1.034.830

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím: Pszichológia a gyakorlatban
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Dr. Tóth Béla szerző által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szellemi fejlődés hosszan tartó folyamatában kétségen kívül az a legjelentősebb esemény, amikor a gyermek megtanul olvasni, hiszen a betűk ismerete nyitja meg az utat az irodalomhoz, a betűk összeolvasása és értelmének felfogása az, amely a művelődés határait szinte korlátlanul kiterjeszti.
Az ember és az irodalom kapcsolatának erről a viszonylag rövid időszakáról mindmáig keveset tudunk, épp ezért rendkívüli érdeklődésre tarthat számot Tóth Béla könyve, amelyben a szerző csaknem ezer 6-8 éves gyermek egyéni vizsgálata alapján tárja fel e kapcsolat jellemző vonásait. A kötet a pszichológiai elemzések pedagógiai következtetéseivel zárul. Ezen belül számos gyakorlati útmutatással szolgál a legfiatalabb iskolások korszerű irodalmi neveléséhez.

Tartalom

Bevezetés7
A vizsgálati anyag gyűjtése és feldolgozása11
A 6-8 éves gyermek az irodalmi érdeklődés szemszögéből11
Az anyaggyűjtés forrásai12
Az anyaggyűjtés módszerei12
Az anyaggyűjtés és a feldolgozás szempontjai21
A feldolgozás fő kérdései21
A gyermek megtanul olvasni23
Az olvasó tevékenységről23
Az olvasás kezdő fokozatai25
Kedvelt mesék és olvasmányok32
Az olvasmányok vizsgálata műfajok szerint32
Az irodalmi anyag vizsgálata34
Az olvasmányok individuális alakulása43
A gyermek kedvelt témái50
A témakörök és a gyermekek jellemző sajátságai50
A városi és falusi környezet szerepe a témák kiválasztásában55
A tetszés motívumai59
Motívumok, motívumcsoportok59
A motívumok vizsgálata osztályok és nemek szerint60
A városi és falusi környezet szerepe a tetszés motivációjában68
A rokonszenv az azonosulás motivációjában72
Milyen olvasmányhőshöz szeretne hasonlítani a gyermek?72
A rokonszenv a hőssel való azonosulás motivációjában76
A pozitív motiváció lakóhely szerinti alakulása82
Az ellenszenv motívumai85
Az ellenszenv megnyilvánulása86
A negatív motiváció a városi és falusi gyermekeknél91
Hogyan tükrözik a meserajzok a gyermek irodalmi érdeklődését?95
A meserejzok felhasználásásáról95
Az érdeklődés motívumai a gyermekek meserajzain98
Az I. és II. osztályos tanulók irodalmi érdeklődésének áttekintése113
Az olvasási készség minőségi fordulatot előidéző hatása az irodalmi érdeklődés fejlődésében113
A mese és a valóság ellentmondása115
A nemek irodalmi érkedlődésének jellemző tulajdonságai121
Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának pedagógiai tanulságai129
A tanulók ellátása olvasmányokkal129
A tetszés szerepe az irodalmi érdekődés fejlesztésében136
Hogyan befolyásolja a rokonszenv és az ellenszenv az olvasmányhős személyiségfejlesztő hatását?138
Az olvasókedv felébresztése és fejlesztése142
Irodalom148

Dr. Tóth Béla

Dr. Tóth Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Tóth Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány) Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány) Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány) Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány) Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány) Irodalmi érdeklődés az olvasástanulás kezdetén (dedikált példány)

A borító kopottas, belseje elszíneződött.

Az előlapon a szerző, dr. Tóth Béla névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
3.640 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba
konyv