| Előszó helyett | 9 |
| Elméleti alapok | 15 |
| A korszerűsítés indítékai | 15 |
| Szervrendszerek fejlődései | 17 |
| A központi idegrendszer | 18 |
| A belsőelválasztású mirigyek | 19 |
| Hőszabályozás | 21 |
| A harántcsíkolt izmok | 24 |
| A szív-vérkeringési rendszer | 25 |
| A légzőrendszer | 27 |
| A tantárgy jelentősége | 29 |
| A játékosság értelmezése | 36 |
| Módszertani útmutatások | 40 |
| Az iskolai testnevelés célja | 40 |
| Az alapozó időszak fő feladatai | 41 |
| A korszerűsítés főbb irányai | 41 |
| A fejlesztés logikai rendszere | 49 |
| Ismeretek | 51 |
| Jártasság | 51 |
| Készség | 51 |
| Képesség | 52 |
| Technika | 52 |
| Taktika | 53 |
| Kondíció | 53 |
| Teljesítmény | 53 |
| Szervezés | 54 |
| Fejlődés | 54 |
| Rekreációs edzés | 54 |
| Az eredményesség ellenőrzése | 55 |
| Intenzitás, terhelhetőség | 56 |
| A mozgás minősége | 57 |
| A mozgás sokrétűsége | 58 |
| Az élmény kulcsszerepe | 59 |
| A ritmusfejlesztés kulcsszerepe | 60 |
| Variációk a gimnasztikai gyakorlatok tervezésében | 67 |
| Az osztály irányítása | 70 |
| A szocializációról néhány szóban | 71 |
| Gondolatok a diáksportról | 72 |
| A tanterv felépítése | 74 |
| Az éves tanterv | 74 |
| Az ATT tematikus blokkjai, moduljai | 75 |
| Az anyag tárolása | 75 |
| Balesetek megelőzése | 77 |
| Az idegrendszer sérülései | 78 |
| A bőr sérülései | 80 |
| Az izomzat sérülései | 88 |
| Az ízületek sérülései | 91 |
| A csontok sérülései | 96 |
| Rosszullétek | 98 |
| A balesetek elhárításának főbb szempontjai | 101 |
| Óratervezés, szervezés | 102 |
| A testnevelés óra és a napi sporttevékenység | 102 |
| Módszertani útmutató | 103 |
| A magyarázat főbb ismérvei | 103 |
| A bemutatás | 103 |
| A javítás fő szempontjai | 104 |
| Főbb foglalkoztatási formák | 104 |
| Atletikus, komplex képességfejlesztés | 109 |
| 1. osztály | 110 |
| Futások | 110 |
| Ugrások | 111 |
| Dobások | 112 |
| 2. osztály | 114 |
| Futások | 114 |
| Ugrások | 115 |
| Dobások | 116 |
| 3. osztály | 118 |
| Futások | 118 |
| Ugrások | 119 |
| Dobások | 120 |
| Az értékelés szempontjai | 121 |
| 4. osztály | 122 |
| Futások | 122 |
| Ugrások | 122 |
| Dobások | 123 |
| Az értékelés szempontjai | 125 |
| Játékos téli gyakorlatok | 127 |
| A képességfejlesztés gimnasztikai alapjai | 129 |
| 1. osztály | 129 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 129 |
| Járásgyakorlatok | 131 |
| Játékos lábtorna | 133 |
| Légzőgyakorlatok | 133 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 134 |
| Támaszgyakorlatok | 135 |
| Függésgyakorlatok | 136 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 137 |
| Az értékelés szempontjai | 138 |
| 2. osztály | 140 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 140 |
| Járásgyakorlatok | 141 |
| Játékos lábtorna | 142 |
| Légzőgyakorlatok | 143 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 143 |
| Támaszgyakorlatok | 144 |
| Függésgyakorlatok | 144 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 145 |
| Az értékelés szempontjai | 146 |
| 3. osztály | 148 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 148 |
| Járásgyakorlatok | 148 |
| Légzőgyakorlatok | 149 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 150 |
| Támaszgyakorlatok | 151 |
| Függésgyakorlatok | 152 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 153 |
| Az értékelés szempontjai | 154 |
| 4. osztály | 156 |
| Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek | 156 |
| Járásgyakorlatok | 157 |
| Légzőgyakorlatok | 158 |
| Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 158 |
| Támaszgyakorlatok | 160 |
| Függésgyakorlatok | 161 |
| Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 162 |
| Szervezési alapismeretek | 165 |
| Az értékelés szempontjai | 166 |
| Labdás képességfejlesztés | 167 |
| 1. osztály | 169 |
| Az értékelés szempontjai | 170 |
| 2. osztály | 171 |
| Az értékelés szempontjai | 172 |
| 3. osztály | 173 |
| Az értékelés szempontjai | 174 |
| 4. osztály | 175 |
| Az értékelés szempontjai | 176 |
| Az alapozó időszak zárókövetelményei | 179 |
| Tantervi alapkövetelmények | 179 |
| Ismeretek | 179 |
| Szervezés | 180 |
| Teljesítmény, fejlődés | 181 |
| Javasolt motoros próbák és értékeik | 183 |
| Leányok | 185 |
| Az úszásoktatás iskolai modulja | 187 |
| Bevezetés | 187 |
| Az oktatási anyag szerkezete | 188 |
| Az oktatási anyag | 188 |
| Végrehajtás | 189 |
| Tervezés | 189 |
| Az úszásoktatás általunk javasolt módszertani lépései | 190 |
| Az oktatás folyamatának főbb részei | 190 |
| Az úszásoktatás menete | 191 |
| Módszertani útmutatások | 192 |
| A foglalkozás felépítése | 193 |
| Foglalkozás tervezésének, levezetésének szempontjai | 193 |
| Szervezés alapformák | 194 |
| Az oktatáshoz használható eszközök | 195 |
| Az oktatási anyag felépítése, elrendezése fokozatokban | 196 |
| I. fokozat | 198 |
| II. fokozat | 200 |
| III. fokozat | 204 |
| IV. fokozat | 210 |
| Küzdősportági alapok | 213 |
| Eséstan | 214 |
| Az esések kialakításának egy lehetséges folyamata | 215 |
| Emelések és hordások | 218 |
| Küzdőjátékok | 220 |
| Comeniustól napjainkig | 223 |
| Felhasznált, javasolt irodalom | 229 |
| Tárgymutató | 237 |