A pedagógusképzés szakmai megújításának lehetőségei - az alternatív pedagógiák gyerekképének és módszertanának felhasználása című III. munkakonferencia előadásai és hozzászólásai/2001. április 2., Pilisborosjenő
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Kedves Olvasó!
A Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Alternatív Továbbképzési Igazgatóságának megalakulása óta törekvése, hogy az alternatív iskolák szemlélete, metodikai...
Tovább
Előszó
Kedves Olvasó!
A Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Alternatív Továbbképzési Igazgatóságának megalakulása óta törekvése, hogy az alternatív iskolák szemlélete, metodikai és didaktikai gyakorlata, az ott felhalmozódott tapasztalatok fermentáló hatást gyakoroljanak a közoktatás egészére. Országos szakmai szolgáltató intézményként elsősorban a pedagógus-továbbképzés szintjén van lehetőségünk ezt elősegíteni. Ugyanakkor - mint ahogy az sokszor és többféle formában is kifejezést nyert - az alapképzésben is jelen van az igény az alternatívákat nyújtó reformpedagógiák elméletének és módszertani gyakorlatának megismertetésére. A pedagógusképző intézményeket továbbá azért is tekinthetjük első számú partnereinknek, szövetségeseinknek ebben a munkában, mert a megújult továbbképzési rendszerben is meghatározó szerepet játszanak.
Az Alternatív Továbbképzési Igazgatóság - ezen igényekre alapozva - évről évre fórumot szervez, ahol a pedagógusképző főiskolák és egyetemek, illetőleg az alternatív pedagógiai irányzatok képviselői találkozhatnak.
A két megelőző évet követően, 2001. áprilisában immár harmadik alkalommal hívtuk össze a témakörben érintett szakembereket, mégis ez a tanácskozás több vonatkozásban első kísérletnek számított. Ezúttal - eltérően a korábbiaktól - a felsőoktatás képviselőinek ajánlatai alapján alakítottuk ki a szakmai nap tematikáját.
Vissza
Tartalom
Kedves Olvasó! 9
Vekerdy Tamás: Megnyitó 11
M. Dr. Nádas Mária: A reform és alternatív
irányzatok jelenléte a képzésben 15
Glauber Anna: Alternatív pedagógiák jelentkezése
az ELTE TOFK képzési rendszerében 23
Dr. Szenczi Árpád: A társaslelkületi együttműködésre
és a professzionális nevelésre történő felkészítés
a nagykőrösi tanítóképzőben 34
Horn György: A Tyúk és a tojás problémája
a pedagógusképzésben 46
Kereszty Zsuzsa: Pedagógusképességek és a képzés
programja 51
Merczel Sándorné: Drámapedagógia beépítése
az óvodai ismeretszerzés folyamatába 55
Zilahy Károlyné: „Fő tantárgycsoporttá kellene
emelni a játszás emlékeinek felelevenítését,
a játszás tanulását" 59
Markóthné Teket Éva: „Legyen gyakorlatközpontúbb
a tanárképzés" 62
Kraiciné Szokoly Mária: A néptánc szerepe
a kezdő szakasz nevelőmunkájában
Móka János: Drámapedagógia a pedagógusképzésben
Biróné Balog Vilma: A Montessori-pedagógus
legfontosabb tulajdonságának azt tartom,
hogy képes tanulni egy egész életen át
Fehér Márta: Pályakezdő kollégáink gyakran
felkészületlenek, nem tudják, hol keressenek
támaszt
Dr. Gaál Éva - Horváth Miklós: A „szabad tanulás"
alkalmazása tanulásban akadályozott gyermekek
differenciált fejlesztésében
Dr. Bayerle Alajos: Integrációs törekvések -„más
fogyatékosok" fejlesztése - speciális igények
a pedagógusképzéssel kapcsolatban
Lányi Marietta: Tanítóinkat semmi sem motiválja
a másfajta tanulásszervezés gyakorlatára
Dr. Sztanáné dr. Babits Erzsébet: Mérés, értékelés
a korai szakasz pedagógiájában
Kiss Natália: Az osztályozási rendszer hatása
a gyerekek önértékelésére
Heindl Péter: A hagyományos pedagógia kudarca
a legszegényebb családok gyermekeinek
oktatásában
Kökéndy Ákos: Kitűnő szaktanárok esnek kétségbe,
mert rájönnek, nem ismerik a gyereket
Kopp Erika: A belső iskolafejlesztés és a
Jenaplan-pedagógia
Dr. Juhászné Czeglédy Ibolya: Az alternatív pedagógiai irányzatok tananyagblokk helye a tanítóképzésben a Körös Főiskolán 135
Zágon Bertalanné: Azonnal használható
módszerrepertoárt kellene a pedagógusok
kezébe adni 139
Winkler Márta: Az értékek továbbadásának módját
újra meg kell találnunk 142
Vekerdy Tamás: Zárszó 145
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.