Csepel 125/T motorkerékpár használati és kezelési utasítás
Csepel Kerékpár és Mezőgazdasági Kisgép Nagykereskedelmi Vállalat
Kiadói félvászon kötés
, 144 oldal
Sorozatcím: |
|
Kötetszám: |
|
Nyelv: |
Magyar
|
Méret: |
10 cm x 15 cm
|
ISBN: |
|
Aukció vége: |
2021-09-26 20:00
|
Aukciós tétel adatai
Budapest, [1954], Csepel Kerékpár és Mezőgazdasági Kisgép Nagykereskedelmi Vállalat kiadása (Terv Nyomda), 144 p., ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Csepel 125/T típusú motorkerékpár használati és kezelési utasítása.
Harminckilenc, szövegközti, szám- és betűjelzéssel ellátott ábrával illusztrált, valamint előszóval, az ábrák számozott jegyzékével, és részletes tartalomjegyzékkel kiegészített használati és kezelési utasítás. A kötet részletes műszaki leírásokat, szerelési és használati utasításokat, hibalehetőségeket és hibaelhárítási tanácsokat tartalmaz. Nyomtatta a Terv Nyomda. A címfedél belső oldalán tollal beírt tulajdonosi bejegyzés, a hátlapon tulajdonosi bélyegzés látható.
Kiadói félvászon kötésben lévő példány feliratos, illusztrációval ellátott, enyhén foltos címfedéllel, feliratozatlan könyvgerinccel, tiszta belívekkel, hiánytalan állapotban.
A Csepel motorkerékpárról: A Csepel motorkerékpárokat a [Rákosi Mátyás Vas és Fémművek] Csepeli Motorkerékpárgyárban 1948-1954 között gyártották. A két világháború között Csepelen, a Weiss Manfréd Acél- és Fémművekben az akkori szabályok szerinti segédmotoros kerékpárokat gyártottak. Jellemzően váltó nélküli, egyszerű motorok voltak WM, majd később WM Csepel márkajelzéssel. Innentől lehet számítani a Csepel néven készülő motorkerékpárokat. 1950-ben bemutatták a Csepel Pannónia motorkerékpárokat elöl teleszkópvillával, de hátul még merev vázzal. Ez sem élt meg nagy sorozatot, hamarosan felváltotta a teleszkópos Csepel vagy ezüsttankos Csepel néven ismert gyártmányok. Ezek még a korábbi lemezvillásnál is jobban beváltak: elöl teleszkópvillán, hátul pedig a kerék két oldalára szerelt kis teleszkópokon (más néven bakteleszkópokon) rugóztak. Ezzel a megoldással javult a kényelem. A motor ekkorra már kiforrta konstrukciós hibáinak nagy részét, így kellően megbízható lett. Az új, tankoldalon ezüst betétet hordozó fényezés és a térdpárnagumis tank modern motor benyomását keltette, így jól alakultak az eladási számok. Igen gyorsan közkedveltté váltak Magyarországon a Csepel Pannónia motorkerékpárok.
Előszó
A Csepel 125/T típusú motorkerékpár a könnyű motorkerékpárok minden előnyével rendelkezik. Országúton, városban és nehéz terepen egyaránt kényelmes utazást biztosít. Városban megbecsülhetetlen...
Tovább
Előszó
A Csepel 125/T típusú motorkerékpár a könnyű motorkerékpárok minden előnyével rendelkezik. Országúton, városban és nehéz terepen egyaránt kényelmes utazást biztosít. Városban megbecsülhetetlen előnye az aránylag könnyű súly melletti nagy gyorsulási képessége. Masszív építés, ízléses kivitel, meglepő stabilitás és fordulékonyság párosul a kis fogyasztás mellett is szokatlanul erős és fürge motorral.
A Csepel 125 cm-es motorkerékpár vezetéséhez hatósági kismotorkerékpár vezetői igazolvány is elégséges a Belügyminiszter 10.000/1951. V. 11/Bm. sz. rendelete értelmében, mely szerint
(1) 125 cm-nél nem nagyobb henger űrtartalmú (lökettérfogatú) kétkerekű motorkerékpárt (kismotorkerékpár) csak az vezethet,
a) akinek motorkerékpár vezetői igazolványa van, vagy
b) aki a gépjármű kerületi rendőrhatóságtól „Kismotorkerékpár-vezetői igazolvány"-t kapott.
Kismotorkerékpár-vezetői igazolványt az kaphat, aki
a) 16. életévét betöltötte,
b) az e célra alakított bizottság előtt igazolja, hogy a közlekedésrendészeti szabályokban jártas, a kismotorkerékpárok felszerelésére vonatkozó rendelkezéseket (KRESZ) ismeri és tud kismotorkerékpárt vezetni.
Vissza
Tartalom
Előszó | 3 |
Műszaki leírás | 7 |
Fontos figyelmeztetés | 9 |
Néhány szó a helyes vezetésről | 10 |
Üzemanyag, olajozás | 18 |
Lánc karbantartás | 23 |
Tiszítás, kormozás | 27 |
Bejáratás | 31 |
Motor működése | 34 |
Forgattyúház | 39 |
Tengelykapcsoló és sebességváltó | 43 |
Sebességváltó automata | 59 |
Gyujtó- , világítóberendezés, gyujtógyertya | 62 |
Porlasztó | 71 |
Váz | 74 |
Teleszkóp elsővilla | 75 |
Teleszkóp hátsóvilla | 87 |
Az első kerék kiszerelése | 90 |
A hátsó kerék kiszerelése | 91 |
Fék utánállítás | 102 |
Motorállvány | 102 |
Nyereg | 103 |
Fényszóró | 103 |
Akkumulátoros világítás | 109 |
Kezelési utasítás az akkumulátorhoz. Az akkumulátor üzembehelyezése | 114 |
Sebességmérő | 118 |
Szerszámok | 119 |
Kerékbeállítás | 119 |
Gumiabroncsok karbantartása | 126 |
Gumiszerelés | 127 |
Hibalehetőségek | 131 |
Könnyen orvosolható hibák | 135 |
Néhány szó a motorozással kapcsolatos kérdésekről | 139 |
Ábrák jegyzéke | |
Vissza