kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Pszichológiai Társaság |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 295 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Adorjáni Ferenc - Nagy István: Adatok krónikus skizofréniás betegek csoportpszichoterápiájához | 1 |
| Antalovits Miklós - Kaucsek György: Müveletirányitói rendszerek müszaki-pszichológiai elemzése során szerzett tapasztalatok | 2 |
| Antalovics Miklós - Kaucsek György - Klein Sándor: A választásos reakciók dinamikájának és a valószinüségelosztás tanulásának vizsgálata | 3 |
| Ákos Károly - Ákos Károlyné: Az emberi egy aktuális teherbiróképességének kutatása, a pszichokronografia | 4 |
| Bagdy Emőke: Az Orlic-féle gesztusterápia hazai alkalmazásának tapasztalatai pszichiátriai betegeknél | 5 |
| Barkóczi Ilona: Különböző módszerekkel nyert tapasztalatok tanulságai a kreativitás kutatásában | 8 |
| Bartha László: Röntgenasszisztensnők interperszonális érzelmeinek szerepe a betegellátásban | 9 |
| Bányai Éva - Mészáros István: Uj szuggeszciós módszer: az aktiv-éber hipnózis | 10 |
| Benson Katalin: Skizofrének szóasszociációs vizsgálati eredményei a válaszok tartalmi, gyakorisági megoszlása és a válaszolási reakcióidők alapján | 12 |
| Benson Katalin - Gálfi Béla - Schenker László: Pszichológiai vizsgáló módszerek alkalmazása pszichofarmakonok klinikai hatásának vizsgálatára, a krónikus skizofrén betegek rehabilitálása céljából | 14 |
| Boby Kornélia: Összehasonlító rajzvizsgálat perifériás érbetegeknél | 16 |
| Bolla K. - Szakács F. - Fáy J. - Sebő J.: Diazepam, Tofizopam és Meprobamat összehasonlito pszichológiai vizsgálata | 18 |
| Bólya Lajos: Az iskola és a pszichológia dialektikája | 19 |
| Bödör Jenő: A korrekciós nevelés pszichológiai kérdései a fejlődésükben időlegesen elmaradt tanulóknál | 21 |
| Budayné Balkay Sarolta - Hodászné Sarkadi Kamilla: Értelmi fogyatékos serdülők összehasonlitó személyiséglélektani vizsgálatai | 22 |
| Büchler Róbert és Bihari Ottó: Kisérleti modell labdarugók teljesitményének elemzéséhez | 23 |
| Büky Béla: Mi a beszédtevékenység - információs vagy kommunikációs folyamat? | 25 |
| Czigler István: A reakcióidő és a vizuális kiváltott potenciál kapcsolata | 27 |
| Csányi Yvonne: Non verbális problémamegoldás és nyelvi szint összefüggései siketek vizsgálatai alapján | 28 |
| Csávás Dezsőné: Intelligencia-tesztek adaptálása agyi mozgászavaros gyermekek vizsgálatára | 30 |
| Csépány Lóránd: Mozgáskorlátozott gyermekek és felnőttek testvázlatának vizsgálatai és eredményei | 31 |
| Csirszka János: A személyiség "peremfunkciói" a befogadás és a kifejezés szolgálatában | 32 |
| Csókay László - Bányai Éva - Mészáros István: Az emlékezetszerveződés és a hipnózis iránti érzékenység néhány összefüggéséről | 33 |
| Dancs István: Idegrendszeri sajátosságok viselkedéses jellemzőinek vizsgálata | 35 |
| Dobó Magda - Nyerges Katalin: Csoportpszichoterápia gyermek-ideggondozóban | 37 |
| G. Donáth Blanka: Csoportpszichoterápiás kérdőjelek a diádikus helyzet kizárásával, illetve teljes vagy részleges bevonásával kapcsolatosan | 37 |
| Engländer Tibor: Az itéletalkotás dichotomiája és a sulyozott összeadás törvénye | 40 |
| Erdősi Sándor: Paradox interperszonális viszonyok vezetői csoportokban | 41 |
| Erős Ferenc: Lukács György Esztétikája és a pszichológia néhány elméleti problémája | 42 |
| Faragó Klára - László János: A baráti kapcsolatok dinamikájának társas és személyiségszempontu vizsgálata | 43 |
| Fejes András: A pszichológia jelentősége a baleseti gerincsérültek rehabilitációjában | 45 |
| Fekete József: A Müszaki Főiskola és egyetemi felvételi vizsga néhány pedagógiai pszichológiai kérdése | 47 |
| Füredi János - Gádoross Julia - Hajtman Pál - Szűcs Rozália - Valaszkai Éva: A pszichiátriai rehabilitáció fokozatai | 49 |
| Gáspárné Zauner Éva: Az értékrendszer változásának nyomonkövető vizsgálata tanitójelölteknél | 50 |
| Gelléri Péter: A kapcsolatrendszerek megközelitésének vizsgálati stratégiáiról | 53 |
| Gerbner Mátyás - Jarovinszkij Alekszandr: Az agykéreg prefrontális és premotoros területeinek szerepe a tanult viselkedésben | 54 |
| Gerevich J. - Pethő B.: Cikloid és hebefrén betegek erkölcsi itélete és világnézeti orientációja | 56 |
| Geréb György: A pszeudoexhauszciós állapotok egységes szemléletének kisérleti megközelitése | 57 |
| Gerevich J. - Bolla K. - Tóth K. - Sebő J.: A Tofizopem /Grandaxin/ hatásának vizsgálata tehergépkocsivezetőkön | 59 |
| Gerő Zsuzsa: Informativ elemek változása a rajzfejlődés folyamán | 60 |
| Greguss Anna Csilla - Bányai Éva - Mészáros István - Csókay László - Gerbner Annamária: A hipnózis iránti érzékenység standard vizsgálata magyar nyelven | 61 |
| Gubi Magda - Dobó Magda: Az apák szerepe a gyermekek deviáns viselkedésének kialakulásában | 63 |
| György Julia: A gyermek pszichoszociális konfliktusai napjainkban | 63 |
| Hajtman Béla: Kérdőíves vizsgálati módszer kidolgozása az infarktuson átesett betegek pszichológiai vizsgálatára | 66 |
| Halász László: A müértékelő folyamat pszichológiájának vizsgálata "menetközben" | 68 |
| Hárdi István: A dimamikus rajzvizsgálat utjai | 70 |
| Hegedüs Imre: Krizis-intervenció és szuicid-prevenció az éjjel-nappali lelki elsősegély telefonszolgálatban | 72 |
| Hirsch Margit: Adalékok társadalmunk átrétegződése egyes jelenségeinek hatásáról a család belső egyensulyára és adolescensek identifikációs folyamataira | 74 |
| Hódos Tibor - Hargitai Gábor - Jóni Anna - Zsombor Julia: Erőmü vezénylőtermi dolgozóinak pszichológiai vizsgálata | 76 |
| Hunyady György - Hann Endre - Pörzse Katalin: Kognitiv strukturák nemzeti témakörben: összehasonlítás társadalmi-demográfiai rétegek között | 77 |
| Illyés Sándor: A motoros egység akaratlagos szabályozásának mechanizmusai | 78 |
| Jakabné Szilágyi Klára: A pályaválasztási döntés előkészités és befolyásolás lehetőségeinek követéses vizsgálata kollégiumi feltételek között élő, munkás- és parasztszármazásu középiskolai tanulók körében | 80 |
| Járó Katalin - Veres Sándor: Ifjukori referenciális kapcsolatok motivációs szempontu elemzése | 83 |
| Juhász P.- Pethő B.- Tolna J.- Ludmány H. - Sági Gy.- Kopp M. - Kelemen A. - Szilágyi A.: Szociális adaptáció alakulása endogen pszichózisok kórlefolyása során | 85 |
| Kautzky Norbert: A munkapszichológus magatartása és feladatvégzése az ipari szervezeteknél | 85 |
| Kelemen László: A gondolkodásfejlesztés pszichológiai alapjai | 87 |
| Kézdi Balázs: A pszichoterápia szintjei a mentalhigiénés tevékenységben | 89 |
| Kigyós Éva: Az encopresisről, mint a gyermekkori neurózis egyik formájának problémáiról | 91 |
| Kiss Ernő: Adatok a szexologiai tanácsadás gyakorlati kérdéseihez | 93 |
| Kiss Tihamér: A kisgyermek saját személyének felismerése /öneszmélés/ és másokétól megkülönböztetése, önérvényesitő tendenciája, és vetélytársaival szembeni magatartása - mint "én"-tudata kialakulásának tényezői | 94 |
| Klein Sándor: Pedagógiai módszerek pszichológiai hatásvizsgálata - igények és lehetőségek | 96 |
| Kóbor Enikő: Tanárok kreativitásának és teljesitménymotivációjának vizsgálatából | 98 |
| Kóczán György - Ozsváth Károly: A szociális környezet szerepe az intellektus fejlődésben - szubintelligens fiatal férfiak szociológiai vizsgálata | 100 |
| Kolos Tamás: Az endogen ekzeme pszichológiai vonatkozásairól | 102 |
| Komlósi Piroska: Pszichodinamikai sajátosságok és technikai megoldások a családterápiában | 104 |
| Komlósi Sándor: Szülői magatartásformák mintáinak nemzetközi összehasonlitása | 106 |
| Kónya Anikó: Tanulás az emlékezet aktiv szakaszában | 107 |
| Kósáné Ormai Vera: A pedagógus viszonya a szociálisan inedeptált tanulókhoz | 108 |
| Kovács J. Sándor: A kisiskolások írásos tevékenységével kapcsolatos pszichológiai vizsgálatok | 110 |
| Kozéki Béla: A kontroll helye a motivációs hierarchia alakitásában | 112 |
| Kulcsár Zsuzsanna: Auditiv feltételes ingerek hatása az alvás alatti agyi elektromos tevékenységre | 114 |
| Kürti Istvánné: Az értelmi fejlődés és fejleszthetőség törvényszerüségei 5-14 éves gyermekeknél | 117 |
| Lak Lajos: Két testvér által külön elkövetett emberölési ügyek kriminál-pszichológiai elemzése, tekintettel a kriminogén mikrokörnyezetre | 119 |
| Lak Lajosné: Ragasztószert belélegző iskolás gyermekek rajzvizsgálatainak összehasonlító elemzése | 120 |
| Lányiné Engelmayer Ágnes - Rátay Csaba: Budapesti Kiegészítő Iskolai tanulók pszichológiai és szociál-demográfiai vizsgálata | 121 |
| Lengyel Zoltán: Pszichológiai tudományos feladatok az uj büntetőpolitikával kapcsolatban | 123 |
| Lénárd Ferenc: A problémamegoldó, a heurisztikus, a variációs és a kreativ gondolkodás értelmezésének igénye a 6-14 éves tanulók gondolkodásának fejlesztésével kapcsolatban | 125 |
| Lukács Dénes: Adatok az én-kép jelentéstartalmáról | 127 |
| Lux Elvira: A fiatalkoru személyiség és a müvi abortus | 128 |
| Marton L. Magda: A verbális kódolás jelei az agyi kiváltott potenciálokban | 129 |
| Molnár Péter: Az intellektuális képességek érvényrejuttatása az iskola- és pályaválasztásban | 132 |
| Münnich Iván - Szakács Ferenc: A binokuláris rivalizáció összefüggései személyiség-tulajdonságokkal és az aktivációs nivóval | 135 |
| Nagy György: Életkor és motiváció összefüggései az iskolai testnevelésben | 137 |
| Nagykáldi Csaba: Sportolók ENR személyiségvonásainak életkoronkénti és nemenkénti eltérései | 138 |
| OÓ Mária: Kiváltó tényezők anorexia nervosában | 140 |
| Obál Gy. - Pataki I. - Pethő B. - Horváth Szabó K. - Kopp M. - Mórotz K.: Rorshach-vizsgálatok cikloid pszichotikus és hebefren betegek katamnesztikus vizsgálata során | 142 |
| Oláh Attila: Konformizmus és személyiség | 143 |
| Palotás Gábor: Kommunikációs zavarok jelentősége az általános iskolában jelentkező tanulási sikertelenségeknél | 145 |
| Pataki Ferenc: Adatok a csoportfejlődés szakaszosságának kérdéséhez | 148 |
| Paulay Lajos: Társkapcsolatterápiás alkalmazása különböző klinikai területen | 151 |
| Pál Mária: Konfliktusok és feloldási lehetőségeik a terápiás közösségi osztályos nagycsoportban | 152 |
| Pálhegyi Ferenc: A frusztrációtürés és a pszichés tenzió összefüggése vak serdülőknél | 154 |
| Pethő B. - Zöld B. - Simon L. - Meggyes K. - Felsővályi Á.: Pszichológiai tesztekkel feltárható kognitiv és affektiv tünetek cikloid pszichotikus és hebefren betegek katamnesztikus vizsgálata során | 155 |
| Petrován Oszkár: A zenei hátterü csoportos pszichoterápiás festés egyes elméleti kérdéseiről - ötéves gyakorlat megfigyelései alapján | 156 |
| Pisztora Ferenc - Farkas Judit: "A monarchia eszmevilágának tükröződése a pszichopatológiában/I/: a nagyzásos téveseszmékben megnyilvánuló társadalmi ambiciók 1867 és 1918 között" | 158 |
| Pléh Csaba: Kisérletek szövegekre emlékezéssel | 161 |
| Polcz Alaine: Malignus betegségben szenvedő gyermekek pszichológiai problémái és azok ellátási módszerei | 163 |
| Porkolábné Balogh Katalin: Gondolkodásfejlesztő eljárások kisérleti vizsgálata gyakorlati foglalkozásokon | 164 |
| Putnoky Jenő: A különböző modalitásu mentális képek és mozgás kiváltására való kapacitás mértékének valószinü szerepe konkrét és absztrakt szavak "asszociativ" és "inherens" jelentésteliségének előállitásában | 167 |
| Ranschburg Jenő: Az anyai magatartás összehasonlitó-pszichológiai vizsgálatáról | 169 |
| Révi Jenő: Az igényszint változása siker és kudarc hatására középsulyos értelmi fogyatékos gyermekeknél | 170 |
| Ritoók Pálné: A pályaidentifikáció kialakulásának fejlődéslélektani összefüggései | 172 |
| Rókusfalvy Pál: A kisérleti sportpszichológia helyzete és feladatai Magyarországon | 174 |
| Rupp Mária: 10-14 évesek barátválasztása és társashelyzete a külső-belső kontroll függvényeként általános iskolai osztályokban | 176 |
| Salamon Jenő: Az analizis és szintézis összerendeződésének folyamata 6-10 éves kor között | 178 |
| Salamon Jenőné: Konkrét és elvont fogalmak kialakitásának lehetősége az óvodáskorban | 180 |
| Sár László: Vezetői munkakörben dolgozók személyiségtípusa és a vezetési stílus kapcsolatának pszichológiai elemzése | 183 |
| Seresné Gerencsik Eszter: A pszichológia a pedagógusok tevékenységében és tudatában | 185 |
| Séra László: Az idői feloldó képesség vizsgálata az ingerirány és a testhelyzet függvényében és a vizuális iránykonstancis mechanizmusa | 188 |
| Simon Angyalka: A kapcsolat-teremtés lehetőségei krizishelyzetben lévőknél /különös tekintettel a "cray for help" telefonszolgálat tapasztalataira/ | 189 |
| Stumpf Imre - Végh Magdolna: Pszichotikusok csoportos képző- és iparmüvészeti foglalkoztatása munkaterápiás intézetben | 190 |
| Sugárné Kádár Julia: Néhány szupralingvisztikai megkülönböztető jegy /distinctive festure/ percepciójának és alkalmazásának fejlődése az 5-8 éves gyermekeknél - mondatfajták tükrében vizsgálva | 194 |
| Süle Ferenc: A kiképző csoportok pszichodinamikája a fokális konfliktus elemzés tükrében | 196 |
| Schenker László: Munkatükrök kialakitásának kérdése a munkaszervezés ergonómiai követelményei szempontjából | 197 |
| Szabó Pál - Mészáros Ágnes: Komplex vizsgálatok állami gondozott /intézetben élő/ óvodásoknál | 200 |
| Szakács Ferenc: Alternáló figura-háttér ábrák észlelési sajátosságainak összefüggése személyiségjegyekkel és aktivációs-nivóval | 201 |
| Szalay Mária: A komplex rehabilitáció pszichológiai megközelitése traumás végtagcsonkoltak esetében | 203 |
| Szegedi Márton: A társaságkedvelő beállitódás és a szubmanifeszt antiszociális magatartás egybeesésének körülményei adolescens fiataloknál | 204 |
| Szende László: A pályaadaptáció előfeltételeinek tájékozódó vizsgálata szakmunkástanulók körében | 205 |
| Székely György: Állami gondozásban, illetve családban nevelkedő szakmunkástanulók pályaválasztási motivációinak és személyiség jellemzőinek összehasonlitó vizsgálata | 207 |
| Székely Jenőné: Vállalati - üzemi demokratizmus pszichológiai kérdései | 210 |
| Szilágyi Vilmos: A párválasztási érettség tényezőinek vizsgálata | 212 |
| Tardos Anna: Adatok a csecsemő tevékenységének eloszlásáról /14 órás megfigyelések alapján/ | 213 |
| Tánczos Zsolt: Az antagonista szabályozás statisztikai elgondolása a világosság és szinérzékelés területén | 214 |
| Tánczos Zsolt - Jekkel László: Az ábraérzékelés alapmechanizmusairól | 215 |
| Tomka Imre - Sipos Kornél - Nagypál Tibor - Bodó Mihály: A frekvencia generátorok müködésének változása különböző éberségi szinteken | 216 |
| Tóth Béla: Az osztályozás nélküli tanitás hatásának kisérleti vizsgálata az általános iskola alsó tagozatán | 219 |
| Tóth Tihamér: A büncselekmények áldozatainak egyes pszichológiai jellemzőiről | 221 |
| Tunkli László: Az emlékezési folyamatok szerepe a sajtóközlemények befogadásában | 223 |
| Ungárné Komoly Judit: A tanitó hatóképességének vizsgálata befolyásának mérésével | 224 |
| Varjasi Edit: Nevelési szokások szerepe a teljesitmény-szint létrehozásában | 226 |
| Vastagh Zoltán: Általános iskolai osztályok mikroalakzatainak feltárása és tervszerü fejlesztése | 228 |
| Váriné Szilágyi Ibolya: Pálya-attitüd vizsgálatának problémái kognitiv strukturák a pályakezdő értelmiségiek értékelő tudatában | 231 |
| Várnagy László: Távlatiság a tárgyi cselekvés elemi formáiban /az alkotó gazdálkodás - kreativ ökonómia - pedagógiai-pszichológiai alapozáshoz/ | 232 |
| Veres Sándor - Járó Katalin - Erős Ferenc: Szimpátia- és presztizsválasztások: a szociometriai státus néhány személyiségpszichológiai jellemzője | 235 |
| Vikár György - Virág Teréz: Serdülőkori neurozisok katamnesztikus vizsgálata | 237 |
| Vincze Mária: Hogyan reagálnak csecsemők és kisgyermekek egymás sirására? - Betekintés a szocializálódási folyamat kezdeteibe | 239 |
| Vitár Zoltán: A vállalati "szociális tervezés" és az üzempszichológia | 240 |
| Völgyesy Pál: Az egyetemi felvételi eljárás során alkalmazható pszichológiai módszerek hatékonyság elemzésének lehetőségei | 240 |
| Zétényi Tamás: Kreativ teljesitmények és jelentésük összefüggései a divergens gondolkodás fő faktorai mentén | 243 |
| Zsemlye Klára: A házastársi viszony szerepe a neurózisban | 244 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.