Előszó
Az ÉN-TÉR-Kép című könyvünk 1992-ben jelent meg 1000 példányban. Az elmúlt 7 évben nagyon sok hasonló kiadvány látott napvilágot. ezek tartalmaznak játékokat, módszereket, de közülük nagyon kevés...
Tovább
Előszó
Az ÉN-TÉR-Kép című könyvünk 1992-ben jelent meg 1000 példányban. Az elmúlt 7 évben nagyon sok hasonló kiadvány látott napvilágot. ezek tartalmaznak játékokat, módszereket, de közülük nagyon kevés ad minden játékhoz útmutatást, módszertani ajánlást. Ezt szeretnénk pótolni, hiszen aki vezetett már ilyen csoportokat, rájöhetett, hogy nagyon nehéz "kalandra" vállalkozott: a játék ismerete önmagában nem elegendő ahhoz a csoportmunkához. Azok közül, akik megrendelték könyvünk előző kiadását, sokan éltek azzal a lehetőséggel, hogy személyesen is kikérjék véleményünket, tapasztalatainkat. Többükkel azóta is tartjuk a kapcsolatot. Ez a könyv az előzőnek egy átdolgozott kiadása, sok játék megmaradt, néhányon változtattunk, némelyik pedig kimaradt az eredeti műhöz képest. A játékokat alkalmassá tettük saját céljaink elérése érdekében, s a tanulókkal való együttes munka során is alakítottunk rajta.
A NAT - attól függetlenül, hogy hasznos vagy káros volt a bevezetése - kiemelt jelentőséget tulajdonított, a személyiségfejlesztésnek, az emberismeretnek, hiszen egy demokratikus társadalomban ez alapfeladat.
Az elmúlt hét évben a gyermekcentrikus iskolakép erősödött, és még inkább kénytelen átvállalni a családtól az önismereti, társismereti, emberismereti és a reális társadalomismereti érzékenyítést.
Vissza