Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Szerző által dedikált példány. Első kiadás. Akit a mozdony füstje megcsapott... Riportkönyv. Írta: Moldova György.
A kötet címlapján a szerző, Moldova György tollal beírt, névre szóló dedikációja látható: "Dr. K. P.-nek baráti tisztelettel Moldova György 1977. jún. 5."
Szövegközti fekete-fehér fotókkal illusztrált kötet.
Kiadói egészvászon kötésben lévő példány, feliratozott címfedéllel és könyvgerinccel, hiánytalan állapotban, feliratozott, fotó-illusztrációs, fülszöveges, jó állapotú kiadói borítófedélben.
A szerző riportkönyve 1975 és 1977 között készült. A kötet teljes körképet ad a MÁV belső életéről, mindennapi működéséről, bemutatva az ott dolgozók életét és munkakörülményeit.
Fülszöveg
A Magyar Államvasutakkal minden hazánkfia kapcsolatban került már valamiként - utasként bizonyosan. A MÁV éppen ezért mindenkinek szívügye, mindenkinek vannak személyes tapasztalatai, s dicséri vagy szidja, áldja vagy átkozza, ki-ki természete és tapasztalata szerint.
Moldova György könyvét már a témája is érdekessé teszi, de igazán izgalmassá az, hogy megmutatja az olvasónak a MÁV belső életét, azt, amit az utas nemigen láthat, talán nem is sejthet. Moldova György meggyőző képet rajzol egy-egy nagyforgalmú vasúti csomópont munkaritmusáról, munkakörülményeiről, a szinte hihetetlen munkabírású vasutasokról, az idősebb és fiatalabb vasutasnemzedék gondolkodásmódjáról, munkastílusáról, mozdonyvezetőkről, fűtőkről, forgalomirányítókról, pályamunkásokról, vasúti mérnökökről, minden rendű-rangú vasutasról.
Felejthetetlen a Záhonyi Átrakó Körzetről, Európa legnagyobb szárazföldi kikötőjéről rajzolt kép: sínpárok beláthatatlan hálózata, érkező és induló vonatok százai mindennap. A gépesített, helyenként majdnem automatizált rakodómunka mellett a hagyományos, sőt ősrégi kézi rakodás, száz és száz áruféleség, Európa minden tájára induló vagonok - lenyűgöző kép.
Moldova György a MÁV tevékenységének minden területét megvizsgálja - nemcsak a forgalmat és a pályafenntartást, nemcsak az árurakodást, és utasszállítást, hanem a betegellátást is, sőt a fejlesztést, a korszerűsítést, aztán a gazdaságtalannak minősített vasútvonalak megszüntetésének minden körülményét is.
Vissza