Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

962.182

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány)

Pedagógiai, közművelődési folyóirat VII. évfolyam, 4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A bevezetés óta eltelt időt méltán emlegetjük úgy, mint az óvodapedagógia történetének forradalmi időszakát. Forradalmi azért, mert a program megjelenésével az óvodai nevelés fejlődésében egy soha... Tovább

Előszó

A bevezetés óta eltelt időt méltán emlegetjük úgy, mint az óvodapedagógia történetének forradalmi időszakát. Forradalmi azért, mert a program megjelenésével az óvodai nevelés fejlődésében egy soha nem tapasztalt ütemű mennyiségi és minőségi változás vette kezdetét. Nagy anyagi ráfordítással, társadalmi összefogással óriási fejlesztések valósultak meg. E nagy változást szükségszerű volt, hogy kövesse a tartalmi munka, a minőségi színvonal emelkedése. A bevezetést követően nagy jelentőségű határállomás az MSZMP KB 1972-es oktatáspolitikai párthatározata. Ebben egyértelműen megfogalmazódik: „az óvoda közoktatási rendszerünk szerves része, legalsó láncszeme, melynek komoly pedagógiai, iskolaelőkészítő funkciója van."
A szociális feladatok mellett egyre hangsúlyosabbá, erőteljesebbé válik a pedagógiai funkció. A társadalmi igényeket fejezi ki pártunk XI. kongresszusának következő határozata is: „Különös gonddal kell foglalkozni az alapozó oktatás és nevelés, az óvodák és az általános iskolák fejlesztésével. Az alapozó oktatás és nevelés fejlesztése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az egész társadalomban elérjük a feltételek egyenlőségét." A pedagógiai funkció teljessé tételének igénye azt a feladatot tűzi az óvodapedagógia elé, hogy megteremtse a személyiség fejlődésének optimális feltételeit, amelyek biztosítják a társadalmi szükségletek megszabta nevelési célrendszer fokozatos megközelítését. Vagyis a pedagógiai funkció teljesítése a személyiség tervszerű alakításának megindítását, a személyiség fejlődésének megalapozását jelenti.
Az óvoda az első nevelési intézmény, mely a társadalom célkitűzéseit intézményesen közvetíti a gyermek „felé". Az óvoda pedagógusa számára ez nagy lehetőségeket, pedagógiai perspektívát, de ugyanakkor komoly felelősséget is jelent. Vissza

Tartalom

Pedagógia
Kundrák Jánosné:
Tízéves az óvodai nevelés programja 7
Szentpéteri Zoltán:
A fakultáció tervezése és indítása gimnáziumokban 13
Papp János:
A szocialista felelősség fogalma 19
Papp Margit:
Szakmunkástanulók erkölcsi tudatosságáról 27
Marczinkó István:
Gyermekotthoni tanulók erkölcsi fogalmai 35
Én így tapasztaltam...
Csáki Józsefné: A technika tantárgy is fontos! 41;
Éles Béla - Kiss Gyula: A témazáró feladatlapok otthoni használatáról 46;
Fazekas Árpád - Simon Béláné - Nagy Mihály - Tóth Lászlóné: Egy középiskolás szakkör sikere 50;
Tóth József: Módszertani problémák a rajzórákon 53.
Közművelődés
Frisnyák Sándor:
Szabolcs-Szatmár fontosabb gazdaságföldrajzi adatai I. 57
Mankó Mária:
Népművelőjelöltek gyakorlati képzése 69
Fekete Alajos:
„Az igazi elismerést a közönség adja" 73
Katona Béla:
Idős Váci Mihályné: Legyen munkátokon áldás! 83
Miklós Elemér:
Fjodor Abramov igazsága 87
Vikár Sándor:
Liszt Ferenc magyarsága 91
Bemutatjuk
Kopka János:
Arckép helyett. Tollvonások Somogyi Jolánról 99
Speidl Zoltán:
Bemutatkozik az új Megyei Művelődési Központ 105
Szemle
A tulajdonnév az oktatásban
(MEZŐ ANDRÁS) 109
Bessenyei György Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményei:
Földrajz
(KUKNYÓ JÁNOS) 115
Pályadolgozatok '81
(TÓTH LÁSZLÓ) 118
Hírek 127
Képek
TÓTH SÁNDOR:
1981. október 17. - Móricz Zsigmond Színház (külső
borító) Nyíregyháza, Búza u. 3. 12; 1978. 26; F. Barczaházi Éva 72; Szerelem 90; 1980. február 29. 98; 104.
Berecz András:
Janus Pannonius I
Virágmagárus - Temetőbe menők II
Kárpátalja 1980. III
Szigligeti mese - Szigligeti délután IV
Találkozás a hegyekkel - Kárpátaljai mitológia V
Dióverés VI
Az ember és lova VII
Móricz: Erdélyi trilógia „Tündérkert" VIII
Anyag-eszköz-forma 34; A természet műhelyeiből II. 40; Furulyás I. 85; A természet műhelyeiből 86; Szimbólum 126.
Lakatos József:
Kárpátaljai táj 6; Munkács falai 17; Fatemplom 18; Rosztókai részlet 33; Faszerkezetek 55,
Beszélgetés a Móricz Zsigmond Színház előtt (belső borító). Képek a Csongor és Tünde és a Búbos vitéz című előadásról 79-81. oldal. (Foto: GAÁL BÉLA, ELEK EMIL).
Versek
Ószabó István:
Ereklyén: hant
Bényei József:
Prometheusz
Foto: ELEK EMIL, ZSÁK ZOLTÁN.
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány) Pedagógiai műhely 1981. december (dedikált példány)

A borító kissé foltos.

A címlapon az egyik szerző, Kundrák Jánosné névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
2.140 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba