Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Hibátlan állapotú, kézzel fújt és formázott, színtelen, egyszál virágos üveg váza a 20. század közepéről. Belső üvegrétege világoszöld színezésű, teteje levélformát mintáz.
Előszó
Victor Emanuel Lindstrand, Vicke Lindstrand (Göteborg, 1904. november 27.–Koszta, 1983. május 7.) svéd üvegtervező, textil- és kerámiatervező, valamint festő volt. A svéd üvegművészet úttörőjének...
Tovább
Előszó
Victor Emanuel Lindstrand, Vicke Lindstrand (Göteborg, 1904. november 27.–Koszta, 1983. május 7.) svéd üvegtervező, textil- és kerámiatervező, valamint festő volt. A svéd üvegművészet úttörőjének tartják. Munkái az 1932-es és az 1936-os nyári olimpiai játékok művészeti versenyeinek részét képezték.
Lindstrand gyerekként érdeklődött a rajzolás iránt. Kereskedelmi művészetet tanult , és kereskedelmi illusztrációkkal foglalkozott, mielőtt 1928-ban az Orrefors üveggyártónál megkezdte volna pályafutását . Az Orreforsnál merészebb művészi üvegtervek kidolgozásának úttörője volt, és Edvin Öhrströmmel és Knut Bergqvisttel együtt feltalálta az Ariel technikát. 1950-ben csatlakozott a Kosta Glasbrukhoz , mint művészeti igazgató, mielőtt 1973-ban nyugdíjba vonult. A Kostánál ő volt a meghatározó tervező, aki nevét sok, mára már klasszikusnak számító dizájnhoz kölcsönözte. Ezen a ponton Lindstrand egyre több színt kezdett belevinni alkotásaiba, ami olyan ikonikus terveket eredményezett, mint a Fák a ködben és az Ősz. Élete utolsó 10 évét szabadúszó művészként töltötte Hanne Dreutlerrel és Arthur Zirrnsackkel az Ahus-i Studio Glashyttanban.
Tervezőként 1930-ban debütált a stockholmi világkiállításon, ahol tizenkét üvegvázát mutatott be egzotikus mintázatú zománcdíszítéssel. Emiatt nagy figyelmet kapott a nemzetközi formatervezési publikációktól. Lindstrand egyedi dizájnjával, valamint a klasszikus formák és technikák újraélesztésével új művészi dimenziókat adott a már híres Orrefors üveghez. Orreforsban töltött ideje alatt gravírozott üvegeken és Graal vázákon dolgozott. Edvin Öhrström szobrászművésszel kifejlesztette az új Ariel technikát (színésznő felesége, Kristina). Orrefors nem engedhette meg magának, hogy Lindstrandot megtartsa a háború alatt, és 1943 és 1950 között az Uppsala Ekeby kreatív vezetője lett, ahol számos különféle kőedénytárgyat tervezett, az edényektől a figurális szobrokig.
Monumentális üvegszobrok
Több ezer 8 mm vastag üvegablakból készült, láthatatlan 2 komponensű epoxi ragasztóval (Ciba-Geigy) összeragasztva. A használt lapos húzott üveg (Emmaboda, Svédország) az üvegtábla széléről nézve mélyzöld (a modern floatüveg sokkal halványabb lenne).
Vissza