Magyar Államvasutak Rt.-Győr Sopron Ebenfurti Vasút Rt.(Budapest-Sopron)
,
Kiadói fűzött kemény papírkötés
, 316 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv:
Magyar
Méret:
30 cm x 21 cm
ISBN:
963-7085-72-6
Aukció vége:
2021-11-21 20:00
Aukciós tétel adatai
Budapest-Sopron, 2002, Magyar Államvasutak Rt.-Győr Sopron Ebenfurti Vasút Rt., 316 p. ill.
Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata
Szerző által dedikált példány. Aszinkron vontatómotoros villamosmozdonyok. (Aszinkron motoros villamosmozdonyok). Írta: Előhegyi István. A kötet címlapján a szerző, Előhegyi István névre szóló dedikációja olvasható: "R. L. barátomnak tisztelettel. Sp. 2003.03.17. Előhegyi" Számos fekete-fehér és színes ábrával illusztrált kiadás. Kiadói fűzött kemény papírkötésben lévő példány feliratozott, színes illusztrációval ellátott címfedéllel, feliratozott könyvgerinccel, fotómontázzsal illusztrált hátlappal, tiszta belívekkel, hiánytalan állapotban.
Előszó
Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített,...
Tovább
Előszó
Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített, később is megfelelt ugyan az adott kor elvárásainak, de a motorizáció robbanásszerű fejlődésével pozíciói jelentősen gyengültek; a vasútfejlesztési források egyre jobban elmaradtak a műszaki, technológiai igényektől a vasút egyre nehezebb helyzetbe került. Ugyanez a folyamat zajlott le a legfejlettebb európai országokban is, de a kormányok hathatós beavatkozása nyomán ott ismét reneszánszát éli a vasút. A követendő minta adott, létérdekünk a fejlesztés, hiszen Magyarország földrajzi elhelyezkedése szükségessé teszi, hogy a magyar vasút ismét a kontinens hálózatának meghatározó része legyen. Országunk földrajzi, geopolitikai helyzete igen kedvező abból a szempontból, hogy több páneurópai közlekedési folyosó találkozási pontja hazánk területére esik.
A vasutak műszaki fejlesztésének egyik fontos területe a biztonságos, gazdaságos és környezetbarát vonattovábbítási mód, a villamos vontatás megteremtése. A magyar vasút világviszonylatban is az elsők között ismerte fel ennek előnyeit. Szakmai körökön kívül is ismert Kandó Kálmán munkássága, aki kidolgozta az ipari frekvenciájú (50 Hz-es) nagyvasúti villamos vontatás technológiáját, amit 1932 és 1934 között a világon is elsőként a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon megvalósítottunk.
Vissza
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.
Leütési ár:
24.000 Ft
Licitek száma: 40
Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!
Felhasználási feltételek elfogadása
MINDEN AUKCIÓN VETT TÉTEL UTÁN A LEÜTÉSI ÁR + 15% ÁRVERÉSI JUTALÉK FIZETENDŐ!
Aukciós szabályzatunk módosult! A változást piros színnel jelöltük szabályzatunkban. Kérjük, az első licitálás megkezdése előtt figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, valamint az Aukciós szabályzatot.
Az Antikvarium.hu aukciós felületének részletes szabályai és technikai leírása.
Az Antikvárium.hu Kft. aukciós felületének részletes szabályai és technikai leírása itt.