A lofelong learning-koncepció a lifelong education-program módosulásaként, utódaként jelent meg az 1970-es évek elején, mint gondolat, ugyanakkor arról ma is megoszlik a téma kutatásával foglalkozó...
Tovább
Előszó
A lofelong learning-koncepció a lifelong education-program módosulásaként, utódaként jelent meg az 1970-es évek elején, mint gondolat, ugyanakkor arról ma is megoszlik a téma kutatásával foglalkozó szakemberek véleménye, hogy konkrétan ki állhat a gondolat megfogalmazása mögött, adott-e valaki definíciót a fogalomnak már a kezdetekor. Vagy nem másról van szó, mint a lifelong education fogalmának, tehát a huszadik század elején felbukkanó folyamatos, egész életen át tartó nevelés és oktatás fogalmának az újraértelmezése lenne a fogalom lényege a tömegoktatás korában.
Vissza
Tartalom
Hipotézis
Németh Balázs: A lifelong learning paradigma értelmezése 1
Garay Éva: Együtt - egységben - egymásért 7
Juhász Ildikó: A hátrányos helyzetű emberek... 12
Tóth Istvánné - Magyar Miklós: Variációk egy témára 17
Praxis
Sz. Tóth Gyula: Elméleti és gyakorlati tapasztalatokkal... I. 21
W. Barna Erika Viktória: Betűvetés felnőtteknek II. 26
Pethő László: Egy felzárkóztató program tanúságai 29
Világ
Mihály Ildikó: "Tanulásra mindig megfelelő az alkalom" 31
Harangi László: Tanuló városok ausztráliában 33
Munkaerőpiac
Deregán Gábor: Képzés és gazdaság 38
Pethő László: Egyéni képzési rendszer, mosódió, teljesítményértékelés 41
Tóth Etelka: Gráciák 45
Hírek
Komiszár János: V. Országos szak- és felnőttképzési konferencia 49
Borsi Árpád: A bemeneti kompetenciák mérése az új OKJ szerint 54
Vehofsits Éva: Nyelvi tananyagfejlesztés 56
Vedovatti Anildo: Munkakultúránk része a munkahelyek biztonsága 57
Recenzió
Szeitz János: Az LLL serepe a felzárkóztatásban... 58
TIT események
Piróth Eszter: Tudományfesztivál - tanulófesztivál 60
Summaries 63