Témakörök



Lezárt aukciók


Előhegyi István: Aszinkron vontatómotoros villamosmozdonyok (dedikált példány)

Aszinkron motoros villamosmozdonyok

Szerző
Előhegyi István
Szerkesztő
Mihály Zsolt
Lektor
Horváth József
Zádori Zoltán
Magyar Államvasutak Rt.-Győr Sopron Ebenfurti Vasút Rt. (Budapest-Sopron) ,
Kiadói fűzött kemény papírkötés , 316 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-7085-72-6
Aukció vége:
2021-11-21 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest-Sopron, 2002, Magyar Államvasutak Rt.-Győr Sopron Ebenfurti Vasút Rt., 316 p. ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Szerző által dedikált példány. Aszinkron vontatómotoros villamosmozdonyok. (Aszinkron motoros villamosmozdonyok). Írta: Előhegyi István.
A kötet címlapján a szerző, Előhegyi István névre szóló dedikációja olvasható: "R. L. barátomnak tisztelettel. Sp. 2003.03.17. Előhegyi"
Számos fekete-fehér és színes ábrával illusztrált kiadás.
Kiadói fűzött kemény papírkötésben lévő példány feliratozott, színes illusztrációval ellátott címfedéllel, feliratozott könyvgerinccel, fotómontázzsal illusztrált hátlappal, tiszta belívekkel, hiánytalan állapotban.

Előszó

Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített,... Tovább

Előszó

Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített, később is megfelelt ugyan az adott kor elvárásainak, de a motorizáció robbanásszerű fejlődésével pozíciói jelentősen gyengültek; a vasútfejlesztési források egyre jobban elmaradtak a műszaki, technológiai igényektől a vasút egyre nehezebb helyzetbe került. Ugyanez a folyamat zajlott le a legfejlettebb európai országokban is, de a kormányok hathatós beavatkozása nyomán ott ismét reneszánszát éli a vasút. A követendő minta adott, létérdekünk a fejlesztés, hiszen Magyarország földrajzi elhelyezkedése szükségessé teszi, hogy a magyar vasút ismét a kontinens hálózatának meghatározó része legyen. Országunk földrajzi, geopolitikai helyzete igen kedvező abból a szempontból, hogy több páneurópai közlekedési folyosó találkozási pontja hazánk területére esik. A vasutak műszaki fejlesztésének egyik fontos területe a biztonságos, gazdaságos és környezetbarát vonattovábbítási mód, a villamos vontatás megteremtése. A magyar vasút világviszonylatban is az elsők között ismerte fel ennek előnyeit. Szakmai körökön kívül is ismert Kandó Kálmán munkássága, aki kidolgozta az ipari frekvenciájú (50 Hz-es) nagyvasúti villamos vontatás technológiáját, amit 1932 és 1934 között a világon is elsőként a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon megvalósítottunk. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés6
Az aszinkron hajtásrendszer9
A hajtásegység működése21
Hajtás kialakítások49
Főáramköri kialakítások70
Irányítástechnika91
Segédüzemi berendezések120
Konvencionális vezérlés141
Levegős berendezések149
Fékrendszerek157
Csúszás/perdülés védelem186
Vonatbefolyásolás207
Egyéb berendezések231
Mechanikai felépítés241
Moduláris építési elv260
Javítás, karbantartás265
Rövid áttekintő történet282
Függelék:300
Digitális elektronika
Irodalomjegyzék
Vissza
Tétel sorszám:
103

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
24.000 Ft Licitek száma: 40



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!