Tartalom
Bevezetés 9
I. Színemlékezet - vizuális emlékezet 11
II. Színolvasás és színösszefüggések 12
III. Miért használunk színes papírokat por- vagy tubusfesték helyett 14
IV. Egy színnek sok arca van - a színek viszonylagosságáról 16
V. Világosabb és/vagy sötétebb - a fény intenzitása, világosság 20
Szürke fokozatok - új megfogalmazásban 23
Színintenzitás - világosság 24
VI. Egyetlen szín kettőnek látszik - egy szín
a szomszéd háttérszínnel azonosnak látszik 26
VII. Két különböző szín azonosnak látszik - a szín szubtrakciója 28
VIII. Mitől van a színcsalódás? - Utóképek, szimultán kontraszt 30
IX. Színkeverések papírral - az átlátszóság illúziója 32
X. Tényleges színkeverések - additív és szubtraktív 35
XI. Transzparencia és térillúzió.
Színhatárok és plasztikus hatás 37
XII. Optikai színkeverés - felülvizsgált szimultán kontraszt 41
XIII. A Bezold-hatás 41
XIV. Színintervallumok és transzformáció 42
XV. Középszín-keverés még egyszer - szín-áthatással 45
XVI. Színösszeállítás - harmónia, mennyiség 47
XVII. Színhártya és térfogat-szín - két természetes hatás 53
XVIII. Szabadgyakorlatok - a képzelet kihívása 55
Csíkok - korlátozott kombinációk 56
Tanulmányok őszi falevelekkel - egy amerikai találmány 59
XIX. A mesterek - színhangszerelés 60
XX. A Weber-Fechner-törvény - a keverés mértéke 62
Paul Klee egy akvarellje 67
XXI. A színhőmérsékletről és a száraz, valamint a nedves színről 68
XXII. Vibráló színhatárok és felerősített körvonalak 71
XXIII. Azonos fényérték - a határvonalak eltűnése 72
XXIV. Színelméletek és színrendszerek 75
XXV. A szín tanításról - néhány színfogalom 78
Szakkifejezések magyarázata 80
Variánsok kontra sokféleség (Variants versus variety) 83
XXVI. Bibliográfia helyett - első munkatársaim 84
Mintalapok és magyarázatok 85
Előszó helyett, Dietrich Mahlow interjúja
Albersszel a német kiadásból 157
Josef Albersről, a fordító utószava 163
Jegyzetek 167
Vissza