kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 235 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-09-2887-6 |
| Megjegyzés: | Gáspár László szerző által dedikált példány. |
| Előszó | 7 |
| Marx és a neveléstudomány | |
| A marxi életmű belső egysége és pedagógiai tartalmának jelentősége | 15 |
| A marxizmus reneszánsza és a neveléstudomány | 19 |
| A marxi életműben rejlő pedagógiai tartalom feltárásának és kifejtésének problémái | 34 |
| Szubjektum és emberi gazdagság | |
| Az emberi gazdagság; a szubjektum belső és külső gazdagsága | 41 |
| Az emberi gazdagságban felhalmozott értékek: a szubjektumban és az objektumban tárgyiasult értékek | 46 |
| Az értékek forrása: a természet és a természetet átalakító emberi tevékenység | 48 |
| A termelés mint specifikusan emberi tevékenység: értékteremtés; szubjektumok termelése és objektumok termelése | 50 |
| A szubjektumtermelés antropológiai alapja: az elsajátításra való képesség; az objektumtermelés antropológiai alapja: a tárgyiasításra való képesség | 53 |
| A nembeli kontinuitásnak nem egy, hanem két biztosítéka van: az "alanyi objektivációk" és a "tárgyi objektivációk" rendszere | 55 |
| Egyéni és nembeli élet. A tevékenység, a képesség és a szükséglet kettős alakja | 57 |
| Az ember az "alanyi" és a "tárgyi", az egyéni és a társadalmi objektivációk miatt "kinevelésre szoruló lény" | 59 |
| A társadalmi termelési folyamat: a társadalmi képességtermelés és a társadalmi képességfelhasználás egysége | 63 |
| A nevelés mint pedagógiailag reprodukált társadalmi termelési folyamat ugyancsak a képességtermelés és a képességfelhasználás egységén alapul | 68 |
| A nevelés társadalomalakító szerepéről a tudományos kommunizmus álláspontján | 71 |
| Szubjektumtermelés és előtörténet | |
| A szubjektumtermelés kezdetei; a képességtermelő gyakorlat elválása | 75 |
| A nevelés három alapformája a progresszív társadalomalakulatokban | 97 |
| A közoktatás: különös szubjektumok társadalmi tömegtermelése a "tanulóiskola" eszközével | 101 |
| A természetadta társadalmi munkamegosztás: egyoldalú képességtermelés és egyoldalú képességfelhasználás | 106 |
| A megosztott egyén (a különös tevékenység egyoldalú szubjektuma) az előtörténet terméke | 112 |
| Szubjektumtermelés és valóságos történet | |
| A "dolgok termelése" és az "emberek termelése" közötti természetadta viszony megfordítása | 115 |
| A "mostani nevelés" pozitív megszüntetése: az általános értékteremtő képességek egyetemes fejlesztése | 118 |
| A "mostani munkamegosztás" pozitív megszüntetése: az egyéni képességek humanizált társadalmi felhasználása | 126 |
| A totálisan fejlett egyén (a társadalmi termelési folyamat szubjektuma) a valóságos történet terméke és feltétele | 129 |
| Az előtörténetből a valóságos történetbe való átmenet | 152 |
| Jegyzetek | 155 |
| Irodalom | 221 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.