kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | A "Társadalmi beilleszkedési zavarok" c. kutatás Programirodája |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 375 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-18-2987-1 |
| Megjegyzés: | Kósáné Ormai Vera és Horányi Annabella szerzők által dedikált példány. Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 13 |
| Történeti előzmények | |
| A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia hazai története | 17 |
| A gyermeklélektani tanácsadás kezdetei (1899-1945) | 18 |
| Fellendülés és hanyatlás (1945-1957) | 21 |
| A nevelési tanácsadók spontán szerveződése (1957-1972) | 21 |
| A nevelési tanácsadó hálózat megerősödése, a tartalmi munka továbbfejlődése (1972-) | 27 |
| Irodalom | 33 |
| Kitekintés | 37 |
| Kezdeti lépések | 37 |
| Szervezeti kiépülés | 38 |
| Tartalmi továbbfejlődés, különböző megközelítések | 42 |
| Irodalom | 44 |
| Nevelési tanácsadó | |
| A nevelési tanácsadó feladata és tevékenységi köre | 49 |
| Nyitott kérdések | 51 |
| Irodalom | 52 |
| A pszichológus munkája a szülőkkel és a gyerekekkel | |
| Kapcsolatfelvétel | 55 |
| A nevelési tanácsadóban jelentkező panaszok | 55 |
| Kapcsolatteremtés a szülővel | 57 |
| Kapcsolatteremtés a gyerekkel | 64 |
| Irodalom | 65 |
| Együttműködés a gyerekkel és a serdülővel | 67 |
| Diagnosztika | 67 |
| Irodalom | 68 |
| A terápiás munkáról | 70 |
| A serdülőkkel való foglalkozásról | 80 |
| A serdülőkkel való foglalkozás sajátosságairól | 84 |
| Irodalom | 86 |
| Együttműködés a szülőkkel | 90 |
| Megnyugtatás, felvilágosítás | 90 |
| Tanácsadás | 92 |
| Krízisintervenció, prevenció | 95 |
| A szülő érzelmi áthangolása és nevelési szokásainak befolyásolása | 96 |
| Nyitott kérdések | 99 |
| Irodalom | 99 |
| A gyámhatóságnak nyújtott pszichológiai segítség | |
| A gyerekkel kapcsolatos hatósági döntések | 101 |
| Kapcsolattartás | 102 |
| Örökbefogadás | 104 |
| Fiatalkorúak házasságkötése | 105 |
| Intézeti elhelyezés | 105 |
| Védő-óvó intézkedések | 106 |
| A pszichológiai szakvélemény készítésének etikai vonatkozásai | 108 |
| Nyitott kérdések | 109 |
| Irodalom | 11 |
| A differenciált iskolakezdés segítése | |
| Iskolaérettségi vizsgálatok | 113 |
| Előzmények | 113 |
| Az óvoda szűrő munkájának segítése | 118 |
| A vizsgálatok megszervezése | 119 |
| A vizsgálatok lebonyolítása | 120 |
| Megbeszélés a szülővel | 123 |
| A szakvélemény kritériumai | 124 |
| Nyitott kérdések | 125 |
| Irodalom | 127 |
| A kis létszámú fejlesztő osztályok pszichopedagógiai segítése | 130 |
| Előzmények | 130 |
| A segítségnyújtás tartalma és módszerei | 131 |
| Nyitott kérdések | 135 |
| Irodalom | 136 |
| Pedagógiai munka | |
| Pedagógiai fejlesztés és korrekció | 138 |
| A pedagógiai munka feltételei | 138 |
| A fejlesztés elvei és módszerei | 140 |
| A fejlesztő munka különböző típusai | 141 |
| Az óvodás gyerekek fejlesztése | 142 |
| A családgondozó pedagógiai jellegű foglalkozásai | 144 |
| Közvetett pedagógiai módszerek | 144 |
| Diszlexia - diszgráfia | 145 |
| Nyitott kérdések | 146 |
| Irodalom | 146 |
| Családgondozás | |
| Családgondozó munka a hazai nevelési tanácsadás gyakorlatában | 149 |
| Előzmények | 149 |
| A családgondozó kompetenciájába tartozó családok | 150 |
| A családgondozó munka speciális jellege | 151 |
| A családgondozó tevékenysége | 153 |
| A családgondozó személyisége | 155 |
| Nyitott kérdések | 157 |
| Irodalom | 161 |
| Teammunka | |
| A különböző képzettségű munkatársak együttműködése | 164 |
| Előzmények | 164 |
| A szakmai team összetétele | 164 |
| A szakmai team szerepe | 165 |
| A teamen belüli munkamegosztás | 166 |
| Esetmegbeszélés | 167 |
| Munkamegbeszélés | 169 |
| Irodalom | 170 |
| Kapcsolatok | |
| Együttműködés az óvodával és az iskolával | 170 |
| A kapcsolatok szervezése | 170 |
| Személyes konzultáció a pedagógussal | 173 |
| Pszichológiai szemléletformálás | 174 |
| Esetmegbeszélő csoport pedagógusokkal | 175 |
| Bekapcsolódás a pedagógiai intézetek továbbképző munkájába | 178 |
| Nyitott kérdések | 179 |
| Irodalom | 180 |
| Együttműködés az egészségüggyel | 182 |
| Kapcsolat a gyermek-egészségügyi hálózattal | 182 |
| Kapcsolat a gyermekpszichiátriai ellátással | 182 |
| Kapcsolat a felnőtt-ideggondozókkal, pszichológiai intézményekkel | 184 |
| Nyitott kérdések | 185 |
| Irodalom | 185 |
| A nevelési tanácsadó szervezete | |
| Szervezeti felépítés | 186 |
| Munkakörök | 187 |
| A vezető kinevezése és feladatköre | 188 |
| A pszichológus feladatköre | 189 |
| A pedagógus feladatköre | 190 |
| A gyógypedagógus feladatköre | 190 |
| A családgondozó pedagógus feladatköre | 190 |
| A gyermekorvos feladatköre | 193 |
| A gyermekpszichiáter feladatköre | 193 |
| Az asszisztens adminisztrátor feladatköre | 193 |
| Egyéb munkatársak. Munkarend | 190 |
| A nevelési tanácsadó dokumentációja | 194 |
| Tárgyi feltételek | 195 |
| Nyitott kérdések | 198 |
| Irodalom | 199 |
| A szakmai munka irányítása és segítése | |
| Szakfelügyelet, szaktanácsadás | 202 |
| Szervezeti keretek | 202 |
| Szakmai segítségnyújtás, tapasztalatcsere | 204 |
| A vezető szakmai munkájának segítése és értékelése | 205 |
| Szakmai érdekképviselet | 205 |
| Az irányító szervek segítése | 206 |
| Központi továbbképzések szervezése | 206 |
| Pszichológiai szempontok érvényesítése a pedagógus-továbbképzésben | 207 |
| Szupervízió | 207 |
| Nyitott kérdések | 209 |
| Irodalom | 209 |
| Szakmai felkészülés és továbbképzés | |
| A "nevelési tanácsadás" című tárgy helye a pszichológusképzésben | 210 |
| A nevelési tanácsadók szerepe az egyetemi hallgatók gyakorlati felkészítésében | 211 |
| A nevelési tanácsadók munkatársainak továbbképzése | 213 |
| Munkaközösségek | 214 |
| Tanfolyamok | 215 |
| Konzultáció | 216 |
| Kiadványok, segédanyagok | 217 |
| Irodalom | 217 |
| Iskolapszichológia | |
| Az iskolapszichológus feladata és tevékenységi köre | 221 |
| Nyitott kérdések | 225 |
| Irodalom | 228 |
| Az iskolapszichológus helye a nevelési intézményben | |
| Szemléleti keretek | 231 |
| Irodalom | 233 |
| Kapcsolat a pedagógusokkal és a gyerekekkel | 234 |
| Nyitott kérdések | 237 |
| Irodalom | 240 |
| Kapcsolat az iskola vezetőségével | 241 |
| Nyitott kérdések | 241 |
| Mentálhigiénés csoport | 242 |
| Irodalom | 243 |
| A pedagógiai tevékenység pszichológiai segítése | |
| Pszichohigiénés munka | 245 |
| Az iskola mint környezet | 246 |
| Az osztály mint környezet | 248 |
| Életmód, tevékenységszervezés | 249 |
| Irodalom | 252 |
| A tanulás és a társas kapcsolatok alakulásának segítése | 254 |
| Irodalom | 259 |
| Egyéni megismerés | 262 |
| Irodalom | 264 |
| Megelőzés, szűrés | 265 |
| Nyitott kérdések | 269 |
| Irodalom | 270 |
| Segítés a magatartási és tanulási nehézségek megoldásában | 271 |
| Nyitott kérdések | 279 |
| Irodalom | 280 |
| A szülőkkel kapcsolatos munka segítése | 282 |
| A szülő és az iskola | 282 |
| Szülői értekezlet, családlátogatás | 283 |
| Nyílt nap, fogadóóra | 286 |
| Pszichológiai tanácsadás | 287 |
| Szülőcsoport | 289 |
| Nyitott kérdések | 289 |
| Irodalom | 291 |
| Pszichológiai ismeretterjesztés, felvilágosítás, a pedagógus-továbbképzés és önképzés segítése | 293 |
| Nevelési értekezlet | 293 |
| Munkaközösségek és egyéni lehetőségek | 294 |
| Irodalom | 295 |
| Kutatás | 296 |
| Irodalom | 296 |
| Módszerek | |
| Megfigyelés | 297 |
| Nyitott kérdések | 299 |
| Irodalom | 300 |
| Tanácsadás és konzultáció | 301 |
| Nyitott kérdések | 306 |
| Irodalom | 307 |
| Felmérés, pedagógiai pszichológiai diagnosztika | 309 |
| Nyitott kérdések | 313 |
| Irodalom | 315 |
| Csoportmódszerek | 318 |
| Nyitott kérdések | 319 |
| Irodalom | 321 |
| Szakmai felkészülés | |
| Képzettség és személyiség | 324 |
| A képzés | 324 |
| Pedagógiai ismeretek és tanítási gyakorlat | 325 |
| Nyitott kérdések | 327 |
| Irodalom | 328 |
| Szervezeti keretek | |
| A központi és az integrált szolgálat | 331 |
| Külső kapcsolatok | 333 |
| Irodalom | 334 |
| Együttműködés és munkamegosztás a nevelési tanácsadó és az iskolapszichológus között | |
| Közös jellemzők és eltérő vonások | 337 |
| Nyitott kérdések | 343 |
| Irodalom | 345 |
| A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológiai munka továbbfejlesztése | 346 |
| Tartalmi és szervezeti fejlesztés | 346 |
| Módszertani központ | 348 |
| Irodalom | 349 |
| Tárgymutató | 351 |
| Névmutató | 360 |
| Contents | 369 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.