A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Educatio 1999. ősz

Interdiszciplináris szemle azok számára, akik az oktatás társadalmi összefüggéseit keresik/VIII. évfolyam 3. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"Egy fogalom karrierje
Az iskola ma sürgető kényszernek érzi/érezheti, hogy valamilyen módon viszonyuljon mind a tőle, mind az általa elvárt minőséghez. Jelentős nyomás alatt él a... Tovább

Előszó

Részlet:
"Egy fogalom karrierje
Az iskola ma sürgető kényszernek érzi/érezheti, hogy valamilyen módon viszonyuljon mind a tőle, mind az általa elvárt minőséghez. Jelentős nyomás alatt él a tömegoktatás iskolája: minőségének problematizálódása világszerte gazdagon dokumentált jelenség: a képzék és képzettek, az oktatásirányítók, a szülők és a képzetteket fogadók kritikai össztüze irányul rá. Az iskola azonban túlél és él, falai között jól és kevéssé jól peregnek le tanórák tízezrei, telnek el gyerekek, fiatalok és felnőttek mérvadó évtizedei.
Ezért rejtett folyamatainak és látható eredményeinek minőségével kapcsolatos bármely várakozás és elismerés, aggály és kritika szakmai reflexió és párbeszéd tárgyát képezi. A tanügytől várt teljesítmények megítélésében releváns bölcseleti, társadalmi és személyesen egyedi minőségigények értelmezésével párhuzamosan az iskola mindennapjaiban ható valós tényezők feltárása járulhat hozzá a hagyomány szövedékében élő, generációk kultúrafelfogásának, ízlésének erőterében alakuló, a vonzások és választások metszéspontjában csiszolódó minőségfogalom tartományainak megértéséhez. E töprengő szemlélet jogosítja fel a szerzőt arra, hogy a minőség néhány aspektusánál elidőzzön." Vissza

Tartalom

MINŐSÉG
Horváth Zsuzsanna: Egy fogalom karrierje 423
Nagy Péter Tibor: Minőségek versengése 429
Kozma Tamás: Elszámoltatható iskola 461
Csapó Benő: A tudás minősége 473
Halász Gábor: Oktatáspolitikai megfontolások 488
Szabó László Tamás: Reflektív tanítás 500
Nagy Mária: Tanári munka és minőség 507
Buda Mariann: Minőség és szelekció 517
Brezsnyánszky László: Civil kompetencia és demokrácia 533
Einhorn Ágnes: Nyelvtudás és vizsga 543
Setényi János: Vevőközpontú iskola 557
Imre Anna: Területi egyenlőtlenségek 564
Semjén András: Hatékonyság a közoktatásban 575
Polónyi István: Finanszírozás és a felsőoktatás minősége 598
VALÓSÁG 609
Az oktatás minősége és az iskolák presztízse
DOKUMENTUM 625
Felsőoktatási programok követő értékelési modellje
CENTRAL EUROPE 631
Päivi Kaipainen: Postgraduate Education and Quality
KUTATÁS KÖZBEN 639
Híves Tamás - Radácsi Imre: Regionális változások az oktatásban, 1990-1997
Fischer György: Ahogy a pedagógusok látják
Komárominé Raniák Ilona: A szakoktatók helyzete az egészségügy és oktatás rendszerében
Simon Katalin: Tanárszakos hallgatók vizsgaeredményei
SZEMLE 657
Imre Anna: A minőség mérése
Ádám Anetta: Minőség, érés, értékelés
Mártonfi György: Minőségbiztosítás a szakképzésben
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv