Témakörök



Lezárt aukciók


Kelemen János: A budapesti metró története

Szerző
Kelemen János
Szerkesztő
Hüttl Pál
Lektor
Dr. Szűcs Miklós
Műszaki Könyvkiadó (Budapest) ,
Fűzött papírkötés , 194 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Aukció vége:
2021-01-24 20:00

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

A borító kissé kopottas.

Előszó

Kedves Olvasó! Elkészült a budapesti metróhálózat egy darabja és az építők most átadják Önnek, hogy öröme teljék benne. hosszú és nehéz munka árán született, mert minden újért keményen kell... Tovább

Előszó

Kedves Olvasó! Elkészült a budapesti metróhálózat egy darabja és az építők most átadják Önnek, hogy öröme teljék benne. hosszú és nehéz munka árán született, mert minden újért keményen kell dolgozni, s az úttörő munka - különösen, ha a föld alatt kell utat törni - mindig küzdelmes. A budapesti metróhálózat első szakaszát további vonalak követik majd, mert csak ezen az úton valósítható meg a gyors, kényelmes, balesetmentes tömegközlekedés. Az első szakasz üzembe helyezése kezdeti lépése egy több évtizedes építési programnak. Ez a program átalakítja a városi közlekedést és sok tekintetben a város képét is. Kiépül Budapest föld alatti része, amely éppúgy a város egy darabja, mint a Nagykörút, vagy a Vár. Arra törekedtünk, hogy ezek a föld alatti építmények beilleszkedjenek a város hangulatába, szerves folytatásai legyenek a múlt és jelen alkotásainak, amelyek összessége Budapest szépségét hordozza. A metró építése 1950-ben kezdődött. Nehézségek, buktatók, akadályok az egyik oldalon, akarás, hősiesség és eltökéltség a másikon. 20 évvel a kezdet után születik meg az első vonal. Miért váratott ilyen sokáig magára? És a "miért"-ek sokasága még, amely 20 év alatt felhalmozódott... Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A városi közlekedés kialakulása, jelenlegi helyzete és jövője9
A budapesti metróhálózat kialakítása36
A metró építésének 20 éve56
A metró alagútjainak építése71
Aluljárók mint a metró kijáratai124
A föld alatti terek építészeti kialakítása158
A metró üzeme177
A metró mint óvóhely191
Vissza
Tétel sorszám:
199

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
15.100 Ft Licitek száma: 33



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!