Lezárt aukciók


Következő aukciónk előzetes kínálata

Kucsara Pál: A közlekedési balesetek helyszinelése és nyomozása (dedikált példány)

Szerző
Kucsara Pál
Grafikus
Kucsara Pál
Belügyminisztérium (Budapest) ,
Kiadói varrott papírkötés , 224 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Aukció vége:
2019-06-30 20:00

Aukciós tétel adatai

[Budapest], 1951, Belügyminisztérium kiadása (Vörös Csillag Nyomda, Bp.), 224 p.; ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

A szerző által dedikált példány. A közlekedési balesetek helyszínelése és nyomozása. Írta és rajzolta: Kucsura Pál rendőrfőhadnagy.
A címlapon a szerző, Kucsura Pál tollal beírt dedikációja olvasható: "Emlékül Barátomnak 953. I. 21. Kucsara Sándor."
Bevezetéssel, szövegközti, három, színes, hajtogatott helyszínrajzzal, egy kihajtható jeltáblázattal, 54 szövegközti, számozott, fekete-fehér fotóval és ábrával illusztrált, részletes tartalomjegyzékkel kiegészített, hivatalos kiadvány.
Kiadói varrott papírkötsében lévő példány feliratozott címfedéllel, felirat nélküli könyvgerinccel, néhány enyhén foltos, nedvességtől hullámos oldallal, hátlapon a nyomda feltüntetésével, hiánytalan, átlagos állapotban.

Előszó

BEVEZETÉS AZ EGÉSZ ORSZÁG életének lüktető érhálózatai a közutak. Rajtuk keresztül bonyolódik le gazdasági életünk minden anyagi és szellemi erőforrásának szállítása. A második világháború után... Tovább

Előszó

BEVEZETÉS AZ EGÉSZ ORSZÁG életének lüktető érhálózatai a közutak. Rajtuk keresztül bonyolódik le gazdasági életünk minden anyagi és szellemi erőforrásának szállítása. A második világháború után hazánk rohamos fejlődése különösen a közúti forgalomban érzékelhető. Statisztikai adatok is bizonyítják, hogy a közlekedési eszközök száma már jóval túlhaladta a háborúelőtti számot, ami - a. forgalom növekedésén kívül - a közlekedési balesetek számának emelkedését is eredményezte. Mivel a közlekedési eszközök legnagyobb része ma már társadalmi tulajdonban van, a dolgozó ember pedig - a szocialista elvek alapján - a legfőbb értékké lett, fokozottan előtérbe lépett a járóműforgalom ellenőrzésének és az előforduló közlekedési balesetek szakszerű felderítésének jelentősége és fontossága. E CÉLT SZOLGÁLJA a felszabadulás előtti elmaradt közlekedési rend teljes felszámolása és újabb, korszerűbb közlekedési rend bevezetése: Ezenkívül a gyorsabb és biztonságosabb közlekedés érdekében megtörtént a fővárosban az egyes közlekedési gócok és utak (Calvin-tér, Marx-tér, Nagy- és Kiskörút, a hídfők, a belváros, stb.) szabályozása és átépítése, vidéken pedig a forgalmas utak indokolatlan éles kanyarainak levágása, az egyes keskeny utak szélesítése és sok új bekötőút építése. A rendőrségen belül pedig ennek érdekében az egész országra kiterjedő működéssel megalakultak a közlekedést és gép járóműveket ellenőrző csoportok. Vissza

Tartalom

I. FEJEZET
A baleseteknél intézkedő rendőr feladata -5
Segélynyújtás - - - - - - - - 9
Értesítésadás - - - - - - 12
A helyszín lezárása és a forgalom biztosítása - - _ _ 13
A nyomok ideiglenes biztosítása - - - - - - _ 15
A felek személyadatainak megállapítása - - - - 16
II. FEJEZET
A baleseti járőr feladata a helyszínen - - 18
A baleseti járőr felszerelése - - - - - - 18
Az első helyszíni megállapítások - - - - _ 20
A baleset ideje - - - - - - - 21
Az időjárás - - - - - - - - - - -22
A helyszíni állapot - - - - - - - - - .23
II. RÉSZ
I. FEJEZET
A felek kikérdezésének módszerei és magatartásukra vonatkozó megállapítások - - - - - 28
A sérült kikérdezése és magatartására vonatkozó megállapítások - - - - - 31
A gépjáróművek igazoltatása - - - - - - 34
Vezetői (hajtási) jogosultság megállapítása - 35
A gépjáróművezetők és hajtók részletes kikérdezéséről általában - - - - - - - - - - 38
Józanság - - - - - - - - - - - - - 40
Testi alkalmasság - - - - - - - - - -44
Érzékszervek - -- - - - - - - - 44
1. A vezető (hajtó) baleset előtti és alatti maga
tartására vonatkozó megállapítások - - 48
2. Közlekedési balesetek helyszíne - - 50
Utcakeresztezések -51
Utkanyarulatok - - - - - 51
Lejtő, emelkedő - - - - - 52
3. Balesetek bekövetkezésének módja és oka 53
Előzés - - - - -- - - 53
Kitérés - - - - - - - - - - - - - 54
Lassítás - - - - - - - - - - - - 55
Gyorshajtás - - - - - - - - - - - - 55
A vezető magatartása - - - - - - - - - 55
Az úttest állapota - - - - - - - - - - 58
Centrifugális erő - 59
A gépjárómű állapota - - - - - - - - 60
Műszaki hibák - - - - - - - - - - - 64
Véletlenség - - - - - - - - - - - 65
Végszükség - - - - - - - - - - - - 67
Járómű ellen elkövetett merénylet .- - - - - - - 69
Bűncselekménnyel párosult közlekedési baleset - - - - 70
4. A bekövetkezett eredmény 73
Összeütközés más járóművel - - - - - 73
Gyalogos elütése - - - - - - 77
Járómű balesetek - - -. - -- - - - 77
Villamos balesetek - - - - - -- 79
Lovaskocsi balesetek - - - - - --- - - - 86
Kerékpáros balesetek - - - - - - - - - 87
Kézikocsit húzó személy balesete - - - -- 89
5. Egyéb tényezők --- - - - 90-
Időjárás - - -- - - - - - - -- - - 90
Világítás - - 91
Állatok - - - - - - - 91
A közlekedési balesetek tanúinak kikérdezése és magatartásukra vonatkozó megállapítások 92
II. FEJEZET
Baleseteknél előforduló nyomok, rongálódások és
egyéb tényezők vizsgálata 97
A sérültön vagy elhunyton talált nyomok - -98
A járóműveken talált nyomok - - -99
Az úttesten talált nyomok és egyéb bizonyítékok -102
a) Gördülési nyomok - - - -- -103
b) Laposfutás nyoma -104
c) Féknyom - - -105
d) Állóra fékezett keréknyomok - - -106
e) Farolási vagy oldalcsúszási nyomok - -107
f) Ütközési és horzsolási keréknyomok 108
A keréknyomokból történő megállapítások 108
1. A járómű neme - - - - - - - - - -109
2. A járómű haladási iránya - - 109
3. A járómű keréknyomának sajátossága - - - 112
Olaj-, benzin- és víznyomok - - - - - - 112
Vér- és vonszolási nyomok - - - 113
Úttesten található egyéb bizonyítékok - - - - 114
Az útviszonyok vizsgálata - - - - 116
III. FEJEZET
A járóművek műszaki és rendészeti szempontból
valóátvizsgálása - - - - - - - - 119
A gépjáróművek biztonsági berendezéseinek ismertetése és átvizsgálásuk módszere 126
a) Kormánykészülék - - - - - - - - - - 121
b) Fékberendezés - - - - - - - - - - - 122
Mechanikus fékberendezés - - - - - - - 125
Kézifék --- - - 126
Szalag fékberendezés - - - - - - - - - -- 127
Ráfutó fékberendezés - - - - - - - - - - 127
Olajnyomásos fékberendezés - - - - - - - 127
Légnyomásos (szervo) fékberendezés - - - - - - 128
Motorral való fékezés - - - -. - - 128
Menet- és fékpróba - - - - - - - - - - 129
c) Világítóberendezés - - - - - - - - - - 130
d) Hangjelzőkészülék - - - - - - 132
e) Irányjelzőkészülék - - - - - - - - - - 133
f) Féklámpa - - - - - - - - - - - - - 133
g) Ablaktörlő - - - - - - - - - - - - 134
h) Visszapillantótükör - - - - - - - - - - 134
i) Biztonsági pótkapcsoló - - - - - -- - -. - - 134
Egyéb ellenőrzések - - - - - - - - - - 134
Sínpályához és vezetékhez kötött járóművek
biztonsági berendezései és átvizsgálásuk - - 135
a) Villamosfék - - -- - - - - - 136
b) Légfék - - - - - - - - - - - - 137
c) Sínfék---- - - - --- - - - --138
d) Ellenáramú fékezés - - - - - -- - - - - - 138
e) Kézifék - - - - - - - - - - 139
f) Biztonsági fék - - - - - - - - - 139
Trolleybusz biztonsági berendezésének ismertetése és annak átvizsgálása- - - - -140
Lovaskocsik biztonsági berendezése és átvizsgálása - - - - - - - - - - - - - 141
Kerékpárok biztonsági berendezése és átvizsgálása - - - - - - -. 141
IV. FEJEZET
A helyszín rögzítésének eszközei - - - - - - 143
A helyszíni fényképezés- - - - - - - - - 143
Helyszínrajz - - - - - - - - -150
A helyszín és a baleset leírása - - - - - - 157
V. FEJEZET
A balesetek oka, elkövetési módja és következménye - - - 160
A balesetek oka - 160
A) A közlekedési eszközök vezetői és hajtói balesetet okozhatnak 161
B) Az utakat használó gyalogosok balesetet okozhatnak - -163
C) A közlekedési eszközök ba!esetet okozhatnak 164
D) Az utak és pályatestek járulékos okai lehetnek a balesetnek 165
A balesetek bekövetkezésének módja - - 166
A balesetek következménye - - - - - - - 166
III. RÉSZ
A baleset után megszökött járómű nyomozása - - 168
Tanulságos nyomozások - - - - - - - - - 175
IV. RÉSZ
Minta rajzok különböző balesetek helyszínrajzi
megoldására - - - - - - - - - - - 186
A helyszínrajzban szereplő járóművek ábrázolása
A helyszínrajznál használt egyezményes jelek
I. sz. minta : Személygépkocsi-tehergépkocsi és lovaskocsi összeütközése 186
II. sz. minta: A tehergépkocsi műszaki hibája és annak következménye - - - - - - - - - 191
III. sz. minta: Motorkerékpáros közlekedési balesete (teljes- és
részletrajz, valamint keresztmetszet ábrázolásával) - -- - - 195
IV. sz. minta: Gyalogos elütése tehergépkocsival - - - - - 199
V. s z. minta: Villamos és lovaskocsi összeütközése - - - - 204
FÜGGELÉK
Közlekedési baleseteknél előforduló sérülések
és a segélynyújtás -207
Segélynyújtás lágyrész sérüléseknél 207
Segélynyújtás csontsérülések esetén - - - - - 210
A gyakorlatban előforduló törések felismerése és azoknál
való eljárás - - - 211
Élet és halál jelenségei 213
Élesztési kísérletek - - - - - - - -214
Gyakran előforduló összeesések 216
Mérgezések - - - --218
A sérült szállítása 219 Vissza
Tétel sorszám:
217

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
8.000 Ft Licitek száma: 2



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!