Előszó
A magyar könyvkiadás általános szegénysége mellett, különösen szembetűnő a vallásfilozófiai művek még kirívóbb szegénysége. Alapvető munkák hiányán túl, egész vallásfilozófiák vannak, melyekre...
Tovább
Előszó
A magyar könyvkiadás általános szegénysége mellett, különösen szembetűnő a vallásfilozófiai művek még kirívóbb szegénysége. Alapvető munkák hiányán túl, egész vallásfilozófiák vannak, melyekre vonatkozóan nincsenek monográfiák. Ilyen a taoizmus is, s már a külsődleges tények is sürgetővé tették eme munka kiadását. A fontosabb, a szellem mozgásából eredő ok pedig az, hogy egyre inkább növekszik azon emberek, s örvendetesen a fiatalok száma is, akikben a spiritualitás felé fordulás már igényesebb szinten történik. A kínai gondolkodás, s így természetesen a kínai buddhizmus megértése pedig lehetetlen a taoizmus alaposabb megismerése nélkül. Közhely, hogy különösen a c'han az, ami voltaképpen szemi-taoista buddhizmusnak is minősíthető. De a legfontosabb mégis a, hogy e kis könyv nem csupán ismereteket közvetít, hanem inspirál is, hogy olvasóinka világszemlélete és életvitele a hitelesebb egzisztencia felé teljesedjék ki. Olyan gátakat segít lerombolni a tudatban és ezáltal a világban, melyeket a massmediák, a társadalmi környezet, beleértve a szűkebb családot is, már a puszta nyelvhasználattal is beépítenek konceptuális-szelektáló blokként, s személyiség-elemekké válva, bár hiába puszta illuzórikus gátak csupán-mégis csak az egó-konstruktum gyökeres felszámolásával együtt illannak el teljesen... E processzus hathatóságára garancia a szerző, Alan Watts, mert mondanivalója mögött az ő esetében a szó és a tett egymásfedésének hitelessége áll. Szerencsésen - és tudatosan - kerülte el az akadémikus nagyképűségek csapdáit, mert azok közé tartozik, akik belülről akarván megérteni e szellemi világot, elkötelezettjévé is váltak, no nem a doktrinának, hanem ama paradox realitásnak, amit akár Taonak is nevezhetünk.
Vissza