kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 268 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-17-0495-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52664. |
| Kálmán György: Bevezető | 5 |
| A szerkesztő: Előszó | 7 |
| Köszöntők | |
| Margócsy József | 13 |
| Horváth Miklós | 15 |
| Szabolcsi József | 16 |
| Bárczi Géza | 19 |
| Főelőadás - korreferátumok | |
| Temesi Mihály: Anyanyelvünk az általános iskolában | 25 |
| Hoffmann Ottó: Anyanyelvi nevelésünk célja és tantárgy-pedagógiai alapelvei | 47 |
| Szatmári Lajos: Az anyanyelvtanítás helyzete Pest megyében | 59 |
| Topscháll Józsefné: A mindennapi gyakorlat problémái | 66 |
| Vita | |
| A nyelvtan- és helyesírástanítás kérdései | |
| Munkaformák és munkaeszközök a nyelvtanórán | |
| Rácz Endre: Elnöki bevezető | 75 |
| Bevezető referátumok | |
| Bachát László: Az anyanyelv és az idegen nyelvek tanításának kapcsolata | 79 |
| Tihanyi Andor: Tendenciák a kezdő oktatásban az anyanyelvi nevelés területén | 82 |
| Szende Aladár: Koncentrált és intenzívebb anyanyelvi nevelésért | 85 |
| Takács Etel: Előszó a nyelvtani munkafüzethez | 89 |
| Hernádi Sándor: A helyesírás tanításának problémái | 93 |
| Hozzászólások | |
| Orosz Sándor: Adatok a helyesírás fejlődéséről és a tanulók nyelvtani ismereteiről | 98 |
| Xantus Gyuláné: Gondolatok a helyesírási készség kialakításának alsó tagozatos feladatairól | 102 |
| Orosz Béla: Az iskolatelevízió magyar nyelvtani adásai és az anyanyelvi oktatás | 103 |
| Inczefi Géza: Néhány gondolat az általános iskolai anyanyelvi képzésről | 107 |
| Plaszkony László: A mondatelemzés szerepe és lehetőségei az anyanyelvi oktatásban | 109 |
| Balogh Gyuláné: A nyelvtan- és helyesírástanításról | 114 |
| Benkő László: A nyelvtantanulással kapcsolatos tapasztalatokról | 117 |
| Szarvas Andrásné: Az 5. osztályos nyelvtani munkafüzetről | 118 |
| Rindó József: A pedagógusok szemléletének megváltoztatásáért | 119 |
| Wacha Imre: A helyes és szép magyar beszédért | 121 |
| Bálint Margit: Nevelőotthoni gyermekek tanításáról | 125 |
| Juhász András: A nyelvtan- és helyesírástanításról | 128 |
| Honti Mária: Az anyanyelv humanizáltabb tanításáért | 131 |
| Szabó Balázsné: A nyelvtantanítás elégtelenségének okairól | 133 |
| Dr. Chikán Zoltánné: A helyes kiejtési technika és az ének tanításának összehangolása | 136 |
| Hompó Ferencné: A programozott oktatás szerepe a kisiskolákban | 138 |
| Pásztor Emil: Anyanyelvi nevelés - anyanyelvi képzés - nyelvtanítás | 140 |
| Hoffmann Ottó: A nyelvi tevékenység fejlesztésének néhány lehetősége és munkaformája a nyelvtanórán | 145 |
| A kifejezőkészség fejlesztése | |
| Nyelvművelés és beszédművelés az általános iskolában | |
| Fábián Pál: Elnöki bevezető | 155 |
| Bevezető referátumok | |
| Balassa Lászó: Fogalmazástanításunk hatékonyabbá tételéről | 158 |
| Rónai Béla: Anyanyelvi nevelés és tanárképzés | 162 |
| Magassy László: A beszédművelés feladatai az általános iskolai anyanyelvi nevelésben | 167 |
| Hozzászólások | |
| Békési Imre: A magyar nyelvtan tantárgyi sajátságairól | 173 |
| Graf Rezső: Nyelvművelő nyelvtantanításért | 176 |
| Fajcsek Magda: Kísérleti fogalmazási munkafüzet az általános iskola 7. osztálya számára | 178 |
| Márk Tamás: Beszédhiba - pályaalkalmasság | 181 |
| Büky László: A tanulók és a köznyelvi norma | 183 |
| Muráth Istvánné: Anyanyelvtanítási ártalmak | 184 |
| Stéger Hajnal: Nyelvközpontú anyanyelvi képzést! | 186 |
| Tasnádi Jolán: Anyanyelvi képzés, tananyag-felépítés | 188 |
| Kerekes László - Pesti János: Hogyan szolgálják az anyanyelvi nevelést az 5. osztály tankönyvei? | 190 |
| Az anyanyelvi képzés és a többi tantárgy kapcsolata | |
| Nyelvtudomány és nyelvtantanítás | |
| Szathmári István: Elnöki bevezető | 199 |
| Bevezető referátumok | |
| Sári Gusztáv: A tanulók szóbeli és írásbeli kifejezőkészségének fejlesztése | 204 |
| Szépe György: Nyelvtudomány és nyelvtantanítás | 208 |
| Hajdú Mihály: A nyelvtudományi kutatások lehetősége az általános iskolában | 213 |
| Hozzászólások | |
| Dezső László: Az általános nyelvészet alkalmazása a magyartanításban | 217 |
| A. Molnár Ildikó: Az anyanyelvi képzés és a középiskolai tanárok anyanyelvi műveltsége | 218 |
| Elekfi László: Általános iskolai nyelvtankönyveink | 221 |
| Ágoston Mihály: Az anyanyelvi kultúra egyéni és közös érdekünk | 224 |
| Kovács József: Nyelvtudomány és iskola | 227 |
| Szirmay Endre: Az anyanyelvi nevelés egysége és hatékonysága az általános iskola alsó tagozatában | 228 |
| Hexendorf Edit: A szóbeli és írábeli kifejezőkészség fejlesztése | 231 |
| Bánréti Zoltán: Az anyanyelvi képzés korszerűsítése és a modern strukturális nyelvészet | 238 |
| Fekete Pál: Egységes anyanyelvi képzést! | 242 |
| Pásztor Emil: A magyar nyelv és irodalom egymásrautaltsága és együttműködése az iskolában | 246 |
| Bures Ferencné: A szaktanár szerepe | 250 |
| Javaslatok | |
| Szathmári István: Elnöki zárószó | 255 |
| Tárgymutató Graf Rezső munkája | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.