Aukciós tétel adatai
Budapest, 1974, Kiállítási Intézmények Igazgatóságának kiadása (M. H. Nyomda, Zalaegerszeg), [20] p., ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Molnár C. Pál festőművész által dedikált példány. Molnár C. Pál festőművész retrospektív kiállítása. 1974. május 31. - június 23. Ernst Múzeum. Budapest. A kiállítást rendezte: Baranyi Judit. A katalógust tervezte: Zala Tibor.
A fedlap belső oldalán Molnár C. Pál festőművész tollal beírt, névre szóló dedikációja olvasható: "K.-nak ajánlom szeretettel. Bp. 1975. V/20. M-C.P."
Kiállítási katalógus. Néhány fekete-fehér, feliratos reprodukcióval illusztrált, valamint Molnár. C. Pál. "Mérleg" c. bevezetőjével kiegészített kiadás. Fotó: Szabó Mihály és Wahr János. A címlapon a festőművész Holdtölte (1965) c. képe látható. Nyomtatta a M. H. Nyomda Zalaegerszegen.
Kiadói tűzött papírkötésben lévő példány feliratos, fekete-fehér illusztrációval ellátott címfedéllel, feliratozatlan könyvgerinccel, tiszta belívekkel, hiánytalan, megkímélt, jó állapotban.
Molnár C. Pál (Battonya, 1894. április 28. – Budapest, 1981. július 11.) magyar festő, grafikus. 1915-1918 között a budapesti Képzőművészeti Főiskola rajzszakán végzett. A mestere Szinyei Merse Pál volt. A főiskola befejezése után Genfben, majd Párizsban élt. Úgy tanult, hogy a Louvre-ban másolta a nagy klasszikusok képeit. 1923-ban hazatért. Irodalmi műveket illusztrált, valamint fametszeteket készített és plakátokat tervezett. 1926-ban Giotto di Bondone azonos című alkotásának hatására festett "Szent Ferenc a madaraknak prédikál" c. festményével három évre ösztöndíjat nyert Gerevich Tibor által a római Collegium Hungaricumba. Az 1930-as évektől a festészet lett alkotói tevékenységének fő területe. Budapesti műtermében dolgozott, nyaranként pedig Zsennyén alkotott. Közben számos egyházi és állami megbízást kapott freskófestésre mind Budapesten, mind vidéken. A klasszikus hagyományokat tisztelte, de korának irányzatai sem hagyták hidegen és beleépítette azokat egyéni művészetébe. Tudott élni a szecesszió, a szimbolizmus, a szürrealizmus s a nagybányai iskola hagyományaival, művészetét mind a mai napig tisztelik, szeretik és értik. Igen termékeny alkotó volt, haláláig alkotott, a festés, a rajzolás volt életerejének fenntartója. Műveiben a mediterrán hangulat a neoklasszicista nyugalommal párosul. Így oldódik fel nála a nyugtalanság, a mozgalmasság az elmélyülésben, végső soron a transzcendenciában.
Előszó
Bevezetőül hadd idézzem saját magamat: nem a sikerek, (ehhez elég egy kis szerencse is), hanem az eredmények jelölik ki a művész helyét.
Jelmondatomnak világánál vágok neki egy igen merész...
Tovább
Előszó
Bevezetőül hadd idézzem saját magamat: nem a sikerek, (ehhez elég egy kis szerencse is), hanem az eredmények jelölik ki a művész helyét.
Jelmondatomnak világánál vágok neki egy igen merész kísérletnek: megpróbálom kicövekelni annak a talpalatnyi földecskének határait, melyet (gondolom) megérdemelten elfoglalok a magyar művészet glóbuszán. Zsebkendőnyi kis darab föld ez. Hat évtizeden át, szinte eszelős kitartással fáradoztam azon, hogy valami kevés betakarítani valót termeljek rajta. A hozadék ennek az életmű-összkiállításnak anyaga, melyet e termekben elétárok.
Vissza