Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Hibátlan állapotú, fújt és kézzel formázott, rubinvörös színű, Jean Beck által tervezett üveg váza az 1930-as évekből. A forma alulról kiinduló hármas tagolása valamint a fokozatosan kiszélesedő felső része az art deco geometrikus formavilágának jellegzetességei. Jean Beck (1862-1938) az egyik vezető német tervező volt az art deco és a szecesszió korában, aki mindkét művészeti stílusban alkotott. Jean Beck keramikus, iparművészeti tervező és festő is volt egy személyben, aki valamivel 1898 előtt iparművészeti forgalmazó céget (Jean Beck München) alapított, de 1908 után egyre inkább az üvegtervezésre kezdett koncentrálni.
Megtekintés más weboldalon.
Előszó
Jean Beck a historizmus korában született 1862-ben, és Mettlachban végzett keramikusnak. Az ipari korszak viharos fejlődésének beköszöntével sikerült elhivatott tanulással bővítenie alapismereteit,...
Tovább
Előszó
Jean Beck a historizmus korában született 1862-ben, és Mettlachban végzett keramikusnak. Az ipari korszak viharos fejlődésének beköszöntével sikerült elhivatott tanulással bővítenie alapismereteit, saját kézjegyével kialakítani a formatervezési palettáját, és az üveganyagra koncentrálva a német modernizmus egyik fontos tervezőjévé válni.
A 19. század második felében a múlt stílusokra való művészi utalások gyors egymásutánban ismétlődnek a tervezés minden kérdésében: többet idéztek és utánoztak, mint újonnan fejlesztettek. Az új dolgokhoz megvoltak a technikai előfeltételek és lelkesen alkalmazták, az irodalmi és zenei kísérletek felültették és észrevették az embert, csak az építészetben és a tervezési és dekorációs területen forogtak maguk körül a tervek, bár a kivitelezés mindenképpen sikeres volt.
A tervezők képzése hagyományosan az üzleti életben zajlott. A nagy cégek, mint például a Villeroy & Boch, saját rajzórákat tartottak, ahol fiatal festőket és rajzolókat képeztek, az eredetiségre általában nem volt igény. Időnként a legjobbakat akadémiákra, művészeti és kézműves iskolákra küldték. Jean Beck (1862-1938) a V&B képviseletében járt Münchenben (beleértve a TH-t), Drezdában és Düsseldorfban az iskolákat, majd később a párizsi Julien Akadémiára látogatott.
A művészet más hatások előtti megnyitásával döntő inspiráció érkezett a Közel- és Távol-Keletről: a szíriai lámpák és a japán absztrakt ecsetvonások hirtelen a művészeti vita szimbólumaivá és tárgyává váltak, a New Art. A századfordulón a tervezés minden területére hatással volt, a virágosabb franciától a díszítő bécsi szecesszióig. Jean Beck, a közeli Franciaország hatása alatt, "klasszikus" mintákat alkotott a korabeli stílusban csempékhez és ablakokhoz. A szecesszió általában kevéssé hatott a tömegek szépségigényére a mindennapi életben, túlsúlyban volt a „művészet” mint egy darab igénye.
Vissza