1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2012. február

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XXII. évfolyam 2. szám

Szerző

Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

TERMÉSZETTUDOMÁNYOS ISMERETEK MEGÉRTÉSÉT SEGÍTŐ PROGRAM AZ 5-6. ÉVFOLYAMON
Az 1980-as évektől kezdve kitüntetett figyelmet kap a tanulás konstruktivista felfogására alapozva a fogalmi fejlődést és váltást elősegítő tanítás kutatása, különösen a természettudományok területén. Kutatásunk célja, hogy az ismeretelsajátítás folyamatára vonatkozó nemzetközi és hazai kutatások eredményeiből kiindulva olyan oktatási programot fejlesszünk ki, amely segíti a tantárgyi ismeretek mélyebb megértését, a természettudományos alapfogalmak fejlődését, a szakirodalomból már ismert kritikus témák, tudományos fogalmak tanulását, a tévképzetek kialakulásának megelőzését, a meglévő tévképzetek feloldását.

PEDAGÓGUSOK NÉZETEI AZ OSZTÁLYOZÁSRÓL ÉS A SZÖVEGES ÉRTÉKELÉSRŐL
Az osztálytermi értékelés a tanulók iskolai teljesítményének visszajelzését szolgálja a tanulók és a szülők számára. Bár számos eszköz álla pedagógusok rendelkezésére a diákok tudásának értékelésére, a tanulmányi teljesítmény... Tovább

Fülszöveg

TERMÉSZETTUDOMÁNYOS ISMERETEK MEGÉRTÉSÉT SEGÍTŐ PROGRAM AZ 5-6. ÉVFOLYAMON
Az 1980-as évektől kezdve kitüntetett figyelmet kap a tanulás konstruktivista felfogására alapozva a fogalmi fejlődést és váltást elősegítő tanítás kutatása, különösen a természettudományok területén. Kutatásunk célja, hogy az ismeretelsajátítás folyamatára vonatkozó nemzetközi és hazai kutatások eredményeiből kiindulva olyan oktatási programot fejlesszünk ki, amely segíti a tantárgyi ismeretek mélyebb megértését, a természettudományos alapfogalmak fejlődését, a szakirodalomból már ismert kritikus témák, tudományos fogalmak tanulását, a tévképzetek kialakulásának megelőzését, a meglévő tévképzetek feloldását.

PEDAGÓGUSOK NÉZETEI AZ OSZTÁLYOZÁSRÓL ÉS A SZÖVEGES ÉRTÉKELÉSRŐL
Az osztálytermi értékelés a tanulók iskolai teljesítményének visszajelzését szolgálja a tanulók és a szülők számára. Bár számos eszköz álla pedagógusok rendelkezésére a diákok tudásának értékelésére, a tanulmányi teljesítmény értékeléséről mégis talán az érdemjegy, az osztályzat jut először a közvélemény eszébe. Az osztályozás kérdése hosszú ideje foglalkoztatja mind a szakmai közvéleményt, mind a szülőket. Az oktatáspolitikában az elmúlt 8-10 évben rendszeresen vitatéma az alsó tagozatos teljesítmény év végi minősítésének módja. A Közoktatási törvény 2003 júniusi módosítása alapján a félév végén és a tanév végén az alsó tagozatos tanulók - kivéve negyedik év végén - bizonyítványában a szöveges értékelés szerepel a tanuló munkájának, eredményességének minősítésére. A 2004 őszén hatályba lépett törvényt 2010-ben módosították, a szöveges értékelés a második évfolyam végétől alternatívává vált, a választást a törvény az intézmény hatáskörébe utalta.

A NYELVVIZSGÁZTATÁSI AKKREDITÁCIÓS KÖZPONT KUTATÁSI BESZÁMOLÓJA A FOGYATÉKKAL ÉLŐ NYELVVIZSGÁZÓK ESÉLYEGYENLŐSÉGÉNEK BIZTOSÍTÁSÁRÓL A MAGYARORSZÁGON AKKREDITÁLT NYELVVIZSGAKÖZPONTOKBAN
A Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ (továbbiakban: NYAK) 2011 februárjában megbízta a Nyelvvizsgát Akkreditáló Testület (továbbiakban: NYAT) három szakértőjét annak feltárására, hogy az államilag elismert nyelvvizsgákat szolgáltató nyelvvizsgaközpontok eleget tesznek-e a törvényileg előírt esélyegyenlőségi kötelezettségeiknek. Arra is kiterjedt a vizsgálat, milyen a vizsgázói sikeresség ebben a körben, és hogyan valósul meg a vizsgázók tájékoztatása a speciális lehetőségekről. Végül egy kérdőíves felmérés eredményeit elemezve összefoglaltuk, hogy a fogyatékkal élő vizsgázók megítélése szerint nyelvvizsgáik szervezése és lebonyolítása az esélyegyenlőségi elvárások szerint történt-e. Vissza

Tartalom

tanulmány
Korom Erzsébet - Nagy Lászlóné: Természettudományos ismeretek megértését segítő program az 5-6. évfolyamon 3
Husz Mária: AFUE projekt: a nevelőszülő szakképesítés megújítása francia modell átültetésével három kelet-közép-európai országban 17
Tóth Edit: Pedagógusok nézetei az osztályozásról és a szöveges értékelésről 34
Rajki Zoltán: A Magyarországi Szabadegyházak Szövetsége 1950-1956 között 46
Gottlieb Éva - Huszti Judit - Tóth Ildikó: A Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ kutatási beszámolója a fogyatékkal élő nyelvvizsgázók esélyegyenlőségének biztosításáról a Magyarországon akkreditált nyelvvizsgaközpontokban 55
szemle
Sebestyén József: A bolognai képzési rendszer felsőoktatás-terminológiai hatásai 71
Hódi Ágnes - Tóth Edit: Az amerikai pedagógiai kutatás múltja és jelene 83
Frank Andrea: Igazolt hiányzás? 95
kritika
Takács Géza: Underground pedagógia 3. 108
Hanczár Gergely és Blénessy Gabriella (2010): Oktatástechnika
Hanczár Gergely (2010): Innen nézve
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2012. február Iskolakultúra 2012. február
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv