Közel 4.000 kötet Minikönyvek témakörből 20% kedvezmény CSAK MA!

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány)

Együttműködés a szocializációs zavarok megelőzéséért

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 313 oldal
Sorozatcím: Pszichológia-nevelőknek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-9099-1
Megjegyzés: Az egyik szerkesztő, Horányi Annabella által dedikált példány. Tankönyvi száma: 52536/36.

Fülszöveg

Az intézményes nevelés segítését pszichológiai szaktevékenységgel az biztosíthatja, ha kiépül az iskola-pszichológusi hálózat. Amíg azonban erre várni kell, a jobbító szándékú pedagógusok és pszichológusok addig is találhatnak módot a nevelőmunka hatékonyságának növelésére, elsősorban az óvoda és az iskola lélektani kultúrájának fejlesztésével. Ehhez közös szándékra, kölcsönös figyelemre, tapasztalat- és eszmecserékre van szükség. Sok jó törekvés indult ki a nevelési tanácsadók munkatársaitól, és találkozott a gyakorló pedagógusoknak azzal az igényével, hogy minél több gyerek számára biztosítsák a valóban egyéni bánásmódot, tudatosan éljenek a pedagógiai tapintattal.
E kötetet Horányi Annabella és Kósáné dr. Ormai Vera a két szakterület együttműködésének lehetőségeit feltáró pályázat gondolatébresztő, a gyakorlatra orientáló pályamunkáiból állította össze.

Tartalom

Bevezetés5
Iskola-társadalom-pszichológia9
Lukácsné Mezei Éva: Pszichológia a közoktatásban. Igények és lehetőségek13
Kósáné Ormai Vera: Veszélyeztettség és iskolai beilleszkedés36
Tunkli László: Az iskolapszichológus46
Halász Anna: Egy iskolapszichológus tapasztalatai56
A. Császár Ildikó-Horányi Annabella: A nevelési tanácsadók tevékenységi köre70
Szalainé Simkó Hilda: A nevelési tanácsadó és az iskola együttműködése83
Marót Júlia-Magyar Eszter: A nevelési tanácsadó és a korrekciós osztály kapcsolata96
Műhelymunkák
Vereczkey Györgyné-Ingusz Iván: Kérdőjelek a serdülőkorúak általános iskolai felmentésével kapcsolatban115
Bánkiné Tekes Eszter-Villányi Lenke: A pedagógus önismerete és a nevelési eszközrendszer130
Hoffmann Gertrúd: A pszichológus együttműködése a pedagóssal az iskolai munkát magatartásával zavaró gyermek kapcsán139
Jáky Ilona: A verbális kommunikáció gyermekkori zavarai-az elektív mutizmus158
Meixner Ildikó: A diszlexia felismeréséről és pedagógiai vonatkozásairól169
Fejlesztő módszerek
Strasser Judit: Szeressenek dolgozni!185
Bacsa Gáborné: Az iskolaéretlen óvodások fejlesztő foglalkozásának tapasztalatai196
Láng Judit: Fejlesztő foglalkozások az óvodában viselkedésrendezéses módszerekkel207
Károly Sára-Marafkóné Kolta Emma-Prém Jánosné: A térorientációs zavarok korai felismerése és korrekciója óvodás és kisiskolás gyermekeknél223
Torda Ágnes-Vitáris Zsuzsa: Fejlesztő foglalkozás egyik módja az óvodában233
Veresné Kovács Judit: A mesealkotó csoport hatása a magatartási zavarral küzdő gyermekek fantáziaműködésére244
Csoportmódszerek pedagógusokkal
Maslerné Bednár Éva: A csoportos foglalkozás mint a pedagógus-továbbképzés sajátos formája265
Füri Anna-Zsár Anna: Négy év pedagógusokkal Bálint-csoportban287
Szilágyi Vera: Esetmegbeszélés kiscsoportban - mint a gyermekvédelmi megbízottak attitűdformálásának módszere298
A kötet szerzői311
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány) Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány) Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány) Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány) Pedagógusok és pszichológusok (dedikált példány)

A borító kopottas, a lapélekkel együtt elszíneződött.

A címlapon az egyik szerkesztő, Horányi Annabella névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba