Előszó
Kedves Olvasó!
Elkészült a budapesti metróhálózat egy darabja és az építők most átadják Önnek, hogy öröme teljék benne. hosszú és nehéz munka árán született, mert minden újért keményen kell...
Tovább
Előszó
Kedves Olvasó!
Elkészült a budapesti metróhálózat egy darabja és az építők most átadják Önnek, hogy öröme teljék benne. hosszú és nehéz munka árán született, mert minden újért keményen kell dolgozni, s az úttörő munka - különösen, ha a föld alatt kell utat törni - mindig küzdelmes.
A budapesti metróhálózat első szakaszát további vonalak követik majd, mert csak ezen az úton valósítható meg a gyors, kényelmes, balesetmentes tömegközlekedés. Az első szakasz üzembe helyezése kezdeti lépése egy több évtizedes építési programnak. Ez a program átalakítja a városi közlekedést és sok tekintetben a város képét is. Kiépül Budapest föld alatti része, amely éppúgy a város egy darabja, mint a Nagykörút, vagy a Vár. Arra törekedtünk, hogy ezek a föld alatti építmények beilleszkedjenek a város hangulatába, szerves folytatásai legyenek a múlt és jelen alkotásainak, amelyek összessége Budapest szépségét hordozza.
A metró építése 1950-ben kezdődött. Nehézségek, buktatók, akadályok az egyik oldalon, akarás, hősiesség és eltökéltség a másikon. 20 évvel a kezdet után születik meg az első vonal. Miért váratott ilyen sokáig magára? És a "miért"-ek sokasága még, amely 20 év alatt felhalmozódott...
Vissza