Témakörök



Lezárt aukciók


Fayer L. Márta: Az ismételt felszólítás hatása a választásra

Reklámlélektani tanulmány

Szerző
Fayer L. Márta
(Budapest) , , Kiadói varrott papírkötés , 57 oldal
Sorozatcím: Dolgozatok a Kir. Magy. Pázmány Péter Tudományegyetem Philosophiai Semináriumából
Kötetszám: 30
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Aukció vége:
2020-04-26 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, 1939, k.n. (Franklin Társulat Nyomdája, Bp.), 57 p., ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Első kiadás. Dolgozatok a Kir. Magy. Pázmány Péter Tudományegyetem Philosophiai Semináriumából. No.: 30. sz.
Az ismételt felszólítás hatása a választásra. Reklámlélektani tanulmány. Írta: Fayer L. Márta.
Számozott lábjegyzetekkel, vonatkozó táblázatokkal, statisztikákkal, vonatkozó bibliográfiával, angol nyelvű összefoglalóval kiegészített tanulmány. Nyomtatta a Franklin Társulat Nyomdája.
Kiadói varrott papírkötésben lévő példány két színnel feliratozott, keretes címfedéllel, feliratozatlan könyvgerinccel, tiszta belívekkel, hátlapon az egyetem philosophiai semináriumának a kiadványlistájával, hiánytalan, jó állapotban.

Előszó

A gyakorlati lélektan célja, hogy felismerje azokat az eszközöket, amelyekkel az emberekre hatni lehet és amelyekkel meg lehet őket nyerni nevelési eszmék, gazdasági célok stb. számára.... Tovább

Előszó

A gyakorlati lélektan célja, hogy felismerje azokat az eszközöket, amelyekkel az emberekre hatni lehet és amelyekkel meg lehet őket nyerni nevelési eszmék, gazdasági célok stb. számára. Természetesen különböző lélektani irányok különféleképpen képzelték el a befolyásolás lehetőségét. A régebbi Wundt-i eredetű asszociációs lélektan azon az alapon állt, hogy a lelki jelenségek mechanikusan folynak le és ezért a puszta ismétlésben kereste a befolyásolás leghatásosabb módját. Csakhogy az újabb pszichológia felismerte, hogy a befolyásolás nem ilyen mechanikus lefolyású és hatékonysága, amint látni fogjuk, nem az egyetemesnek hitt asszociációs törvény alkalmazásán nyugszik. A Mc Dougall és Lewin által kidolgozott érzelem és ösztönpszichológia a figyelmet a cselekvések hajtóerőire, a szükségletre és a szándékra terelte. Ez az újabb lélektan felismerte, hogy a szükséglet vagy a szándék bizonyos fezsültséget hoz létre, amelyet az egyén feloldani törekszik. E törekvés révén a környezetben levő s a feszültség feloldására alkalmas dolgok felszólító jelleget nyernek. Különböző tényezőktől függ azonban, hogy valaki a feszültség feloldására egyformán alkalmas dolgok közül melyiket választja, melyiknek lesz számára a legnagyobb felszólító jellege. Vissza

Tartalom

I. A probléma felvetése 5
II. A kísérleti eljárás terve és az előkísérletek eredménye 12
III. A főkísérlet 29
IV. A választás motiválása 38
Összefoglalás 47
Bibliográfia 50
Angol kivonat 53 Vissza
Tétel sorszám:
096

Kikiáltási ár:
3.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
3.100 Ft Licitek száma: 1



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!