1.034.959

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Felsőoktatás-kutatások

1981-85

Szerző

Kiadó: Oktatáskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 355 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-013-6
Megjegyzés: A könyv 500 példányban jelent meg. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A felsőoktatás a közoktatás szerves része, bár jellegében és funkcióiban számos eltérést mutat az oktatás többi szintjétől. Célja a magas szintű szakképzés, szakembernevelés biztosítása, és ezzel... Tovább

Előszó

A felsőoktatás a közoktatás szerves része, bár jellegében és funkcióiban számos eltérést mutat az oktatás többi szintjétől. Célja a magas szintű szakképzés, szakembernevelés biztosítása, és ezzel egyidejűleg a különböző szaktudományok alkotó művelése, elméleti és gyakorlati fejlesztése.
A felsőoktatás, mint a közoktatás utolsó lépcsője, ebből a sajátos helyzetből adódóan számos ellentmondás hordozója. Míg pl. a felsőoktatás a többi képzési szint részére képezi a pedagógusokat, a saját oktatóinak képzésére nincs szervezett rendszere. A felsőoktatásra tehát abszolút értelemben egyaránt érvényesek az általános és különös ismérvek kategóriái, amelyek értelmezése, gyakorlatban való megvalósítása nem egy esetben önmagában is megoldandó feladat.
A felsőoktatási képzés eredménye egy társadalom mindenkori értékrendjében meghatározó jelentőségű. Ezért minden társadalom különös gondot fordít azokra az intézményekre, ahol a fejlődését meghatározó szakemberek képzése folyik. A felsőoktatási képzés eredményessége tehát elsősorban azoknak a munkásságában mérhető, akik a mindennapok gyakorlatában irányítják az állam, a társadalom gazdaságát, kultúráját, politikáját. A felsőoktatással szemben felmerült igények a társadalom alapszükségleteiből következnek, és a működés lényegét érintő módosítások nemzedékekre kihatóan változtatják meg egy-egy szaktevékenység eredményességét és ezen keresztül az egész közgondolkodást. Vissza

Tartalom

Völgyesy Pál: FELSŐOKTATÁSI KUTATÁSOK AZ OKTATÁSKUTATÓ INTÉZETBEN 3
Vörös László: A MINŐSÉG ELVE A FELSŐOKTATÁSBAN 19
Ladányi Andor: A FELSŐOKTATÁS MENNYISÉGI FEJLESZTÉSÉNEK NÉHÁNY KÉRDÉSÉRŐL 41
Tóth József: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÉS A TÁRSADALMI GYAKORLAT /Egy kutatás hipotézisei - 1982/ 69
Gérecz Magdolna: A MAGYAR FELSŐOKTATÁS MERÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A NYOLCVANAS ÉVEKBEN /Nappali tagozat/ 79
J. Szilágyi Klára: A PÁLYASZOCIALIZÁCIÓ FOLYAMATÁNAK ELEMZÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN VÉGZETT PSZICHOLÓGIAI VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEI ALAPJÁN 125
S. Faragó Magdolna: VÉGZŐS HALLGATÓK KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATA AZ ÉRTELMISÉGIVÉ VÁLÁS FOLYAMATÁNAK MEGISMERÉSÉRE 157
Szak Péter - Völgyesy Pál: AZ OKTATÓVÁ VÁLÁS FOLYAMATA /Beszámoló a kutatás eredményeiről/ 189
Forintos György: EGYETEMI OKTATÓK TANSZÉKÜKRŐL ÉS AZ EGYETEMRŐL 217
Óvári Ágnes: A TANÁRI MUNKA KULCSSZEREPEI 269
Náhlik Zoltán: A MUNKA MELLETTI PEDAGÓGUSKÉPZÉS KÉRDÉSÉHEZ 299
Horváth Szabó Katalin: A TANÁRI ÉRTÉKELÉS ÉS A TANULÓI TELJESÍTMÉNY KÖZÖTTI JELLEMZŐ ÖSSZEFÜGGÉSEKRŐL 329
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv