Fülszöveg
Ramana Maharsi India legmértékadóbb körei szerint Jivanmukta volt, vagyis olyan, aki földi-emberi életében elérte, megvalósította az abszolút, metafizikai Felszabadulást (Felébredést).
...
Tovább
Fülszöveg
Ramana Maharsi India legmértékadóbb körei szerint Jivanmukta volt, vagyis olyan, aki földi-emberi életében elérte, megvalósította az abszolút, metafizikai Felszabadulást (Felébredést).
Általános értelemben nem volt meghatározható útja, és nem is tanított szokványos értelemben definiálható utat: tanítása a lehetséges utak legbensőbb lényegére irányult. Ha yogának tekintjük, teljes jogalappal nevezhetnénk Ádi(Őseredeti)-yogának, amely az általános yoga-utak közül egyértelműen implikálja mind a Bhakti-, mind a Karma-, mind a Jnana-yogát, és bizonyos tekintetben a Raja-Tantra- yogát is, anélkül, hogy ezek bármelyikével vagy ezek együttesével azonos lenne. Az implikáció alapja az, hogy mindezen yogák felső hátterével, bázisával függ a legszorosabban össze.
Jóllehet a „nyílegyenes ösvény" általában a tantrizmussal kapcsolatban használatos kifejezés, más hagyományokban is megjelenik, mint a végső cél elérésének lehető legközvetlenebb útja.
Vissza
Tartalom
5 Sri Ramana és üzenete a modern ember
számára (Carl Gustav Jung:)
11 Előszó a magyar kiadáshoz
(Dr. László András:)
21 Bhagavan Sri Ramana Maharsi életének
fontosabb eseményei
25 A kötetről
27 Ki vagyok én?
41 Szellemi útmutatás
43 Útmutatás (Upadesa)
47 A gyakorlás (Abhyasa)
61 Tapasztalás (Anubhava)
65 Célbaérés (Arudha)
71 Maharsi evangéliuma
73 Munka és lemondás
83 Csend és magány
87 Az elme megfékezése
93 Bhakti és jnana
97 Önvaló és individualitás
101 Az ön-megvalósítás
107 A guru és kegyelme
113 Béke és boldogság
115 Az ön-kutatás
123 Sadhana és kegyelem
129 A jnani és a világ
137 A Szív mint önvaló
147 Aharti és aham-vrtti
Vissza