kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 239 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Dr. Nagy Sándor szerző által dedikált példány. Tankönyvi szám: 41 009 |
| Előszó | 5 |
| A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 9 |
| Az oktatás fogalma | 21 |
| Az oktatás és a képzés tartalma | 37 |
| Az ismeret mint didaktikai kategória | 38 |
| A jártasság és a készség | 46 |
| A tantervek lehetséges változatai | 53 |
| A tananyag függése a társadalmi fejlődéstől | 57 |
| A tantervek periodikus újrakészítésének szükségessége | 61 |
| A tananyag kiválasztásának és elrendezésének szempontjai | 63 |
| A tananyag elrendezése | 84 |
| A tanterv szerkezete | 76 |
| Az oktatás folyamata | 79 |
| Az oktatási folyamatról általában | 79 |
| Programozott oktatás és oktatási folyamat | 81 |
| A megismerés útja | 87 |
| Az oktatási folyamat ismeretelméleti alapjai | 92 |
| Az iskolai megismerés általános sajátosságai | 98 |
| Az oktatási folyamat szerkezete | 109 |
| Az oktatási folyamat és a munkaoktatás | 134 |
| Az oktatás szervezeti kérdései | 143 |
| Szervezeti keretek és szervezeti formák | 143 |
| Történelmi utalások | 144 |
| A tanítási óra kérdései | 156 |
| A tanítás-tanulás tanórán kívüli tevékenységének szervezeti kérdései | 176 |
| Az oktatás módszerei | 181 |
| Az ismeretek szóbeli közvetítése a tanár által | 191 |
| A megbeszélés (beszélgetés) mint oktatási módszer | 194 |
| A szeminálium és a vita mint tanítása-tanulási módszer | 197 |
| A szemléltetés mint módszer, a közvetlen bemutatások és az audio-vizuális eszközökkel történő közvetett bemutatások módszertani kérdései | 198 |
| A tanulók önálló munkája nyomtatott programokkal, programozott tankönyvekkel, munkafüzetekkel és tanítógépekkel | 206 |
| A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái, önálló kutató jellegű tevékenységei | 215 |
| A tanulók önálló és részben önálló munkája a tankönyvekkel | 220 |
| A gyakorlás módszere a tanítási-tanulási folyamatban | 225 |
| Az ismétlés | 228 |
| A tanulók tudásának ellenőrzése, teljesítményeik mérése, értékelése, osztályozása | 231 |