Témakörök



Lezárt aukciók


Csiba József, Dr.: A 424-es (dedikált példány)

Szerző
Dr. Csiba József
Szerkesztő
Mezei István
Fordító
Szontagh Gáspár
Lektor
Baka János
Falk Alfréd
MÁV Rt. Vezérigazgatósága (Budapest) ,
Kiadói ragasztott papírkötés , 426 oldal
Sorozatcím: Vasúthistória Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-552-303-3
Aukció vége:
2018-07-01 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, 1994, MÁV Rt. Vezérigazgatóságának kiadása (Közdok, Bp.), 426 p.; ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Szerző által dedikált példány. Vasúthistória Könyvek c. sorozatban (számjelzés nélkül) megjelent szakmunka. Sorozatszerkesztő: Mezei István. A 424-es. Írta: Dr. Csiba József.
A címlapon a szerző, Dr. Csiba József tollal beírt, névre szóló dedikációja olvasható: "M. P. barátomnak tisztelettel, önzetlen segítségedet köszönöm: Dr. Csiba József. Bp. 1995. I. 16."
A technikatörténet tudományos doktorává avatott szerző, Csiba József szakírásai az 1980-as évektől sorra jelentek meg. Később egykori kollégája, Mezei István vetette fel számára azt az ötletet, hogy meg kellene írni a leghíresebb magyar gőzmozdony, a 424-es történetét. A legendás 424-esről írt kötet jelentős technikatörténeti dokumentációkkal és jegyzékekkel kiegészített szakmunka, mely 1994-ben látott napvilágot.
Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal, angol valamint német nyelvű tartalomjegyzékkel és összefoglalókkal ellátott kötet.
Különálló mellékletként (2 p. terjedelemben): Magyarország kisvasútjairól szóló tájékoztató.
Kiadói ragasztott papírkötés feliratozott, fotóillusztrációval ellátott címfedéllel, feliratozott könyvgerinccel, valamint kiadói ajánlót tartalmazó hátlappal, hiánytalan állapotban.

Előszó

A 424-es mozdonyok hazánkban és határainkon kívül egyaránt a legjobban ismert magyar gőzmozdonyok. A magyar vasúttal kapcsolatban a 424-es szám a köztudatban fogalom. Ha elhangzik a magyar vasúttal... Tovább

Előszó

A 424-es mozdonyok hazánkban és határainkon kívül egyaránt a legjobban ismert magyar gőzmozdonyok. A magyar vasúttal kapcsolatban a 424-es szám a köztudatban fogalom. Ha elhangzik a magyar vasúttal kapcsolatban, hogy "424", vagy "424-es", akkor mindenki egy hatalmas, kettős kéményű, füstterelő lemezekkel ellátott gőzmozdonyra gondol. Vissza

Tartalom

Előszó és bevezető megjegyzések az Olvasónak9
A mozdony születése11
A magyar mozdonygyártás fordulóponajai a 424-es megjelenéséig a budapesti gyárban11
A 424-es első változata13
Az áttervezett és megépült 424-es14
A 424-es és a külföldi 2'D tengelyrendezésű mozdonyok között16
A mozdony szerkezeti felépítése19
Az első szállítású mozdonyok műszaki adatai19
A mozdony általános ismertetése22
A szerkocsi30
A MÁV különböző szállítású 424 sorozatú mozdonyai31
Az első 424-esek32
A mozdonysorozattal szerzett első tapasztalatok39
A 424, 027, a MÁVAG 5000. mozdonya35
424-esek 1940-től 1958-ig41
A MÁV 424 sorozatú mozdonyainak üzeme és állomásítási helyei45
A mozdonysorozat feladata és állomásítási helyei45
A 424 sorozatú mozdonyok szolgálatképtelenségei48
Személyes tapasztalatok és visszaemlékezések a mozdonysorozattal kapcsolatban50
A 424 sorozatú mozdonyon alapuló új konstrukciók és korszerűsítési elképzelések57
A 524 sorozatú tehervonati mozdony59
Az 516 sorozatú szertartályos tolatómozdonyok59
A 415 sorozatú mozdony60
A 424 sorozatú mozdony áttervezésének gondolata60
A mozdonyok külföldön61
Kereskedelmi szerződésekkel külföldre került mozdonyok61
Szlovákiába szállított mozdonyok61
A Szovjetunióba szállított mozdonyok62
424-es mozdonyok a Koreai Népi Demokratikus Köztársaságban62
Siker Jugoszláviában is62
A II. világháború eseményei és a mozdonyok62
Háborús jóvátételként szállított mozdonyok65
A mozdonnyal kapcsolatos kísérletek, újítások, találmányok és átalakítások67
Az 1924/25. évi kísérletek67
Próbák az 5000. mozdonnyal68
Ülések kerültek a MÁV gőzmozdonyaira is69
A habzásgátlószer alkalmazása70
A 424-es kettős kéménnyel: csillagfúvós mozdonyok71
Csökkentett lökettérfogatú 424-esek72
A kazánok és a pályaszámok cseréje74
A "pakurás" mozdonyok75
A 424-es is alkalmas ingavonati közlekedésre?76
A 405 és 401 sorozatú mozdonyok77
Versenyben a NOHAB-bal - az idő a MÁV-nál is eljárt a gőzmozdonyok felett78
A széles nyomtávolságról átszerelt mozdonyok79
A nosztalgia vonatok élén81
Angol nyelvű összefoglaló83
Német nyelvű összefoglaló95
Táblázatok105
Táblázatok angol nyelvű jegyzéke197
Táblázatok német nyelvű jegyzéke199
Ábrák201
Ábrák angol nyelvű jegyzéke293
Ábrák német nyelvű jegyzéke305
Fotók forrása317
Fotók forrása angolul319
Fotók forrása németül321
Irodalom323
Rövidítések jegyzéke325
Kimutatás a könyvben előforduló magyar helységek neveiről, amely helységek az I. világháború után elkerültek Magyarországtól329
Hivatkozott ügyiratok (ü) jegyzéke331
Mellékletek335
Függelékek361
Köszönetnyilvánítás425
Vissza
Tétel sorszám:
080

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
10.500 Ft Licitek száma: 26



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!