A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nem kacsák vagyunk egy tavon, hanem hajók a tengeren

We are not ducks on a pond but ships at sea/Független művészeti helyek Budapesten 1989-2009 - Independent art initiatives, Budapest 1989-2009

Szerző

Kiadó: Impex-Kortárs Művészeti Szolgáltató Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-05-5169-1
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban. Színes és fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A SZÍNHÁZ ÉS A MÚZEUM KÖZÖTT
A SZÍNTÉR ELEMEI Az egész egy űrrel kezdődik és végződik: a meghatározások, a rögzítés, a funkciók, források, helyek, változások, a kritika és az alternatíva... Tovább

Előszó

A SZÍNHÁZ ÉS A MÚZEUM KÖZÖTT
A SZÍNTÉR ELEMEI Az egész egy űrrel kezdődik és végződik: a meghatározások, a rögzítés, a funkciók, források, helyek, változások, a kritika és az alternatíva hiányával... Hogyan foghatunk hozzá olyasvalami leírásához, amit a semmi hív életre? Az „autonómia" kifejezés helyénvaló lenne? Ez a könyv gondolkozási és munkafolyamatokba, struktúrákba fektetett energiákról szól a kultúra egy olyan területén, amely többnyire láthatatlan marad a művészettörténetet alakító diskurzusban. Egy helyekben, találkozásokban és eseményekben testet öltő, ami együtt létezik a kulturális produkció intézményes és piaci megjelenítésével. Ezek a leggyakrabban az „artist-run", „független", „alternatív", „grass-roots", „közösségi", „bottom-up" és hasonló fogalmakkal megjelölt ideiglenes helyek és kezdeményezések valójában igen nehezen meghatározhatók. Alapjukat nem-bürokratikus struktúrák képezik; megjelennek, eltűnnek és átalakulnak a lehető legváltozatosabb taktikák szerint. Mi több, csak ritkán hagynak maguk után dokumentált nyomokat.
A könyv célja mégsem az, hogy elfeledett kiállításokról, eseményekről és művekről informáljon, vagy hogy adatokat szolgáltasson ezek létrehozóiról. Ehelyett igyekszik világossá tenni és elismerni a művészeti rendszer „önszerveződő" kezdeményezéseiben és stratégiáiban rejlő lehetőségeket (és bizonytalanságokat). E kiadvány egyik célja, hogy az önszerveződés és az intézményesség közötti összetett viszonyt, kölcsönös egymásra hatásuk sokféle módját vizsgálja. A történelem során, függetlenül, mindig voltak művészek, gondolkodók, független közösségek és művészi kezdeményezések, amelyek új területeket nyitva kritikai alternatívákat kínáltak a hivatalos intézményeknek. Vissza

Tartalom

Katarina Sevic: BEVEZETŐ: A SZÍNHÁZ ÉS A MÚZEUM
KÖZÖTT 5. oldal
Nagy Gergely: BUDAPEST: KONTINUUM HIPOTÉZIS 13. oldal
Polyák Levente: SZÜNETELTETETT KÖZÖSSÉGEK 21. oldal
Mélyi József: AZ INTÉZMÉNYRENDSZER ALTERNATÍVÁI 29. oldal
Czegledi Nina: CENTRUM VAGY PERIFÉRIA? 39. oldal
Jan Kennis: A PAPRIKA-HADMŰVELET, VAGY MIKÉPP
LEHETNE A MAGYAR KULTURÁLIS ÉLET
ÁLLÓVIZÉT FELKAVARNI 51. oldal
IMPORT-EXPORT
Öninterjú, Impex 63. oldal
Lowas Péter: A PERIFÉRIA CENTRUMAI - ALTERNATÍV
KÖZÖSSÉGEK ÉS KULTÚRA PÉCSETT 87. oldal
Hegyi Dóra - Tímár Katalin: MŰVÉSZEK KEZDEMÉNYEZÉSEINEK FEKETE
DOBOZA 101. oldal
IDÉZETEK 113. oldal
BIBLIOGRÁFIA, ÉLETRAJZI JEGYZETEK,
IMPRESSZUM 123-128. oldal
SZÓSZEDET 9-122. oldal
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv