240 |
| A geometriai szerkesztésekről | 243 |
| Az euklideszi szerkesztés fogalma | 243 |
| Az alapszerkesztések tanítása | 245 |
| A geometriai szerkesztési feladatok megoldásának leggyakrabban előforduló módszerei | 247 |
| A szerkesztési feladatok teljes megoldásának kellékei | 250 |
| Feladatok | 252 |
| A geometriai transzformációk tanítása (makromodell) | 254 |
| A leképzés és a transzformáció általános fogalma | 254 |
| A tengelyes szimmetria tanítása | 256 |
| A középpontos szimmetria tanítása | 259 |
| Az eltolás tanítása | 262 |
| Az elforgatás tanítása | 263 |
| A hasonlósági transzformáció tanítása | 264 |
| A középpontos nagyítás-kicsinyítés (sugár irányú nyújtás-összenyomás) fogalma | 264 |
| A középpontos hasonlóság tulajdonságai | 265 |
| Sokszögek, síkidomok hasonlóságának általános fogalma | 266 |
| A hasonlóság alkalmazásai | 268 |
| A tengelyes affinitás tanítása | 269 |
| A transzformációk összetétele (szorzása) | 271 |
| Feladatok | 274 |
| Irodalom | 277 |
| A síkidomok tanítása | 278 |
| A sokszögek tanítása | 278 |
| A sokszögek tulajdonságai | 278 |
| A háromszögek tanításáról | 279 |
| A négyszögek tanításáról | 284 |
| A körrel kapcsolatos tételek tanítása | 287 |
| Feladatok | 289 |
| Síkidomok átalakítása, átdarabolása. Bolyai Farkas tétele | 294 |
| Néhány idom átalakítása | 294 |
| Néhány idom átdarabolása | 295 |
| Bolyai Farkas tétele | 297 |
| Feladatok | 297 |
| A "parkettázás" (csempézés, síklefedés) | 299 |
| A testek tanítása | 307 |
| A hengerszerű testek tanítása | 307 |
| A hengerszerű testek származtatása, osztályozása | 307 |
| Definiálás, elnevezések | 308 |
| Síkra vonatkozó szimmetria | 308 |
| Egyenesre vonatkozó szimmetria | 310 |
| Pontra vonatkozó szimmetria | 310 |
| Forgásszimmetrikus testek | 311 |
| A hasáb és az egyenes henger hálózata | 311 |
| A hengerszerű testek felszíne és térfogata | 312 |
| A kúpszerű testek tanítása | 316 |
| A kúpszerű testek származtatása, definíciója, osztályozása; elnevezések | 316 |
| A gúla és a kúp hálózata | 317 |
| A kúpszerű testek felszíne | 318 |
| A kúpszerű testek térfogata | 319 |
| A gömb tanítása | 320 |
| A gömb fogalma és részei | 320 |
| A gömb felszíne és térfogata | 322 |
| Feladatok | 324 |
| A MÉRÉSEK TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 327 |
| Mérés, mérőeszközök, mértékegységek | 330 |
| Mértékegységrendszer | 333 |
| A mérés hibája, közelítés, kerekítés | 337 |
| Kerület-, terület-, felszín-, térfogatszámítás | 339 |
| Kerületszámítás | 339 |
| Területszámítás | 340 |
| Testek felszíne és térfogata | 341 |
| Tömeg és űrtartalom számítása | 345 |
| Szögmérés, időmérés | 346 |
| Feladatok | 347 |
| Irodalom | 349 |
| A KOMBINATORIKA TANÍTÁSA (CZEGLÉDI ISTVÁN) | 351 |
| Feladatok | 370 |
| Irodalom | 370 |
| A VALÓSZÍNŰSÉG TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 373 |
| Feladatok | 385 |
| Irodalom | 385 |
| A STATISZTIKA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 389 |
| A statisztika tanításával kapcsolatos munka az alsó tagozatban | 389 |
| Az adatok gyűjtése és rendezése | 392 |
| Az adatok kezelése | 394 |
| Az átlagértékek meghatározása | 394 |
| A statisztika tanításával kapcsolatos munka a felső tagozatban | 397 |
| A tanultak továbbfejlesztése és a tanári felhasználás | 400 |
| Feladatok | 401 |
| Irodalom | 403 |
| A TOPOLÓGIA TANÍTÁSA (BALOGH VIKTÓRIA) | 405 |
| A topológia tanítása | 405 |
| Feladatok | 415 |
| Irodalom | 416 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.