Témakörök



Lezárt aukciók


Dryden, Gordon/Vos, Jeanette, Dr.: A tanulás forradalma I-II.

A tanulás és a gondolkodás forradalmi módszerei/Az iskolai és a munkahelyi tanulás forradalmi módszerei

Szerző
Gordon Dryden
Dr. Jeanette Vos
Fordító
Fehér Judit
Polyánky Balázs
Lektor
Sallay Katalin
Bagolyvár Könyvkiadó (Budapest) ,
Ragasztott papírkötés , 533 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9447-52-8
Aukció vége:
2022-01-23 20:00

Fülszöveg

A könyvnek, amelyet a kedves Olvasó a kezében tart, küldetése van. Bátran kijelenthetem, hogy hazánkban is olyan fontos és szemléletmódot változtató hatása lehet, mint például Kínában- ahol egy év... Tovább

Fülszöveg

A könyvnek, amelyet a kedves Olvasó a kezében tart, küldetése van. Bátran kijelenthetem, hogy hazánkban is olyan fontos és szemléletmódot változtató hatása lehet, mint például Kínában- ahol egy év alatt tízmillió példány fogyott el belőle. A világ különböző országaiban sok vállalat azzal válaszolt a könyv üzenetére, hogy minden egyes alkalmazottjának küldött belőle egy példányt. Hazánk - és különösen a magyar oktatási ágazat - sokat nyerhet azzal, ha az üzenetet meghallva csatlakozik a tanulás forradalmához.
A szerzők jogosan beszélnek a tanulási forradalomról. Az oldalakon egymás után bemutatott élő példák tucatjai nyújtják az oktatás területén világszerte uralkodó problémák és ellentmondások megoldási lehetőségeinek példáit. Kiderül belőle, hogy az olyan iskolák, mint például a Chicago egyik gazdaságilag elmaradott területén fekvő Simon Guggenheim Általános Iskola, miképpen vívták meg és lendítették előre e forradalmat és küzdötték le az elavult paradigmákat védelmező, önmagukat túlélő oktatási rendszerek ellenállását. Vissza

Tartalom

I. kötet
A kiadó előszava az új nemzetközi kiadáshoz16
A könyv hétmillió olvasójának üzenete a világ többi polgárához
Bevezetés19
A történelem legújabb forradalma: olyan erő, amely megváltoztatja életünket
Milyen lesz a jövő?37
16 alapvető trend, amelyek a jövőnket irányítják
Az azonnali kommunikáció kora39
Gazdasági határok nélküli világ49
Négy lépése az egységes világgazdaság felé51
Internetes kereskedelem és tanulás57
A szolgáltatásokra épülő új társadalom59
A kicsi és a nagy házassága61
A pihenés új korszaka65
A munka változó arculata67
Nők vezető szerepben69
Bámulatos agyunk újrafelfedezése73
Kulturális nacionalizmus73
Növekvő leszakadó népréteg75
A népesség aktív öregedése77
A "Csináld magad!" mozgalom újraéledése79
Együttműködő vállalkozási formák81
Az egyén győzelme83
Miért is ne a legjobb legyen a cél?85
13 lépés a XXI. századi tanulói társadalom felé
Az elektronikus kommunikáció új szerepe91
Tanulj számítógépül és internetül!95
A "szülővé képzés" mint alapvetően fontos feladat95
Előtérben a kisgyermekkori egészség95
Kisgyermekkori nevelési programok97
Bármikor felzárkózhatsz97
Minden tanulói típusnak egyforma figyelmet!99
Tanuljunk tanulni, tanuljunk gondolkozni!99
Mi az, amit az iskolában kellene megtanítani?101
Tanulás négy szinten107
A tanulás három célja109
Hol is tanítsunk?109
Elméd legyen nyitva, szavad legyen tiszta!109
Találkozás bámulatos agyunkkal113
A világ legnagyobb teljesítményű számítógépének a tulajdonosa vagy
Négy agy az egyben115
Neuronok, dendritek, gliasejtek és a szigetelő rendszer119
Különböző "intelligenciaközpontjaink"121
A két agyfélteke125
Hogyan tárolja agyunk az információt?131
Négy különböző hullámhossz135
Az agy üzemanyagai: az oxigén és a táplálék135
Mivel tápláljuk agyunkat?139
Érzelmi intelligencia nélkül nem megy141
A test és az agy oszthatatlan143
Egy hasznos "csináld magad" módszer145
Az első 20 lépés ahhoz, hogy sokkal gyorsabban, jobban és könnyebben tanuljunk
Indulj ki a sportból!145
Merj álmodni - és elképzelni a jövőt!149
Tűzz ki egyértelmű célokat és határidőket!149
Szerezz be gyorsan egy lelkes mentort!149
Indulj ki a "nagy képből"!151
Kérdezz!153
Keresd meg az alapelvet!155
Keresd fel a három legjobb gyakorlati könyvet!155
Tanulj meg újra olvasni - gyorsabban, jobban, könnyebben!157
Bevésés képek és hangok segítségével161
Csinálva tanulni163
Elmetérkép - lineáris jegyzetek helyett165
Könnyed felidézés167
A nyugodt éberség művészete169
Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni173
Ismétlés és reflexió173
Agykapocs és memóriafogas173
Csak játékosan!175
Tanítva tanulni177
Irány a gyorstanuló kurzus!177
Hogyan legyenek nagyszerű ötleteink?183
Új program a kreatív gondolkodás tanulására és tanítására
Egy új ötlet nem más, mint a régi elemek új kombinációja184
Határozd meg a problémát!187
Határozd meg, mi lenne az ideális megoldás, és képzeld magad elé!189
Gyűjts össze minden adatot!191
Szegd meg a szabályt!191
Lépj túl saját területed határain!193
Próbálj ki többféle kombinációt!193
Vesd be az összes érzékszervedet!193
Kapcsolj ki! hadd érlelődjön!195
Engedd el magad a zene vagy a természet segítségével!195
Aludj rá egyet!195
Heruéka! Az ötlet kipattant!197
Ellenőrizd újra!197
A kezdetek kezdetétől213
Ésszerű útmutató, hogy csecsemőink jobbak és intelligensebbek legyenek
Sorsdöntő évek227
Hogyan gazdagítsuk gyermekeink intelligenciáját születésüktől 10 éves korukig?
A lépésről lépésre történő fejlődés alapvető fontossága239
A józan ész használata241
Építsünk mind az öt érzékszervre!243
Az egész világ - osztályterem245
A kommunikáció nagy művészete245
Az iskola előtti nevelés színterei és a szülők257
Vidámságot az iskolába is!267
II. kötet
A tanulás mélyben rejlő lényege269
Programozzunk a sikerre az oktatásban is?
Az igazi tanulás gyors és mókás297
Az új évszázad irányjelzői a holnap tanárai és trénerei számára
A legjobb "tanulási állapot" elérése301
Kulcsok a jó prezentációhoz313
A gondolkodás és a mélytudatba való elraktározás elősegítése321
A tanultak aktív előhívása321
Alkalmazzuk a tanultakat!325
A zárás fontos részei: áttekintés, értékelés és ünneplés325
A részekből összeáll az egész - gyakorlati példák327
A Simon Guggenheim iskolában végzett kísérlet327
Folyékonyan franciául, nyolc hét alatt331
A hadseregben rekordidő alatt tanultak meg egy idegen nyelvet333
Egy gyorsított, integrált tanulást oktató tanár335
Mi gátolta a nagy áttörést?339
A tanulási stílusnak megfelelő oktatás341
Hogyan állapítsuk meg tanulási stílusunkat és használjuk sokrétű intelligenciánkat?
A tanulási stílus meghatározása347
Hogyan fogadjuk be az információt?349
Hogyan rendszerezzük és dolgozzuk fel az információt?351
Milyen körülmények befolyásolják a tanulási kézséget?351
Milyen fizikai és biológiai szükségletek hatnak a tanulásra?353
Hogyan határozzuk meg a tanulók preferált tanulási stílusát?353
A munkastílusod is egyedi355
A négy gondolkodási stílus357
Mi a tanulság az iskolák és az egyének számára?361
Gyors felzárkózás az iskolában367
A világ legnagyobb felzárkóztató programjai - és hogy miért működnek
Két kulcs alapelv: az elme-test kapcsolat és az elme-agy kapcsolat369
Speciális kineziológia371
A Doman-Palmer-Niklasson - Hartigan modellek375
Felzárkózás a helyesírásban377
A tükörírás problémájának kezelése hátra-írással379
A négyperces olvasási program381
Ujjhangzó program385
Egymás tanítása387
A "Nézz és figyelj!"' módszer389
Új-Zéland felzárkóztató programja391
Személyes kulcsszókincs393
Kezdő Iskolai Matematika395
Számítógépesített felzárkóztatás397
A SEED matematikai program397
Három "orvosi-oktatási" program397
A lemorzsolódás dilemmájának megoldása401
Hogyan törjünk a "csúcsra" az oktatás és nem a drogok, a bandák és a bűnözés terén
Japán üzleti módszerek az iskola tökéletesítésében403
Az integrált tanulmányok osztályterme: a nagyvilág413
A csoportos tanulás és a "teljes kép" technikája421
Hathetes kurzusokkal lépésről lépésre a siker felé423
Mindez együtt a SzuperTáborban425
A jövő iskoláinak megtervezése435
12 lépés egy nemzet oktatási rendszerének átalakításához
Az iskola mint az élethosszig való tanulás egész évben nyitva tartó információs bázisa437
Először a fogyasztót kérdezzük441
Garantáljuk a fogyasztói elégedettséget441
Minden intelligencia-típusnak és tanulási stílusnak a neki megfelelőt nyújtsuk!443
Használjuk a világ legjobb tanítási technikáit!445
Fektessünk be a legfontosabb forrásunkba: a tanárokba!451
Mindenki legyen tanár és diák egy személyben!451
Négyrészes tananyagot tervezzünk!451
Változtassuk meg az értékelés rendszerét!455
Használjuk a holnap technológiáját!457
Használjuk forrásként a teljes közösséget!461
Mindenkit megillet a választás joga461
Üzleti élet a jövőben463
A tanulással foglalkozó szervezetek nagy fejlődési lehetőségek előtt állnak
Az elektronikus multimédia által kínált lehetőségek
A gyorsított tanulás módszerében rejlő üzleti lehetőségek471
A termékeinkkel kapcsolatos szolgáltatások és tréningek értékesítése475
A vállalat mint tanuló szervezet477
Cselekedj!487
Bármely ország a tanulási forradalom élére állhat, sőt még Ön is!
A szingapúri központosított tanulási modell487
A decentralizált új-zélandi modell489
Új svéd modellek491
A tanúsítvány-modell493
A testületi vezetés modelljei495
Az ajándékozó modell497
Az internetes értékesítés modellje497
Az üzlet-tanár-multimédia modell499
Az alapítvány modell501
A nemzetközi konferencia modellje503
A "tanuló szervezetek" modellje503
A "halmaz" modell505
A kínai "Vissza a gyökerekhez!" modell507
Alkossa meg saját modelljét!509
Vissza
Tétel sorszám:
102

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
15.444 Ft Licitek száma: 82



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!