Témakörök



Lezárt aukciók


Vass Ödön, Dr.: Hajók elmélete, szerkezete és építése

Szerző
Dr. Vass Ödön
(Budapest) , , Tűzött kötés , 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Aukció vége:
2024-04-28 20:00

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Jó állapotú példány.
Fekete-fehér ábrákkal.

Előszó

1. A hajó részei és főméretei 1. 1. A hajó részei A hajófő részei a hajótest, a felépítmények és a fedélzeti házak. A hajótest a hajó alapvető része, amely nélkül hajó nem képzelhető el, és... Tovább

Előszó

1. A hajó részei és főméretei 1. 1. A hajó részei A hajófő részei a hajótest, a felépítmények és a fedélzeti házak. A hajótest a hajó alapvető része, amely nélkül hajó nem képzelhető el, és amely biztosítja a hajó úszóképességét. A hajótest az alapsíktól (OWL) a felső fedélzet síkjáig tart, de ugyancsak a hajótest részét képezik a fedélzet síkja fölé nyúló egyes szerkezeti elemek is, mint például a habvédek és nyíláskeretek. A hajótestet a fenék, az oldalak és a fedélzet határolja. A feneket és az oldalakat a meder köti össze. Ponton típusú hajóknál (úszóműveknél, úszó munkagépeknél), ahol gyakori a fenék és az oldal derékszögben való csatlakoztatása, mederről nem beszélhetünk. Vissza

Tartalom

1. A hajó részei és főméretei 3
1.1 A hajó főrészei 3
1.2 A hajók főméretei 5
1.3 Teltségi fokok 6
1.4 A hajó főméreteinek megválasztása
2. Vonalrajz, jellemző görbék, bonjean-görbék 9
2.1 Vonalrajz 16
2.2 Közelítő számítások 16
2.3 Jellemző görbék, területeloszlási görbék, Bonjean-görbék 17
3. Úszóképesség, stabilitás és úszáshelyzet 18
3.1 Úszóképesség 22
3.2 Hajók stabilitás, kezdeti stabilitás 22
3.3 Stabilitás nagy dőlésszögeknél 24
3.4 A stabilitási kar és a stabilizáló nyomaték értékeinek ábrázolása 26
3.5 Dinamikai stabilitás 27
3.6 Hajók úszáshelyzete, trimm 29
3.7 Döntéspróba 30
3.8 A stabilitás ellenőrzése 33
3.9 A stabilitás különleges esetei 35
4. Hajók lengései, hajók ellenállása 37
4.1 Hajók lengései 41
4.2 Hajók lengéseinek csillapítása 41
4.3 Hajók ellenállása 42
5. Hajók hajtása 43
5.1 Hajók hajtása külső erőforrásokból 49
5.2 Vízsugárhajtás, légcsavar 49
5.3 Lapátkerék 50
5.4 Hajócsavar 52
5.5 Cikloidál propeller 52
5.6 A hajócsavar és a hajótest kölcsönhatása 55
5.7 A hajók hajtásának energiafolyamata 56
5.8 A hajócsavar geometriai és üzemi jellemzői 59
5.9 Kavitáció 60
5.10 Hajócsavarok hatásfokát javító eszközök 61
5.11 Állítható szárnyú hajócsavarok 63
5.12 Kormánypropeller (Z-hajtás) 64
6. Hajók kormányzása 65
6.1 Kormányberendezésekkel szemben támasztott követelmények 66
6.2 A kormánylapátok típusai 66
7. különleges hajótípusok 68
7.1 Siklóhajók 75
7.2 Hordszárnyas hajók 75
7.3 Légpárnás hajók 75
7.4 Katamaránok 77
8. Hajók szerkezete 77
8.1 Lemezelés 79
8.2 A hajótest szerkezeti elemei 79
9. A hajótest szilárdsága 82
9.1 A hajótestre ható hidrostatikus erők 88
9.2 A hajótestre hosszirányban ható erők 88
9.3 A hajótestre keresztirányban ható erők 88
9.4 Megengedett feszültségek 90
9.5 Hajóépítési anyagok és jellemzőik 90
10. Hajók építése 91
10.1 Rajzpadlási munkák 93
10.2 A hajóépítés technológia folyamatának szakaszai 93
10.3 Alkatrészgyártás 94
10.4 Szekciószerelés 95
10.5 Sólyaszerelés 96
10.6 Vízrebocsátás 97
10.7 Végszerelés 99
10.8 A hajó próbái 101
11. Hajók köbözése 101
Tárgymutató 103 Vissza
Tétel sorszám:
394

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
6.099 Ft Licitek száma: 20



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!