Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

962.706

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

NAT közös követelmények a pedagógiai programban

Munkanapló a pedagógiai program készítéséhez

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 241 oldal
Sorozatcím: Nat-tan
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-7315-48-9
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejez; a sorozat célját: szakma^ segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, műkőit-képessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, 'bevezetéséhez1.
A hosszú éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy a? iga
z\, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A N AT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NA mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes... Tovább

Fülszöveg


Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejez; a sorozat célját: szakma^ segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, műkőit-képessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, 'bevezetéséhez1.
A hosszú éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy a? iga
z\, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A N AT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NA mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskoláknak.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet új alapító okleveiének megfelelően vállalja a ráeső részt. Feladatunk kettős. Egyfelől biztosítanunk kell a NAT iskolai alkalmazásához elengedhetetlenül szükséges és az iskolák számára könnyen hozzáférhető tantervi kínálatot. Másfelől elő kell segítenünk a NAT működőképességét biztosító szakmai kompetenciák növelését, fejlődését. Ez utóbb? feladat megoldásához kívánunk hozzájárulni a NAT-" AN sorozatban megjelentetett kiadványainkkal is.
A NAT-TAN sorozat szerkesztésekor ezt a bizonyos szakmai kompetenciát igyekszünk tágan értelmezni. A sorozat a tantervelmélet, a nemzetközi összehasonlítás, az egyes műveltségi területek értelmezésének problémáit egyaránt a 'nat-tan részének tekinti, A sorozat központjába azonban mégis a "hogyan készíthetünk iskolai pedagógiai programot?1, "hogyan válasszunk, illetve készítsünk helyi tantervet?", "melyek a kritériuma1 a NAT-konformitásnak? , "miben áll a szakértő feladata? És ehhez hasonló, a gyakorlati alkalmazása összefüggő kérdésekre adható válaszokat, megoldásokat kívánjuk állítani Válaszokat, megoldásokat, mert a sorozat szerkesztőiének s szakma^ meggyőződése, hogy e kérdésekre nem csak egy, hanem minden esetben több eltérő és mégis egyaránt releváns válasz adható
Kérem a legszélesebb értelemben vett szakmát, támogasson bennünket, hogy e sorozat célja; megvalósulhassanak. Segítsen szakmai kritikával és szerzőként, az ¦ <: az iskolafenntartók és használók felkészülését hatékonyan segítő kéziratokba-. A
akkor lehet sikeres, ha az egész szakma munkálkodik műk lén, A NAT "megtanulását" segítő "nat-tan" pedig akkor érhet T célját, ha a szakma át /itt és konkrét értelmében vett megírását saját feladatának tekinti, 1 Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
NAT közös követelmények a pedagógiai programban NAT közös követelmények a pedagógiai programban NAT közös követelmények a pedagógiai programban

A gerinc enyhén töredezett, a borító kissé elszíneződött.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba