| Előszó | 13 |
| A vasúti közlekedés jelentősége, sajátosságai | 15 |
| A vasút történeti fejlődése | 19 |
| A vasutak nemzetközi együttműködése | 22 |
| A vasúti pálya | 24 |
| A felépítmény főbb jellemzői | 26 |
| A felépítmény szerkezete | 35 |
| Hézagnélküli, hegesztett felépítmények | 38 |
| Kereszteződés | 40 |
| Kitérők | 42 |
| Vágánykapcsolások | 43 |
| Különleges vasutak felépítménye | 44 |
| A pálya hibái | 47 |
| A pálya dinamikai hatása a járműre | 48 |
| Vasúti járművek | 52 |
| A vasúti járművek felosztása | 52 |
| Mozdonyok | 52 |
| Motorkocsik | 60 |
| Vontatott járművek | 62 |
| Menetdinamikai alapok | 77 |
| A vasúti járművek ellenállása | 77 |
| Vonóerő-kifejtés | 81 |
| A kerék és a sín közötti erőkapcsolati tényező | 81 |
| Vontató járművek tengelyterhelés-változása | 82 |
| Az egyeshajtás és a csoporthajtás jellemzői | 84 |
| Vonóerő- és teljesítményszámítás | 85 |
| Menetidő-számítás | 86 |
| A menetidő-számítás számítógépi módszere | 90 |
| A vasúti járművek szerkezeti felépítése | 92 |
| A vasúti járművek futóműve | 94 |
| A futómű szerkezeti felépítése | 94 |
| A kerékpár kígyózó mozgása | 100 |
| A futómű szilárdsági méretezése | 102 |
| Futó kerékpárok terhelései | 103 |
| Hajtott kerékpárok terhelései | 114 |
| A vasúti kerék vizsgálata | 123 |
| A kerék futófelületének igénybevétele | 123 |
| A kerék átmérőjét befolyásoló tényezők | 130 |
| A kerékabroncs méretezése | 131 |
| Vasúti kerék szilárdsági vizsgálata végeselem-módszerrel | 137 |
| A kerékpártengely szilárdsági méretezése | 139 |
| Ganz-tengelyméretezési módszer | 140 |
| Rövidített tengelyméretezési módszer | 145 |
| Vontató járművek kerékpártengelyének szilárdsági méretezése | 147 |
| Kerékpár összeállításakor a kerék tengelyre felhúzásából származó igénybevételek | 150 |
| A vasúti járművek hordműve | 152 |
| Csapágyazás | 154 |
| Gördülőcsapágyazás | 154 |
| Siklócsapágyazás | 164 |
| Csapágyvezetés | 168 |
| A csapágyvezetés néhány jellemzőjének meghatározása | 171 |
| A vasúti járművek rugózása | 175 |
| A rugózás szerepe | 175 |
| A vasúti járművek rugói | 180 |
| Lemezrugó | 181 |
| Csavarrugó | 185 |
| Torziós rugó | 192 |
| Gumirugó | 193 |
| Gumirugók szilárdsági méretezése | 195 |
| Légrugózás | 200 |
| Lengéscsillapítók | 226 |
| Felfüggesztés, forgóváz-szekrény kapcsolat | 231 |
| A felfüggesztés és a forgóváz-szekrény kapcsolat néhány jellemzőjének számítása | 234 |
| Forgóvázak | 238 |
| A forgóvázak csoportosítása | 239 |
| Forgóváztípusok | 240 |
| A vasúti járművek vázszerkezete | 253 |
| Az alvázszerkezetek csoportosítása | 254 |
| Az alvázszerkezetek főbb jellemzői | 255 |
| Mozdonyalvázak | 255 |
| Motorkocsialvázak | 256 |
| Vasútikocsi-alvázak | 256 |
| A járműszekrények feladata, csoportosítása | 258 |
| Mozdonyszekrények | 259 |
| Motor- és személykocsiszekrények | 260 |
| Teherkocsiszekrények | 263 |
| Különleges kocsiszekrények | 265 |
| Vasútijármű-vázszerkezetek szilárdsági méretezése | 267 |
| A vasútijármű-vázszerkezetek terhelései | 268 |
| Néhány jellegzetes vázszerkezeti terhelés meghatározása | 273 |
| A vázszerkezetre ható terhelések egyidejűsége és gyakorisága | 283 |
| Vázszerkezet gyártásához felhasznált anyagok és az ezekben megengedett feszültségek | 284 |
| A vasútijármű-vázszerkezetek szilárdsági méretezésének módszerei | 285 |
| Forgóvázszerkezet szilárdsági méretezése | 293 |
| Alváz szilárdsági méretezése | 302 |
| Szekrényváz szilárdsági méretezése | 311 |
| Személykocsi-szekrényváz szilárdsági méretezése | 315 |
| A vasúti járművek vonó- és ütközőkészüléke | 341 |
| Európai rendszerű nagyvasúti vonó- és ütközőkészülékek | 343 |
| Vonókészülék | 343 |
| Ütközőkészülék | 346 |
| Központi vonó-ütköző készülék | 354 |
| A vasúti járművek fékberendezése | 359 |
| Alapfogalmak | 359 |
| A fékberendezések csoportosítása | 359 |
| A fékberendezések mechanikus része | 361 |
| A fékberendezés pneumatikusan működő elemei | 364 |
| Légfékek | 364 |
| Vasúti járművek fékberendezésének tervezése | 376 |
| Járműgépészeti feladatok a féktervezésben | 376 |
| Előírások, ajánlások | 378 |
| Az erőkapcsolati tényező és az energiaátalakítás helyén keletkező súrlódási tényező mint a féktervezés legfontosabb adatai | 380 |
| A kerékcsúszás mint a keréken ható féktervezés alapproblémája | 383 |
| A kerékcsúszás folyamata fékezéskor | 386 |
| A fékrendszer kiválasztásának általános szempontjai | 389 |
| A fékméretezés alapösszefüggései | 394 |
| A raksúlyfékezés néhány elméleti összefüggése | 400 |
| A gyorsvonati fék fő jellemzőinek megválasztási szempontjai | 404 |
| A fékrudazat méretezése | 405 |
| Műanyagbetétes tárcsás fék tervezési kérdései | 417 |
| Vontató járművek fékméretezési problémái | 420 |
| A fékezett szerelvény mozgásának elemzése | 424 |
| A fékezési folyamat kinematikai jellemzőinek meghatározása | 424 |
| Fékútszámítási módszerek | 432 |
| A vasúti járművek belső berendezése | 448 |
| Vasútijármű-burkolatok | 448 |
| A vasúti jármű burkolatának hőtechnikai méretezése | 451 |
| Vasúti járművek hőszigetelésének tervezése | 454 |
| Vasúti járművek nyílászáró szerkezetei | 456 |
| Vasúti járművek külső szerelvényei | 463 |
| Utaskényelmi berendezések | 464 |
| Ülések | 466 |
| Fekvőhelyek | 468 |
| Egyéb utaskényelmi berendezések | 470 |
| Személykocsik egészségügyi berendezései | 470 |
| Vasúti kocsik gépi berendezései | 471 |
| Vasúti kocsik világítási berendezései | 471 |
| A vasúti kocsik fűtése | 477 |
| Vasútikocsi-fűtési rendszerek | 480 |
| A vasúti kocsik szellőztetése | 485 |
| Vasúti kocsik légjavító berendezése | 486 |
| Vasúti járművek futástechnikája | 489 |
| Futástechnikai alapok | 489 |
| Futási szög | 490 |
| A kerék-sín érintkezés alapesetei | 491 |
| Az érintkezés vizsgálata egyszerű módszerrel | 493 |
| Az érintkezés vizsgálata tetszőleges profilok esetén | 495 |
| A kerékpár elhelyezkedése a vágányban | 497 |
| A kerék és a sín közötti erőkapcsolat | 500 |
| A Coulomb-féle súrlódási törvény használata a futástechnikai számításokban | 501 |
| A kúszásos erőzárás | 502 |
| A vasúti jármű haladása egyenes pályán | 506 |
| A kerékpár mozgásának elemzése | 506 |
| Forgóváz futása egyenes pályán, hengeres kerekekkel | 512 |
| Forgóváz futása egyenes pályán, kúpos kerekekkel | 515 |
| A forgóvázfutás elemzésének kiterjesztése | 517 |
| Járműlengések | 519 |
| A lengésszámítás kiinduló adatai és egyszerű összefüggései | 520 |
| Csillapított lengőrendszerek, lengéscsillapítók vizsgálata | 529 |
| Rezonanciavizsgálat | 536 |
| Néhány különleges járműlengés-probléma | 537 |
| A vasúti jármű haladása ívben | 541 |
| A futómű geometriai vizsgálata | 542 |
| A vasúti jármű keresztirányú méreteinek ellenőrzése pályaívben (szűkítésszámítás) | 548 |
| A terelőerő meghatározása kvázistatikus módszerrel | 556 |
| A vasúti jármű haladása átmeneti ívben | 567 |
| A futásbiztonság értékelésének módszerei | 569 |
| A kerék kisiklásának elemzése | 570 |
| A kerékpár kisiklásának elemzése | 571 |
| A kisiklás elemzése a kerék-sín érintkezés pontosabb figyelembevételével | 574 |
| A dinamikus kisiklás elemzése | 575 |
| Kisiklás kitérőkben | 578 |
| A megengedett kerékeltérés számítása a kisiklásbiztonság követelménye alapján | 578 |
| A futásjóság értékelésének módszerei | 581 |
| Kopásminősítő számok | 585 |
| Irodalom | 591 |