Lezárt aukciók


Gárdonyi Géza, Ifjú/Kölkedi István/Kiss Rudolf/Iróffy Kázmér: A győri Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár története (számozott példány)

1896-1956

Szerző
Kölkedi István
Kiss Rudolf
Iróffy Kázmér
Ifjú Gárdonyi Géza
Szerkesztő
Kölkedi István
Grafikus
Tajovszky Éva
Fotózta
Frideri László
Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár (Győr) ,
Kiadói egészvászon kötés , 231 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Aukció vége:
2018-12-16 20:00

Aukciós tétel adatai

Győr, 1956, Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár kiadása (Győr-Sopron Megyei Nyomda Vállalat, Győr), 231 p.; ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Első kiadás. Számozott példány. A győri Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár története. 1896-1956. Írta: ifj. Gárdonyi Géza, Kölkedi István, Kiss Rudolf, Iróffy Kázmér.
Kézirat gyanánt. Jelen kötet 350 példányban készült. Ez a kötet az 50. sz. példány. Fekete-fehér szövegközti fotókkal, forrásokkal (felhasznált irodalom, levéltári anyag, visszaemlékezések), részletes tartalomjegyzékkel ellátott kötet.
Kiadói egészvászon kötés dombornyomott emblémával ellátott, feliratozott címfedéllel, feliratozatlan könyvgerinccel, hiánytalan, megkímélt, jó állapotban.
Győrben, 1897. február 22-én, "Magyar Waggon- és Gépgyár Részvénytársaság" hivatalosan is megkezdte működését. 1913-ban ismét fontos állomás következett a gyár életében - ekkor jegyezték be a “Rába” márkaelnevezést és védjegyet. A harmincas évek gazdasági válságának zivataros éveit túlélő ipari óriás 1953. január 1-től tíz évig Wilhelm Pieck Vagon és Gépgyár néven működött.

Előszó

A mai Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár azon az egykori dombon helyezkedik el, amelyet évezredekkel ezelőtt is észak felől a Mosoni-Duna állandóan víz alatt lévő árterülete, dél felől pedig szintén... Tovább

Előszó

A mai Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár azon az egykori dombon helyezkedik el, amelyet évezredekkel ezelőtt is észak felől a Mosoni-Duna állandóan víz alatt lévő árterülete, dél felől pedig szintén vizenyős helyek szegélyeztek. Még a mai Belváros felé eső oldala is mocsaras helyekkel végződött. Ezen a dombon épültek a vagongyárral szomszédos üzemek is. Ez a felszíni forma azonban idővel nemcsak ellaposodott, hanem a lejtőit is feltöltötték és így ma a domb már egyik oldalán sem érzékelhető. Ötezer évvel ezelőtt az újabb-kőkorban már itt élt a csiszolt kőszerszámokat készítő ember. Még az előző évszázadban több kőeszközt találtak, amelyek közül egy csiszolt kőbuzogány a legjelentősebb lelet. Ebben az időben fekteti le az ember az európai civilizáció alapjait. Ekkor ismerkedik meg az állattenyésztéssel sé a földművelés sok tapasztalatot megkövetelő mesterségével... Vissza

Tartalom

A hatvan évet megelőző öt évezred3
I. rész (1896-1919)5
Győr a milléneumkor7
Gyár születik (1896)11
Az első év (1897-1898)17
Az első sztrájk18
Az első szállítmány21
Az első haszon23
A tiszta nyereség mindenáron való növeléséért (1898-1901)24
Szocialisták nyilvántartási lapja a győri rendőrkapitányságon25
Fokozódnak a balesetek27
"Egyetértés" és még sincs egyetértés (1902)31
A háromhetes nagy sztrájk34
Vasas ne hagyd magad! (1903-1904)37
Tisza István fogadtatása39
Autó gőzgéppel39
Akik nem akarnak többé sakkfigurák lenni (1905-1907)41
Kovácsműhely-kovács sztrájk47
A finánctőke előbújik, a kartell létrejön (1907-1912)48
Miért nem költözik a gyár Tatabányára?49
Amikor egészben utazik a vashíd50
Török-, román-, argentin szállítások52
Háború vagy béke? (1912-1917)54
Vér és arany55
Rohanunk a forradalomba (1917-1918)57
A Nagy Októberi Szocialista Forradalom hatása58
Az érem másik oldala60
Vasasok a polgári forradalomban (1918)61
Hatalommal és fegyverrel a kézben (1919)64
Az eszme hősei és a komáromi provokáció65
Vörös zászló66
Batyuzásért kofa-felvonulás68
A Tanácsköztársaság az ellenforradalom szemüvegével69
II. rész (1919-1934)71
Levert forradalom után (1919 ősz-1920)73
Tőkés rendszabályok a gyárban75
Román megszállók Győrött76
Pótolhatatlanok-e a veszteségek76
Az 1920-as év gazdasági eredménye80
Az infláció fokozódik (1921-1922)83
Harc a jobb megélhetésért86
Folytatódnak a sztrájkok (1922-1923)95
Kommentár nélkül100
Ahogy az igazgatóság látja101
Lanyha a piac - nincs munkásmozgalom (1924-1926)103
Sztrájkolnak a hidászok (1927)110
A nagy gazdasági válság előtt (1928-1929)119
A csőd szélén (1930-1934)125
III. rész (1935-1945)129
Ismét háborús készülődés (1935-1937)131
A Rima átveszi a gyárat131
Tőkés célok131
Megindul a termelés133
Szociális helyzet136
Háborús program (1938-1941)140
Repülőgépgyártás141
Hadikonjunktúra142
Hadiüzem147
Aki szelet vet, vihart arat (1941-1944)149
Termelés... termelés... termelés...152
Az építkezések155
Gyári tüzek157
Megélhetés... lakáshiány... jutalmazás157
A német csizma (1944-1945)161
Légitámadás162
Kitelepítés167
"Arbeitsgemeinschaft"168
Újabb "telepítés"169
A József Attila kör172
Csak értetek173
Németország175
Reményt ébreszt a közelgő ágyúszó178
IV. rész (1945-1956)179
Megindult a munka a felszabadult gyárban (1945-1946)181
Arccal a vasút felé182
Az 1946-os tanulságok188
A hároméves terv (1947-1949)191
A hároméves terv eredményei194
A sztahanovista mozgalom magyarországi bölcsője198
Az első ötéves terv (1950-1954)201
Győzedelmes esztendő204
Az első ötéves terv néhány tanulsága212
A második ötéves terv215
A Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár térjavaslata216
A második ötéves terv jelentősége219
Függelék221
A vagonosztály export tevékenysége223
A híd gyáregység nagyobb munkái225
Források229
Vissza
Tétel sorszám:
111

Kikiáltási ár:
7.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
7.000 Ft Licitek száma: 1



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!