| Előszó | 11 |
| Bevezető | 13 |
| A felsőoktatás jelentősége | 13 |
| A felsőoktatás átalakulása | 13 |
| A felsőoktatás minőségmenedzsmentjének jelentősége | 13 |
| A kötet felépítése | 14 |
| Irodalom | 14 |
| A képzés | 15 |
| A felsőoktatási intézmény mint képzési módszer | 15 |
| Az intézmény alaptevékenységei | 16 |
| Igazgatás, egyéb tevékenységek | 17 |
| A felsőfokú képzés irányítása | 18 |
| A felsőoktatási intézmény szervezete | 19 |
| A többkimenetelű képzés | 20 |
| A teljes képzési folyamat | 22 |
| A folyamat főbb szakaszai | 22 |
| A szakalapítás | 22 |
| A felvételi vizsga | 22 |
| A tanítási-tanulási folyamat | 23 |
| Az értékelés | 26 |
| A képzéskövetés | 26 |
| A felsőoktatási intézmények minőségmenedzsmentjének speciális problémái | 27 |
| Az oktatási folyamatok és a minőségi követelményeket meghatározó tényezők | 27 |
| Az oktatás feltételei | 29 |
| A hallgatók alkalmassága és tanulmányi eredményessége (értékelés) | 32 |
| Irodalom | 33 |
| A képzés minősége | 34 |
| A képzés minőségének fogalmi meghatározása | 34 |
| A képzés mint társadalmi igénykielégítési folyamat | 34 |
| A képzés minőségének értelmezése | 34 |
| A képzés-alkalmazás mint termelési-fogyasztási folyamat | 35 |
| A képzés-alkalmazás mint társadalmi igénykielégítési folyamat | 35 |
| A képzés-alkalmazás mint igénykielégítési folyamat érdekeltjei | 35 |
| A képzés-alkalmazás mint társadalmi igénykielégítési folyamat minősége | 36 |
| Az oklevélátadás mint temelési-fogyasztási folyamat | 38 |
| Az oklevélátadás mint társadalmi igénykielégítési folyamat | 38 |
| Az oklevél-átadási folyamat érdekeltjei | 38 |
| Az oklevélátadás mint társadalmi igénykielégítési folyamat minősége | 39 |
| A tanítás-tanulás mint termelési-fogyasztási folyamat | 39 |
| A tanítás-tanulás mint társadalmi igénykielégítési folyamat | 39 |
| A tanítási-tanulási folyamat érdekeltjei | 40 |
| A tanítás-tanulás mint igénykielégítési folyamat minősége | 40 |
| Az értékelés mint termelési-fogyasztási folyamat | 41 |
| Az értékelés mint társadalmi igénykielégítési folyamat | 41 |
| Az értékelés mint igénykielégítési folyamat érdekeltjei | 42 |
| Az értékelés mint igénykielégítési folyamat minősége | 42 |
| Összefoglalás: a képzés minősége | 43 |
| Irodalom | 44 |
| A képzés nemzeti (minőségügyi) szabályozási rendszere | 45 |
| A képzés nemzeti minőségügyi szabáyozórendszere | 45 |
| Nemzeti képzési politika | 45 |
| Nemzeti minőségügyi politika | 45 |
| A képzés nemzeti minőségügyi szabályozása | 45 |
| A képzés szabályozása | 46 |
| A képzés jogi szabályozása | 46 |
| A felsőoktatási intézmények egyéb jogi szabályozása | 58 |
| A képzés társadalmi minőségügyi szabályozása | 58 |
| A képzés felsőoktatási akkreditációja | 58 |
| A képzés minőségügyi akkreditációja | 61 |
| A képzés minőségének értékelése a minőségi díj követelményrendszere alapján | 61 |
| Irodalom | |
| A képzés intézményi minőségmenedzsmentje | 62 |
| Az egyetemi/főiskolai képzés minőségmenedzsmentje | 62 |
| Az egyetemi/főiskolai képzés sajátosságai | 62 |
| Az intézmény célja | 63 |
| A felsőoktatási intézmény minőségmenedzsmentjének összetettsége | 64 |
| A szak minőségmenedzsmentje | 65 |
| A szakalapítás minőségmenedzsmentje | 66 |
| A képzéskövetés minőségmenedzsmentje | 66 |
| A képzés minőségmenedzsmentje | 66 |
| A felvételi eljárás minőségmenedzsmentje | 66 |
| A záróvizsga minőségmenedzsmentje | 67 |
| Az oktatás minőségmenedzsmentje | 67 |
| Az oktatás-minőségmenedzsment felépítése | 67 |
| A tanítási-tanulási tevékenység folyamatszabályozása | 67 |
| Az értékelés minőségmenedzsmentje | 72 |
| Korszerű hallgatói értékelési eljárások és statisztikai módszerek | 75 |
| Az újszerű értékelési eljárások | 76 |
| A modern tesztmodellek | 77 |
| A tesztek szintegyeztetésének problémája | 80 |
| Attitűdvizsgálati módszerek | 84 |
| Irodalom | 86 |
| A minőségügyi szabványok értelmezése a képzésre | 87 |
| A minőségügyi szabványok előírásai | 87 |
| A minőségügyi szabványok | 87 |
| Az ISO 9001, 9002 és 9003 szabvány előírásai | 87 |
| Az ISO 9004-2 szabvány előírásai | 88 |
| Az ISO 9001 szabvány követelményei a felsőoktatási intézmény minőségügyi rendszerére | 88 |
| A vezetőség felelőssége | 88 |
| A minőségügyi rendszer | 90 |
| A szerződés átvizsgálása | 91 |
| A tervezés szabályozása | 91 |
| A dokumentumok és adatok kezelése | 93 |
| Beszerzés | 94 |
| A vevő által beszállított termék kezelése | 94 |
| A termék (hallgató és ismeretek) azonosítása és nyomon követhetősége | 94 |
| Folyamatszabályozás | 95 |
| Ellenőrzés és vizsgálat | 95 |
| Ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezések kezelése | 96 |
| Ellenőrző és vizsgált állapot | 97 |
| A meg nem felelő termék kezelése | 98 |
| Helyesbítő és megelőző tevékenységek | 98 |
| Kezelés, tárolás, csomagolás, állapotmegőrzés és kiszállítás | 99 |
| Minőségügyi feljegyzések kezelése | 99 |
| Belső minőségügyi felülvizsgálat (belső audit) | 100 |
| Képzés | 100 |
| Vevőszolgálat | 100 |
| Statisztikai módszerek | 100 |
| Irodalom | |
| A képzés teljes körű minőségmenedzsmentje | 102 |
| A teljes körű minőségmenedzsment elveinek bevezetése az Amerikai Egyesült Államok oktatási rendszerébe | 102 |
| Az oktatás helyzete és problémái az Egyesült Államokban | 102 |
| A teljes körű minőségmenedzsment bevezetésének elemei | 104 |
| Példák a TQM elvek alkalmazására | 106 |
| A TQM alkalmazása az oktatási folyamatban | 108 |
| A felsőoktatási intézmény teljes körű minőségmenedzsmentje | 115 |
| A teljeskörűség értelmezése az intézmény tevékenységei szempontjából | 115 |
| A teljeskörűség értelmezése az igénykielégítési folyamat teljessége szempontjából | 115 |
| A teljeskörűség értelmezése a kapcsolattartás szempontjából | 116 |
| A teljeskörűség értelmezése a minőségügyben részt vevők szemponjtából | 116 |
| A teljeskörűség értelmezése a minőségügyi rendszer szempontjából | 116 |
| A teljeskörűség értelmezése a TQM eszközök szempontjából | 116 |
| Irodalom | 117 |
| A képzés minőségének értékelése | 118 |
| A képzés értékelése | 118 |
| Bevezetés | 118 |
| A képzés teljesítménymutatói | 118 |
| Skócia: a teljesítménymutatók csoportosítása | 119 |
| Egyesült Királyság: kérdőívek | 120 |
| A holland HBC értékelési rendszer | 122 |
| A HOBEON értékelési módszer | 131 |
| A FEANI minőségértékelő rendszere | 133 |
| A nemzeti minőségi díj követelményrendszer a felsőfokú képzésre | 137 |
| A hazai akkreditálási rendszer minősítési tényezői | 145 |
| Irodalom | 147 |
| A felsőoktatással kapcsolatos rövidítések értelmezése | 148 |