Témakörök



Lezárt aukciók


Ernyey Gyula: Design

Tervezéselmélet és termékformálás 1750-2000

Szerző
Ernyey Gyula
Szerkesztő
Schenk János
Dialóg Campus Kiadó (Budapest-Pécs) ,
Fűzött kemény papírkötés , 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9123-52-8
Aukció vége:
2024-04-28 20:00

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Jó állapotú példány.
Fekete-fehér illusztrációkkal.

Fülszöveg

Közel két évtizeddel ezelőtt jelent meg - szintén Ernyey Gyula professzor tollából - az ipari termékek formakultúrájának, az ipari forma történetének az első és egyben máig egyetlen hazai... Tovább

Fülszöveg

Közel két évtizeddel ezelőtt jelent meg - szintén Ernyey Gyula professzor tollából - az ipari termékek formakultúrájának, az ipari forma történetének az első és egyben máig egyetlen hazai összegzése. Ennek az azóta már beszerezhetetlen könyvnek teljes átdolgozására és az utolsó negyedszázad alapvető változásainak, így a hallatlanul gyors műszaki haladásnak, az I. világháború óta tartó, európai politikai-gazdasági változásoknak, nemkülönben pedig a kultúra és jelesül az ipari formakultúra világában született eredményeknek elemzésére, bemutatására vállalkozott a szerző e munkájában.
Az ipari forradalomtól napjainkig terjedő mintegy 250 év ipari termékformái mellett a formatervezés-elmélet elveinek legfontosabb összegzése, szemelvényei is megtalálhatók a gazdagon illusztrált műben, amely remélhetőleg az egyetemi szintű terméktervező művész és mérnökképzés kézikönyve lesz újra, a tervezői pályára készülők elengedhetetlen olvasmánya, de az egyetemet már elvégzettek számára is alapvető szakkönyv. Nem nélkülözhetik a reklámügynökségek, arculattervezéssel foglalkozó designstúdiók sem, és élvezetes olvasmány a téma iránt érdeklődő olvasók szélesebb köre számára is.
Érdemes megemlíteni, hogy e témának ilyen komplex feldolgozása - az elméletnek és a gyakorlatnak a kezdetektől századunk végéig tartó együttes feldolgozása - még nemcsak magyar, de idegen nyelven sem áll az olvasók rendelkezésére. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés 9
Téma és vizsgálatmód 9
Az ipari termékforma értelmezései 11
Korszakok és korszakhatárok 15

A hosszú 19. század
Ipari forradalom 25
Az angol modell 25
A kontinens hozzájárulása 53
Amerikai út 68
Századforduló 81
Art Nouveau 81
A funkcionális forma és a Deutscher Werkbund 90
Amerikai tömegtermelés 107

A 'modern' 20. század
Két világháború között 117
Az építő avantgárd 117
Klasszikus funkcionalizmus 147
Art Déco: az internacionális stílus tagadása 165
Kereskedelmi tervezés az Egyesült Államokban 171
A második világháború után 189
Az amerikai modell 189
A kiterjesztett funkcionalizmus Európában 208
Japán út 239

A 'modern' után
A hatvanas és hetvenes évek 247
Az anti-designtól a neoavantgárdig 247
A non-designtól a rendszerelvű tervezésig 259
Szükségleti tárgyak tervezése 273
Az utolsó negyedszázad 285
Posztmodern, későmodern és neomodern design 285
Ökológiai tervezésetika 294
Globális és/vagy lokális tervezés 305

Összegzés és kitekintés 315
Források 325
Névmutató 341 Vissza
Tétel sorszám:
110

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
12.000 Ft Licitek száma: 34



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!