| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 235 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-17-2845-5 |
| Megjegyzés: | Az egyik szerző, Szappanos Balázs által dedikált példány. Tankönyvi száma: 52578. |
| Szappanos Balázs: A lírai vers elemzésének módszerei a középiskolában | |
| Általános szempontok | 7 |
| Következtetések a verselemzés számára | 12 |
| A komplex verselemzés | 19 |
| A megközelítés technikái | 25 |
| Kiindulás a címből | 26 |
| Juhász Ferenc: Tűzliliom az éjszakában | 29 |
| Kiindulás a költői transzpozícióból | 32 |
| Kosztolányi Dezső: A szegény kisgyermek panaszai | 35 |
| Kiindulás a vers "vezérmotívumából" | 37 |
| Berzsenyi Dániel: A közelítő tél | 41 |
| Kiindulás a kompozícióból | 43 |
| Retorikus szerkezet: | 46 |
| Petőfi Sándor: Nemzeti Dal | 49 |
| A zenei szerkezet: | 51 |
| Babits Mihály: Ősz és tavasz között | 52 |
| József Attila: Óda | 57 |
| A ciklikus kompozíció | 59 |
| Kiindulás a nyelvi struktúrából | 61 |
| József Attila: Holt vidék | 63 |
| Weöre Sándor: Önéletrajz | 65 |
| Illyés Gyula: Az építőkhöz | 67 |
| Babits Mihály: Húsvét előtt | 68 |
| Kiindulás a metrikai sajátosságokból, a verszenéből | 70 |
| Kiindulás a külsődleges eszközökkel sugallt formából (a képvers) | 83 |
| A megközelítés egyéb módozatai | 87 |
| A válogatás szempontjai | 89 |
| Konkordanciák és "kulcsversek" | 89 |
| Az összehasonlító elemzés | 92 |
| Irodalomjegyzék | 99 |
| Dr. Bécsy Tamás: A drámaelemzésről | |
| Bevezetés | 105 |
| Elemzésünk tárgya: az írott dráma | 106 |
| Az újabb drámaelemző eljárások | 109 |
| Az akció tragikus ritmusa - Francis Fergusson elmélete | 109 |
| A "képzeleti kritika" | 112 |
| A drámai művek rétegzésének problémái | 114 |
| Az irodalmi mű: struktúra vagy modell? | 119 |
| Elemzés drámamodellekkel | 121 |
| Szociológiai és pszichológiai szempontú módszerek | 123 |
| Műelemzések | 124 |
| Szophoklész: Antigoné | 125 |
| Shakespeare: Hamlet | 133 |
| Moliére: Tartuffe | 139 |
| Vörösmarty: Csongor és Tünde | 148 |
| Madách: Az ember tragédiája | 162 |
| Ibsen: Nóra | 175 |
| Irodalom | 185 |
| Harsányi Zoltán: Stíluselemzés a tanítás gyakorlatában | 191 |
| Műelemzés - stíluselemzés | 191 |
| Stíluselemzés - stíluskultúra | 195 |
| A stíluselemzés szempontjai | 197 |
| A Stíluselemzés könyvek felépítése | 202 |
| A stíluselemzés lehetőségei az oktatás folyamatában | 202 |
| Óratervjavaslatok | 207 |
| Jókai Mór | 207 |
| Mikszáth Kálmán | 210 |
| Krúdy Gyula | 214 |
| Ady Endre | 219 |
| Móricz Zsigmond | 223 |
| Mai magyar prózaírók | 233 |