Tartalom
Előszó, ajánlás és köszönetnyilvánítás 5
Bevezetés 7
Benzinmotoros sínautóbuszok forgalomba állítása 9
A Duna-Száva-Adria Vasút és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Ganz-gyártmányú
sínautóbuszai (1925-26) 9
A Debrecen-Nyírbátori Helyiérdekű Vasút Rt. (DNyBV) MÁVAG-gyártmányú sínautóbuszai (1926) 15
A MÁV és a Debrecen-Nyírbátori Helyiérdekű Vasút Rt. (DNyBV) MWG-gyártmányú
sínautóbuszai (1927-29) 17
A Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSzKRt) Ganz-gyártmányú
sínautóbuszai (1927) 19
A MÁV, a GySEV és az SzCsV kísérleti motor- és pótkocsijai (1925-30) 22
A MÁV DWK-gyártmányú benzinmotor kocsija (1925-26) 23
A MÁV EVA-Maybach-gyártmányú dízelmotorkocsija (1926) 26
A MÁV MÁVAG-gyártmányú benzinmotor kocsijai (1926) 27
A MÁV, a GySEV és az ACsEV (SzCsV) Ganz-gyártmányú prototípus benzinmotorkocsijai és
pótkocsijai (1926) 33
A Ganz-gyár kísérleti elektropneumatikus távvezérlésű benzinmotorkocsijai és pótkocsijai (1927).. 43
A GySEV Ganz-gyártmányú motor- és pótkocsijai (1927-28) 44
A MÁV Schlick-Nicholson-gyártmányú dízelmotorkocsijai (1927-28) 46
A GySEV MWG-gyártmányú benzinmotorkocsija (1930) 49
Hazai és külföldi vasutak Ganz- és Schlick-Nicholson-gyártmányú benzinmotoros sorozat motor- és
pótkocsijai (1927-30) 51
A MÁV Ganz- és Schlick-Nicholson-gyártmányú motorkocsijai és pótkocsijai (1927-30) 51
Szentes - A Magyar királyi Államvasutak minta „motorgarázsa" (1928). A Ganz-gyártmányú
benzinmotorkocsik üzeme a szentesi motorkocsi központban 60
A Krakkó-Kocmyrzow Helyiérdekű Vasút Ganz-gyártmányú motorszerelvénye (1927) 64
A Szerb-Horvát-Szlovén Vasutak (SHS) Ganz-gyártmányú motorszerelvényei (1928) 66
A MÁV Ganz-gyártmányú motorszerelvényeinek próbaüzeme Romániában (1930), és a Ganz- gyár
kísérleti pneumatikus távvezérlésű motorkocsijai (1930-31) 68
Ganz- és MWG-gyártmányú dízelmotoros motor- és pótkocsik hazai és külföldi vasutak részére
(1928-44) 73
A DSA Ganz-gyártmányú dízelmotorkocsijai (1928 illetve 1931) 75
A MÁV első, Ganz-gyártmányú dízelmotorkocsijai (1929-30) 79
Az 1929. évi barcelonai Világkiállítás 82
Javaslatok a kéttengelyes mellékvonali Ganz-gyártmányú motorkocsi típus továbbfejlesztésére (1930) ... 84
A Ganz-gyár további mellékvonali motor- és pótkocsi javaslatai a MÁV részére (1931) 85
A Ganz-gyár háromtengelyes mellékvonali motorkocsi terve (1931) 86
Terv a motorkocsi forgalom kiterjesztésére (1931) 89
A MÁV két- illetve háromtengelyes Ganz-gyártmányú sorozat dízelmotorkocsijai, valamint további
Ganz-és MWG-pótkocsik (1932) 89
A MÁV, az SzCsV és a GySEV motorvonat forgalma 1933-ban 93
A MÁV első VI JaR 135/185 dízelmotoros Ganz-gyártmányú motorkocsijai (1934) 94
A MÁV Ganz-gyártmányú benzinmotorkocsik motorcseréje VI JaR 135/185 típusú Ganz-Jendrassik
dízelmotorokkal (1934-től) 98
A MÁV tíz éves motorvonat üzemének gazdasági értékelése (1935) 102
Ganz-gyártmányú mellékvonali dízelmotorkocsik és pótkocsik Olaszországban (1932-1935) 105
A Spanyol Északi Társaság Ganz-gyártmányú dízelmotorkocsijai (1934) 110
Belgium és Luxemburg Ganz-gyártmányú dízelmotorkocsijai (1934-36) 114
A GySEV korszerűsíti és továbbfejleszti a mellékvonali motorvonat üzemét (1935-1942) 120
A BDZ Ganz-gyártmányú mellékvonali dízelmotorkocsija (1935) 124
A CFR Ganz gépi berendezésű mellékvonali dízelmotorkocsijai (1935-) 127
Kisebb darabszámú Ganz motor- és pótkocsik a MÁV részére (1936-37) 131
A MÁV újabb Ganz-gyártmányú dízelmotorkocsijai és M WG-pótkocsijai (1937-38) 132
A motorosüzem újraindítása és kiterjesztése az ACsEV hálózatán. A Szeged-Csanádi Vasút Rt.
(SzCsV) megalakulása és motorvonat forgalma 1926-tól 1945-ig 137
A BHÉV Ganz gépi berendezésű dízelmotorkocsijai (1939) 139
A MÁV Ganz-gyártmányú felsővezeték vizsgáló és fagázüzemű motorkocsijai (1942-43) 141
Mellékvonali motorvonat forgalom 1944-ben 144
A MÁV és a GySEV mellékvonali motor- és pótkocsijainak üzeme 1945-től napjainkig 145
Mellékvonali motorvonat forgalom a II. világháború végétől az 1950-es évek közepéig 145
A MÁV és a GySEV két- és háromtengelyes motorkocsik forgalma az 1950-es évek közepétől
az 1960-as évek végéig. Részegység korszerűsítések 158
A MÁV és a GySEV MVG-dízelmotorokkal korszerűsíti a „kis" motorkocsikat (1971-75)
Mellékvonali motorvonat üzem az 1970-es évek elejétől a csehszlovák járművek forgalom beállításáig 165
Motorkocsi balesetek a MÁV és a GySEV vonalhálózatán 184
A két- és háromtengelyes mellékvonali motor- és pótkocsik utolsó forgalmi évei és selejtezései 190
Szakszolgálati két- és háromtengelyes motorkocsik 200
Szoborszerűen kiállított és nosztalgia járművek 203
Befejezés és összefoglalás 209
Mellékletek 211
Irodalomjegyzék 249
Vissza