kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Sport |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 265 oldal |
| Sorozatcím: | Testnevelési Főiskolai Tankönyv |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Varga Péterné szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 5 |
| Általános ismeretek | |
| A játékról általában | 7 |
| A játék fogalma és szerepe a gyermek életében | 8 |
| A játék eredete és csoportosítása | 10 |
| A játék szerepe a pedagógiában | 11 |
| A testnevelési játékokkal kapcsolatos alapismeretek | |
| A testnevelési játék fogalma és eredete | 13 |
| A testnevelési játékok szabályai | 14 |
| A testnevelési játékok és a sportjátékok kapcsolata | 17 |
| A testnevelési játékok felosztása | 19 |
| Fogó- és futójátékok | 19 |
| Sorversenyek | 21 |
| Váltóversenyek | 23 |
| Versengések | 26 |
| Küzdőjátékok | 28 |
| Labdajátékok | 29 |
| A testnevelési játékok szerepe az iskolai testnevelésben | |
| A testnevelési játékok és az iskolai testnevelés kapcsolata | 33 |
| A testnevelési játékok feladata az isk9olai testnevelésben | 35 |
| A játék szerepe a tanulók egészséges testi fejlődésében | 37 |
| Képességek, készségek, tulajdonságok fejlesztése játékkal | 38 |
| Fizikai képességek fejlesztése | 38 |
| Értelmi képességek fejlesztése | 40 |
| A tanulók jellemének formálása | 42 |
| A testnevelési játékok kapcsolata a többi testgyakorlati ág mozgásanyagával | 43 |
| Az atlétika és a játék kapcsolata | 44 |
| A torna és a játék kapcsolata | 46 |
| A sportjátékok és a játék kapcsolata | 47 |
| A testnevelési óra játékai | |
| Az általános iskola alsó tagozatos tanulóinak játékai | 54 |
| Az I-II. osztályos tanulók játékai | 54 |
| A III-IV. osztályos tanulók játékai | 58 |
| Az általános iskola felső tagozatos tanulóinak játékai | 62 |
| A középiskolás tanulók játékai | 69 |
| A játék oktatása | |
| A játékoktatás előkészítésének, tervezésének általános szempontjai | 77 |
| Felkészülés a játékoktatásra | 77 |
| A játék kiválasztásának szempontjai | 78 |
| A tanulók aktivitásának fokozása | 81 |
| A játékok oktatásának elvi szempontjai | 82 |
| A játéktér és játékeszközök előkészítése | 84 |
| A csapatok megszervezése | 85 |
| A játék irányításában részt vevők kijelölése | 87 |
| A játékosok felállítása | 89 |
| A játékoktatás módszerei | 89 |
| Szóban közlés (magyarázat) | 89 |
| A játék bemutatása (próbajáték) | 91 |
| A játék vezetése (gyakoroltatás) | 92 |
| A játékoktatás tárgyi feltételei | 95 |
| A játéktér | 95 |
| A tornaterem | 96 |
| A játékhoz szükséges felszerelések és játékeszközök | 96 |
| Egészségügyi szempontok | 97 |
| Játékgyűjtemény | |
| Általános iskola: | |
| I. osztály | 99 |
| II. osztály | 120 |
| III. osztály | 134 |
| IV. osztály | 151 |
| V. osztály | 165 |
| VI. osztály | 177 |
| VII. osztály | 188 |
| VIII. osztály | 193 |
| A sportjátékok oktatását elősegítő tantervi játékok | 201 |
| A labdaérzék sokoldalú fejlesztését elősegítő labdaversengések | 209 |
| Egyéb testnevelési játékok | 222 |
| Irodalom | 253 |
| Testnevelési játékok névmutatója | 255 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.