Lezárt aukciók


N. Kovács Tímea: 1000 traktor

A világ leghíresebb traktorai/Történelem - Klasszikusok - Technika

Szerkesztő
N. Kovács Tímea
Fordító
Markwarth Zsófia
Horváth Judit
Alexandra Kiadó (Pécs) ,
Fűzött kemény papírkötés , 336 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 30 cm x 23 cm
ISBN: 963-369-560-0
Aukció vége:
2019-06-30 20:00

Előszó

Az ekevontatók és a traktorok nélkülözhetetlenekké váltak a mezőgazdaság sokrétű feladatainak elvégzése során. Ha a mai, szinte elképzelhetetlenül tökéletes, elektronikával és számítógépes... Tovább

Előszó

Az ekevontatók és a traktorok nélkülözhetetlenekké váltak a mezőgazdaság sokrétű feladatainak elvégzése során. Ha a mai, szinte elképzelhetetlenül tökéletes, elektronikával és számítógépes technikával gazdagon felszerelt, sok lóerős gépekre gondolunk, akkor beláthatjuk, hogy a világ ma már nem tud meglenni modern traktorok nélkül. Ez azonban nem mindig volt így, sőt nem is olyan régen a parasztoknak még e technikai segédeszközök nélkül kellett boldogulniuk. Az ekevontató legegyszerűbb formájában egy kerekekre szerelt motor volt, amely a szántóföldön szükséges állati vonóerő kiváltására szolgált. Az ide vezető technikai fejlődés kiindulópontját a gőzgép feltalálása jelentette, amely a 18. század végén lehetővé tette a nyugat-európai társadalmak iparosodásának megindulását. 1769-ben Nicholas Cugnot francia tüzér már megalkotott egy olyan háromkerekű lövegvontatónak tervezett gőzkocsit, amelynek gőzkazánja a kormányozható első kerék előtt helyezkedett el. Bár ez az alaktalan jármű nem jutott messzebb egy próbaútnál, ennek ellenére ez volt az első önmagától járó gőzvontató. Néhány évvel később a skót James Wattnak sikerült az általa kifejlesztett gőzgépet erőgéppé átalakítani, amely már képes volt elvégezni olyan feladatokat, amelyek mindeddig emberi vagy állati segítséget igényeltek. Az eleinte csak helyben végzett munkákhoz használt gőzgép nagyon gyorsan nélkülözhetetlen erőforrássá vált, amelyet aztán bármilyen célra használhattak, például a széngyári vízpumpák működtetésére is. A gőzgép nem sokkal később már hajómotorként is szolgált, miután 1807-ben az első kerekes gőzhajó megjárta New Yorknál a Hudson folyót. Az első mozdony Angliából származik, abból az országból, amely az ipari forradalom éllovasa volt. Az első George Stephenson volt, aki 1830-ban Liverpool és Manchester között végigrobogott egy gőzmozdonnyal a sebtében lerakott síneken. Vissza

Fülszöveg

Alig akad még egy olyan gép, amely a modern mezőgazdaság fejlődésében olyan meghatározó szerepet játszott volna, mint a traktor, az erő és a teljesítmény szimbóluma, a világ legkedveltebb... Tovább

Fülszöveg

Alig akad még egy olyan gép, amely a modern mezőgazdaság fejlődésében olyan meghatározó szerepet játszott volna, mint a traktor, az erő és a teljesítmény szimbóluma, a világ legkedveltebb haszonjárműve.
Monumentális vállalkozás terméke ez a kötet, amely az 1000 leghíresebb traktor és a traktorgyártás bemutatását tűzte ki célul, és amely olyan nagy múltú márkákat és modelleket vonultat fel, mint a Lanz, a Fendt, a John Deere, az Allis Chalmers, a Ford, a Fiat, az International Harvester és még sokan mások.
E páratlan információbőséggel jellemezhető kézikönyv részletesen ismerteti a gyártási év, a lökettérfogat, a teljesítmény, a típusnevek, a sajátosságok és a gyártott darabszámok pontos adatait.
A mű nyomon követi a mezőgazdaság gépesítésének fejlődését a kezdetektől napjainkig, az első gőzhajtású gépektől a legmodernebb, univerzális traktoróriásokig, részletes leírások és briliáns színes fotók kíséretében. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
1917-1933 A benzintraktortól a ízelvontatóig 17
A mezőgazdaság új korszaka
1933-1945 Gazdasági, általános és fagázos traktorok 35
1933-1945 a technikai fejlődés évei
1945-1960 A traktor győzelme 77
Traktorépítés és a mezőgazdaság motorizálása 1960-ig
1960-1975 A traktorgyártás virágkorának vége 219
Racionalizálás, egyesülések és felszámolások az 1970-es évek közepéig
1975-től napjainkig A fejlődés útja a modern traktorig 293
A csúcstechnika, az elektronika és a teljesítmény a döntő
Tárgymutató 332

Vissza
Tétel sorszám:
254

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
12.000 Ft Licitek száma: 26



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!