Hermanné Cziner Alice, Dr.: A reklám lélektana
A reklámhatás. - A reklám közönsége: Általános lelki sajátságok. Milyen embercsoportokra akar hatni a reklám? - A reklámlélektan forrásai. - A reklámhatás elemzése. A reklám közvetlen hatása: Figyelemkeltés. Olvashatóság. A felfogás irányítása. Érzelmi hatás. Meggyőzés. Emlékezeti hatás. vásárlásra késztetés. - Reklámformák és módszerek: 1. Nyomtatott reklám; a) direkt reklám; b) a sajtó reklámja; c) az ucca reklámja. 2. Tárgyreklám: a) a kirakat; b) a csomagolás. 3. A védjegy.
Szerző
Dr. Hermanné Cziner Alice
Pantheon Irodalmi Intézet R-T Kiadása
(Budapest)
Kiadói varrott papírkötés
, 105 oldal
Sorozatcím: |
|
Kötetszám: |
|
Nyelv: |
Magyar
|
Méret: |
25 cm x 17 cm
|
ISBN: |
|
Aukció vége: |
2022-07-24 20:00
|
Aukciós tétel adatai
Budapest, é. n., Pantheon Irodalmi Intézet R.-T. (Globus, Bp.), 105 p. + [2] p. + [12] t., ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Első kiadás. A reklám lélektana. Írta: Dr. Hermanné Cziner Alice.
12 fekete-fehér (egyik részben színes), feliratos képtáblával és számos szövegközti, fekete-fehér képpel illusztrált, valamint bevezetéssel és részletes tartalomjegyzékkel kiegészített kiadás. Nyomtatta a Globus Budapesten.
Kiadói varrott papírkötésben lévő példány két színnel feliratozott, piros keretes címfedéllel, feliratos, könyvkötő által pótolt könyvgerinccel, kötészetileg belülről megerősített kivitelben, tiszta belívekkel, hiánytalan, átlagos állapotban.
A kötet szerzője, Cziner Alice (Abafalva, 1895. május 29. – Budapest, 1975. augusztus 16.) pszichoanalitikus, óvodapedagógus, tanító. A budapesti egyetemen pszichológiát, filozófiát és esztétikát hallgatott. 1919-ben Révész Géza kísérleti laboratóriumának gyakornoka lett. Az 1920-es évek közepétől egy pályaválasztási tanácsadó laboratóriumban dolgozott, mint laborvezető. Ezt követően pszichoanalitikusként tevékenykedett. Később fő munkaterülete az óvodai nevelés és oktatás volt. Ezenkívül dolgozott tanárként a Bezerédj Amália Óvónőképzőben és előadókét a Művelődésügyi Minisztérium Tanító- és Óvónőképző Osztályán. A minisztériumi évek alatt számos óvodapedagógiai és gyermeklélektani tankönyvet, illetve jegyzetet írt és szerkesztett.
Előszó
Részlet a könyvből:
Nagyvárosi éjszaka: villanykörték tobzódása a háztetőkön. Villany-pezsgőspohárban gyöngyözik a pezsgő, villany-cigarettából karikázik a füst, vörös kígyók kúsznak, tarka...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
Nagyvárosi éjszaka: villanykörték tobzódása a háztetőkön. Villany-pezsgőspohárban gyöngyözik a pezsgő, villany-cigarettából karikázik a füst, vörös kígyók kúsznak, tarka kerekek forognak, táncos ritmusban ugranak elő a fénybetűk.
Szélcsendes délután New Yorkban. Tiszta égen egyetlen felhő. Szép fehér felhő, fürge kis repülőgép nyomán bujt elő. A felhőt el is lehet olvasni, mert csinos, szabályos betűk alkotják. Egy cigarettafajta neve.
Drezdában nemzetközi kongresszusunk van a kertészeknek. A város - csendes, konzervatív német város - elragadó rózsaligetben virágkiállítást rendez. A liget közepén szép kis tó, a mélyéből buborékok jönnek a felszinre. De nini: a buborékokat is el lehet olvasni, egy vendéglő hirdeti termeit.
Vissza
Tartalom
Bevezetés 3
A reklámhatás 5
A reklám közönsége 8
Általános lelki sajátosságok 8
Milyen embercsoportokra akar hatni a reklám? 15
Milyen lelki állapotban éri az embert a reklám? 20
A reklámlélektan forrásai 25
A reklámhatás elemzése 28
1. A reklám közvetlen hatása 28
a) Figyelemkeltés 28
b) Olvashatóság 50
c) A felfogás irányitása 56
d) Érzelmi hatás 62
e) Meggyőzés 67
2. Emlékezeti hatás 72
3. Vásárlásra késztetés 85
Reklámformák egyénisége, elbirálási módszerek 91
1. Nyomtatott reklám 91
a) Direkt reklám 91
b) A sajtó reklámja 93
c) Az ucca reklámja 96
2. Tárgyreklám 102
a) A kirakat 102
b) A csomagolás 102
3. A védjegy 104
Vissza