1.034.817

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Iskolakultúra
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 264 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra-könyvek
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-03-9742-0
Megjegyzés: Andor Mihály, az egyik szerző által dedikált példány. Fekete-fehér táblázatokkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar közoktatásban 1990 után mélyreható változások kezdődtek, amelyek igen nagymértékben befolyásolták a közoktatás szerkezetét. A változások egy részét a törvényhozás indukálta, másik része... Tovább

Előszó

A magyar közoktatásban 1990 után mélyreható változások kezdődtek, amelyek igen nagymértékben befolyásolták a közoktatás szerkezetét. A változások egy részét a törvényhozás indukálta, másik része spontán folyamatok következménye. Melyek is ezek a változások? Az önkormányzatok iskolafenntartók lettek. Megváltozott a közoktatás finanszírozási rendje, bevezették a normatív, közismertebb nevén "fejkvótás" rendszert. A normatív finanszírozás és a demográfiai hullámvölgy együttes hatására újfajta "viselkedésmód" jelent meg az iskolák körében: vadászni kezdtek az egyre kevesebb gyerekre. Részben ennek köszönhető, hogy megjelentek, és terjedni kezdtek a hat- és nyolcosztályos gimnáziumok, hogy általános iskolák megpróbáltak felfelé terjeszkedni, hogy úgynevezett komprehenzív iskolák alakultak, hogy egyre több vegyes profilú középiskola keletkezett, amelyben a gimnáziumi képzés mellett többféle szinten folyik szakképzés. Átalakult maga a szakképzés is, amennyiben egyre több szakközépiskolában vezették be az úgynevezett világbanki modellt, és amennyiben radikálisan átalakult a szakmunkásképzés szakmastruktúrája és feltételrendszere. Végül meg kell említeni az iskolafenntartás pluralizálódását, az egyház, alapítványi, és magániskolák megjelenését.
Ezek a változások a szülők és a gyerekek számára bonyolulttá, nehezen áttekinthetővé tették a közoktatás rendszerét, és nagymértékben megnehezítették az iskolaválasztást. Amikor a kutatást elkezdtük, akkor az iskolaválasztás folyamatáról csak véletlenszerű, személyes tapasztalatokon alapuló ismeretekkel rendelkeztünk. Nem tudtuk, hogyan is töltik ki az újfajta iskolaszerkezet biztosította teret a társadalom különböző csoportjai, rétegei. Hogyan alakul az a döntési folyamat, amelynek során a családok középfokú iskolát választanak gyerekeiknek? Milyen eltérések vannak a családok szociális-kulturális jellemzői szerint abban, hogy milyen információkat használnak fel a döntésben? Hogyan hat a döntésre a gyerek sorsáról kialakított szülői elképzelés? Milyen tényezők és hogyan módosítják a család által ideálisnak vélt döntést? Milyen szerepet játszanak ebben az anyagi okok, a földrajzi távolság, a család kulturális öröksége, a gyerek képességei és általános iskolai teljesítménye? Reméljük, hogy ezekre a kérdésekre - és még többre is - sikerült választ adnunk. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bevezető9
Szocialista örökség9
A demokrácia gyümölcsei16
Iskola és társadalmi mobilitás24
Foglalkozás vagy iskolai végzettség (módszertani kitérő)31
Pályaaspirációk43
Állandóság térben és időben43
Pályaaspirációk 1997-ben52
Szülők52
Gyerekek60
A választás időpontja66
Iskolák és közönségük73
Az általánosan képző gimnázium73
A szakképzés iskolái78
Különbségek azonos iskolatípusokon belül92
Az iskolaválasztás determinánsai100
A szülők iskolai végzettsége100
A gyerek neme109
A családösszetétel114
A lakóhely120
A tanulmányi eredmény129
Teljesítményfokozás146
Pénz vagy kultúra154
Tájékozottság158
Felvételi szelekció163
A rejtélyes kulturális tőke174
A kétféle diploma178
A vallás szerepe190
A nyelvhasználat195
A könyv- még mindig197
Az értékek prioritása203
Az akarat nem elég206
Végkifejlet217
Összegzés223
Függelék227
Táblázatok jegyzéke250
A szövegben250
A függelékben256
Ábrák jegyzéke258
Hivatkozott irodalom259
Névmutató264
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány) Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány) Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány) Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány) Iskolaválasztás és mobilitás (dedikált példány)

Néhány lapon aláhúzás, bejegyzés látható.

Az előlapon az egyik szerző, Andor Mihály névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
3.440 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba
konyv