Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Jó állapotú példány.
Színes és fekete fehér fotókkal, illusztrációkkal.
A kötetbe az alábbi részek duplán lettek bekötve: V. rész (89-94. p.), VI. rész (95-103. p.). A borító enyhén kopottas, töredezett. A borító, néhány lap és a lapélek kissé foltosak.
Előszó
A gépkocsi közlekedés és a gépkocsigyártás általános elterjedése előtt, hazánk egyik legjelentősebb — és méltán mondhatjuk Európa szerte ismert és elismert — iparága volt a kocsigyártás. A XIX. század és az azt megelőző korok közlekedési eszközének, a kocsinak minden ismert és általánosan használt fajtáját, a hintótól a batárig gyártotta, vagy készítette a hazai kocsigyártó ipar. Mesterei a kovácsok és a bognárok voltak, akik határainkon túl is megbecsülést és ipari hírnevet tudtak szerezni cégüknek és mesterségüknek. Korabeli árjegyzékek és katalógusok párizsi, bécsi és más világkiállításokon nyert aranyérmekről tudósítanak a kocsirajzok pedig még ma is elcsodálkoztatóan finom vonalú, művészi kivitelű járműveket mutatnak be.
A szakma egyszerűbb művelői, ezen luxus igények kielégítésére szolgáló kocsik mellett, a hétköznapok szállítás-szolgálatára készítettek egyszerűbb kocsikat, ún. „stráfkocsit, szekeret, stb." Ilyen műhely volt a századforduló idején Uhri Imre kovács és kocsigyártó mester üzeme is.
A nagyarányú fejlődés, amelyet a kocsigyártó mesterségből kiindulva a századfordulótól napjainkig az autókarosszéria ipar elért, a tanulság és következtetés céljából indokolttá teszi, hogy az IKARUS és elődvállalatainak tevékenységével is foglalkozzunk.
Különösen érdekes a kezdeti időszak, — a készítés és a későbbi gyártás, — technológiai vonatkozásainak, a gyártmányok fejlődésének megismerése, hogy követni tudjuk az utat, amelyet az iparág megtett, amíg a világ autóbuszgyártásában jelenlegi rendkívül előkelő pozícióját elérte.
Vissza