kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 392 oldal |
| Sorozatcím: | Módszertani Közlemények |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. A számok 2500 példányban kerültek kiadásra. Német és orosz nyelvű tartalomjegyzékkel. |
| 1. szám | |
| Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: A környezetismereti televíziós órák szerepe az oktatás folyamatán | 1 |
| Forgách Géza: Ellenőrzés és osztályozása a kémiaoktatásban | 5 |
| Jósa Zoltán: Az ellenőrző órák feladata, szerkezeti felépítése és módszertani problémái, különös tekintettel az "élővilág" tantárgya | 2 |
| Zentai Károly: A tanulók jellemzésének szempontjai | 19 |
| Tóth József: A tárgyi formák és szöveg díszítő jellegű, plakátszerű összeállítása | 27 |
| Műhely | 31 |
| Németh István: Gondolatok Románia földrajzának tanításakor | 31 |
| Dévényi István: Terepmérés az általános iskolában | 36 |
| Somfai László: Helyesírási norma a VI. osztályban | 39 |
| Németh István: A földrajzi nevekről | 42 |
| Várkonyi Nándor: A bemutatás és füzetvázlat sorrendjének szerepe a műszaki gakorlati oktatásban | 43 |
| Szörényi Józsefné - Kovács Béláné - Zoltán Ferencné: Munkaterv az irodalom jellegű szakkörök számára | 46 |
| Horváth Rózsa: A környezetismereti tanulmányi séta értékesítése oktató-nevelő munkában | 54 |
| Gulácsy Éva: "Kártyajáték" | 55 |
| Rakonczya László: A testnevelés osztályozása | 58 |
| Turai Kálmán: "Legkedvesebb könyvem" | 60 |
| Jósa Zoltán: "Földigiliszta" vagy földi giliszta"? | 64 |
| Szemle | 65 |
| 2. szám | |
| Szörényi József: Egy olvasmány feldolgozásának tanulságai | 77 |
| Pap Irén: A kisdobos mozgalom szerepe nevelési feladatink megoldásában | 80 |
| Szabadi János: Néhány bevezető megjegyzés az experimentális iskolák jelentőségéről és küldetéséről a módszertanitudományos kutatómunka további fejlődése szempontjából | 83 |
| Somfai Lászó: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata | 87 |
| Magi János: Egy éves az iskolatelevízió orosz nyelvi adása az általános iksola 6. osztálya számára | 96 |
| Turai Kálmán: A "hogyan" kérdése az V. osztályos történelem tanításában | 99 |
| Németh István: A számokkal való munka a földrajz tanításában | 104 |
| Kovács Zoltán: Az általános iskola közelítő számításokról | 114 |
| Veidner János: Módszertani megjegyzések az általános iskolai fizikai gyakorlathoz | 121 |
| Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkozásokra | 126 |
| Avasi Béla: Népdalelemzés | 137 |
| Somfai László: Tervező munka a 7. és 8. osztályban | 129 |
| Műhely | 145 |
| Hunya Mária: Fémek megmunkálása és a leánytanulók munkabírása | |
| Várkonyi Nándor - Honti Gyuláné: Az osztályozás problémája a gyakorlati órákon | |
| Veidner János: Új technika alkalmazása a tanárképzésben | |
| Gazsó István: Zárójelek használata | |
| Kávássy Sándor: Történelem, történet | |
| Fehér István: "Orvoskongresszus" az egészségtan órákon | |
| Szemle | 155 |
| 3. szám | |
| Stein Jánosné - Sárosy Józsefné: Néhány gondolat az iskolatelevízió alsó tagozatos adásainak nevelési lehetőségeiről | 157 |
| Várkonyi Bertalanné: A napközis első osztály problémái | 160 |
| Alföldi Jánosné - Titkos Lajosné: Nyelvtan-helyesírási gyakorlatok a 3. osztályban | 163 |
| Gutter József: Gondolatok a pedagógiai szeretről | 167 |
| Somfai László: Egy programozva oktatott téma néhány tapasztalata (2. rész) | 172 |
| Németh István: Szalagdiagrammok alkalmazása az ötödik osztályos földrajz tanításban | 178 |
| Erdei Mihály: Mondatmodelek alkalmazása az orosz nyelvoktatásban | 181 |
| Mihály Endre: A tanár felkészülése a mezőgazdasági gyakorlati foglalkzásokra (2. rész) | 185 |
| Farkas Gyula: Megjegyzések az ember származásának általános iskolai oktatásával kapcsolatban | 191 |
| Műhely | 201 |
| Kelemen Jánosné: Év végi ismétlés számtanból az általános iskola VIII. osztályában | |
| Turai Kálmán: Év végi ismétlés történelemből az 5. osztályban | |
| Glózik Pál: A kislabdahjítás módszerének osztályonkénti alkalmazásaa gerelyhajítás távlati oktatásának megfelelően: I-IV. osztály | |
| Rakonczay László: A tanulók önálló munkája a testnevelési órán | |
| Veidner János: A programozott oktatásról | |
| Gazsó István: Jelrendszerünk bővítésének ajánlása | |
| Kávássy Sándor: Történelem, történet | |
| Szemle | 235 |
| 4. szám | |
| Gazsó István: Számrendszerek az alsó tagozaton | 237 |
| Nagy Jánosné: Az elsőosztályosok bevezetése az ismeretszerzése | 241 |
| Ifj. Buváry Imre: Tudatformálás és fogalmazás a 3. osztályban | 245 |
| Kovács Alajos: Játék a nevelés szolgálatában | 248 |
| Riesz Béla: A marxista dialektika módszere és a tanulói személyiség fejlődése | 251 |
| Veidner János: A programozott oktatásról (II. rész) | 255 |
| Somfai László: A szavak alaki elemzéséről | 264 |
| Olasz Géza: Néhány megjegyzés a csehszlovák alapfokú kilencéves iskolák földrajztanításáról | 266 |
| Major József: Az új 6. osztályos történelmi tankönyv | 274 |
| Tankönyv-vita | 278 |
| Műhely | 285 |
| Németh István: A térkép alapismereteinek tanításával kapcsolatos problémák az áltlaános iskola 5. osztályában | |
| Turai Kálmán: A történelem tanításának néhány problémája az 5. osztályban | |
| Glózik Pál: A kislabdahajítás tanítása a gerelyhajítás oktatásának előkészítésére | |
| Magi János: Az orosz nyelvű gyermeklevelezés megszervezése és hasznosítása az oktató-nevelő munkában | |
| Győri Jánosné: Játéos figurák alkalmazása az első osztályban | |
| Kadlicskó Magda: Az első problémáim | |
| Harsányi László - Novák István: Hogyan szervezzük az úttörő sportszaköröket? | |
| Dr. Györy Gábor: Ipari televízió alkalmazása a tanárképzésben és a továbbképzésben | |
| Szászfalvy László: A személyi és társadalmi tulajdon megbecsülésére nevelés vizsgálata | |
| Csillik László: Egy iskolai kiállítás | |
| Révész Béla: Az élővilág 8. osztályos tanmenetének tervezése | |
| Szemle | 312 |
| 5. szám | |
| Szeléndi Gábor: Néhány környezetismeret tanítási problémáról | 317 |
| Gulácsy Éva - Somfai László: Az alsó tagozatban is helyesírási norma szerint tanítsunk | 320 |
| Szörényi József: Magnetofon a fogalmazási órán | 327 |
| Hirják Balázs: Hogyan támaszkodom az őrsökre, mint közösségekre a tanítási óra előkészítéseként és a tanítási órákon? | 331 |
| Hofer Lajos: Szaktermes oktatás (kabinetrendszer fejlődése a Csehszlovák Szocialista Köztársaság magyar tannyelvű iskoláiban | 336 |
| Németh István: A síkság fogalmnak kialakításával kapcsoaltos kérdések | 342 |
| Zentai Károly: Egy földrajz óra elemzése | 345 |
| Műhely | 355 |
| Drahos Ágoston: Betűismertetési és alsótagozatos szövegfeldolgozási eljárások a szlovák nyelvi órákon | |
| Jósa Zoltán: a mezőgazdasági haszonállatok tanításának tartalmi kérdései | |
| Veidner János: A programozott oktatásról (III. rész) | |
| Turai Kálmán: Szemelvények felhasználása a történelem órán | |
| Gaál Lajos: Az atlétikai mozgások általános iskolai oktatásának módszerei | |
| Szemle | 388 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.