1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány)

A napköziről-iskolaotthonról-klubfoglalkozásról

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 262 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5721-8
Megjegyzés: Dr. Eperjessy Gézáné szerző által dedikált példány. Tankönyvi szám: 52826.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai munka átalakítása kikerülhetetlen feladat. A köznevelésnek valóban „döntő tényezőjévé" válik a pedagógus, legfőképpen azért, mert a gyakorlati tennivalókat korántsem lehet mechanikusan... Tovább

Előszó

Az iskolai munka átalakítása kikerülhetetlen feladat. A köznevelésnek valóban „döntő tényezőjévé" válik a pedagógus, legfőképpen azért, mert a gyakorlati tennivalókat korántsem lehet mechanikusan kiemelni sem a tantervből, sem a nevelési tervből. Nagyon igaz, hogy „... nincs az a rossz tanterv, amelyet - bizonyos határok között - ne ellensúlyozhatna a hozzáértő és tapasztalt pedagógus sajátos művészete. S ugyanakkor ez a tétel nem fordítható meg: a jó tanterv semmit .sem ér megfelelő pedagógusok, megfelelő pedagógiai konszenzus nélkül". (Faludi Sz., 1972. 20.1.) A megfeleléshez pedig sokkal több kell, mint eddig valaha. A kötöttségék oldásával, az alkotó szabadság lehetőségével párhuzamosan növekszik a gyakorló pedagógusok feladatköre és felelőssége. Az oktatás-nevelés összetett, sokrétű folyamatában tisztán kell látni az összefüggéseket, hogy a mindennapi munka számtalan mikro döntésében ki-ki megfelelően járhasson el. Az iskolarendszer végül is belülről újul meg: „olyanná válik, amilyenné mi - pedagógusok -formáljuk, ahogyan élni, együtt élni tanítunk-tanulunk, kísérletezünk, bizonylatunk, tervezünk, döntünk". (Kozma T., 1976. 2.1.) Az iskolának - mint ismeretes - egyre teljesebben át kell fognia a gyermekek életét. Ebben a megközelítésben egészen más színben tűnik fel a gyermekek tanórán túl iskolában töltött ideje is. A napi 8-10 órás iskolai tartózkodás alatt - egész napon át - nevelési hatások érik a gyereket. Egyaránt egésznapos nevelést kap tehát a napközis, az iskolaotthonos és a klubfoglalkozásban részt vevő tanuló. Elöljáróban jó ha tisztázzuk, melyek a különböző egésznapos formák jellemző jegyei: A napközis foglalkozás a tanításon kívüli időben folyik, váltakozó tanítás esetén váltakozó műszakban. Vissza

Fülszöveg

A kötet az egésznapos nevelés különböző formáiról először ad átfogó képet. A szerző főleg azt vizsgálja, hogy a napközi, az iskolaotthon és a klubnapközi miként segítheti az általános iskola új feladatainak megoldását, annak az ellentmondásnak a megszüntetését, amely az iskolai nevelés szerepének bővülése és a napközisek "elhanyagolása" között feszül.
A szerző és mások munkássága nyomán megismerhetjük az egésznapos nevelés legeredményesebb módszereit és gyakorlatát; a kötet hasznos kézikönyv lehet a napközis és az iskolaotthonos pedagógusok számára. A nevelési gyakorlat megújulását, minőségi változását lehet remélni például a kötetben részletesen ismertetett alsó tagozatos közösségi nevelés új módszereinek alkalmazásától, vagy a gyermekjátékoktól az önművelés igényének kialakulásához vezető szabad idős tevékenységektől.
Különféle vizsgálatok, kísérletek alapján differenciált nevelési koncepciót dolgozott ki a szerző, amely az egésznapos csoportok szervezői, irányítói számára jól... Tovább

Fülszöveg

A kötet az egésznapos nevelés különböző formáiról először ad átfogó képet. A szerző főleg azt vizsgálja, hogy a napközi, az iskolaotthon és a klubnapközi miként segítheti az általános iskola új feladatainak megoldását, annak az ellentmondásnak a megszüntetését, amely az iskolai nevelés szerepének bővülése és a napközisek "elhanyagolása" között feszül.
A szerző és mások munkássága nyomán megismerhetjük az egésznapos nevelés legeredményesebb módszereit és gyakorlatát; a kötet hasznos kézikönyv lehet a napközis és az iskolaotthonos pedagógusok számára. A nevelési gyakorlat megújulását, minőségi változását lehet remélni például a kötetben részletesen ismertetett alsó tagozatos közösségi nevelés új módszereinek alkalmazásától, vagy a gyermekjátékoktól az önművelés igényének kialakulásához vezető szabad idős tevékenységektől.
Különféle vizsgálatok, kísérletek alapján differenciált nevelési koncepciót dolgozott ki a szerző, amely az egésznapos csoportok szervezői, irányítói számára jól hasznosítható. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
Megújuló régi eszmék 8
A jövő iskolája felé 13
I. AZ EDDIG MEGTETT ÚT 15
Változatok 15
A fejlődés szakaszai 20
A hazai napközik kényszerpályája 23
Mennyiségi fejlesztés 24
II ÉLETREND 35
A szabadidős tevékenységek ütemezése 39
A szervezési mód és a tartalom kölcsönhatása 41
„Szakosodás" a szabad időben 43
A perspektivikus tervezés módosítása 45
Az iskolaotthonos életrend változása, változatai 53
A hazai kísérlet megindulása 55
Kísérleti iskolák 57
Eltérő tapasztalatok a fővárosban 66
Iskolaotthonos szervezés, elhelyezés a fővárosban 68
Időbeosztás 70
A tevékenységek szakaszolásának problémája 70
Differenciálódás
Feladatkészítés a napirendben 79
A felső tagozatosak egésznapos időbeosztása 80
III. TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK 83
Felkészülés a tanórákra 84
A felkészülés nevelői teendői 84
Mikor kezdődjön a tanulás? 85
A felkészülés folyamata 88
Az időérzék fejlesztése 92
Az egyéni tanulás 94
Az ellenőrzés i 98
Minden leckét az iskolában! 100
Önálló munka az iskolaotthonos osztályokban 101
Szabad idő 104
Játék - játékosság 105
A tevékenységek minősége és minősítése 107
A szabad idő módszertani kérdései 111
A szabadidős tevékenységszervezés dilemmái 118
A kulturális tevékenységek minőségi fokozatai 120
Alkotó továbbképzési tanfolyam 122
Zene, cselekvés 123
Szerepjátszás 126
A felső tagozatosak szabadidő-töltésének jellemzői 132
Klubfoglalkoztatás 138
IV. KÖZÖSSÉGI NEVELÉS 147
Hány éves korban kezdődhet a közösségi nevelés? 150
Fokozatosság 153
Együttes önállóság 154
Csoportos önállóság 1-2. osztályban (Kísérlet) 157
A kompenzáló nevelés kísérlete 164
Az iskolaotthonos nevelés és problémái 169
Beszélgetés a magatartás indítékairól 177
A gyerekek véleménye 178
Közérzetvizsgálat 196
Néhány következtetés 203
A demokrácia nevelési gyakorlatából 205
Közösségfejlesztés az alsó tagozatban 206
Az intézményes élet keretei - a csoportszervezet életkori változói 206
A csoportszervezés variációi a legkisebbeknél 207
Felelősök, felelősség 209
Az elsődleges csoportok irányítása 211
Az értékelésről 217
A büntetés szerepe 222
Értékelési formák 225
V. ÖSSZEFOGLALÁS 231
Az oktatás nevelési forradalmának tanulságai 233
Mit kíván a nevelés forradalma? 236
Az önnevelés természetes elemei 238
A játékszerűség nevelési értelmezése 243
Kiegyenlítő nevelés 245
Irodalom 253

Dr. Eperjessy Gézáné

Dr. Eperjessy Gézáné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Eperjessy Gézáné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány) Mire jó az egésznapos nevelés? (dedikált példány)

A borító elszíneződött, kissé foltossá vált. Néhány lap széle, éle foltos. A lapok alsó sarka enyhén gyűrött.

A címlapon a szerző, dr. Eperjessy Gézáné névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
4.340 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
konyv