Témakörök



Lezárt aukciók


Ridegh Rajmond, vitéz: Közúti közlekedési balesetek nyomozása

Szerző
vitéz Ridegh Rajmond
Szerkesztő
Krayzell Miklós
Stádium Sajtóvállalat Rt. (Budapest)
Könyvkötői ragasztott papírkötés , 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Aukció vége:
2019-06-09 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, [1934], Stádium Sajtóvállalat Rt. kiadása, 212 p. + [1] t. + [1] térk.; ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Közúti közlekedési balesetek nyomozása. Írta: vitéz Ridegh (Camerle) Rajmond M. Kir. csendőrőrnagy. A Büm. 15.830/eln. VII./c. 1934. sz. rend.-vel tansegédletként való használatát engedélyezte.
Szövegközti fekete-fehér ábrákkal és két kihajtható (köztük egy színes), feliratos, vonatkozó melléklettel illusztrált kötet. A címlapon régi tul. névbejegyzés látható.
A könyvet a Stádium Sajtóvállalat Rt. nyomtatta Budapesten.
Könyvkötői ragasztott papírkötésben lévő példány címfedélre kasírozott eredeti két színnel feliratozott kiadói címfedéllel, hiánytalan, átlagos állapotban.

Előszó

A géperejű járóművek általános elterjedése és a mindennapi életnek a korszellemhez igazodó, felfokozott lüktetése nagyon megnövelte a közlekedési balesetek számát. Ennélfogva fokozottan előtérbe... Tovább

Előszó

A géperejű járóművek általános elterjedése és a mindennapi életnek a korszellemhez igazodó, felfokozott lüktetése nagyon megnövelte a közlekedési balesetek számát. Ennélfogva fokozottan előtérbe lép az ilyen balesetek megelőzésének és az előfordult balesetek szakszerű és igazságos felderítésének jelentősége, fontossága. A közlekedési balesetek nyomozása körüli teendők tekintetében eddig nem állott semmiféle segédlet nyomozó közegeink rendelkezésére. E hiány pótlásának szándéka indított arra, hogy jelen segédkönyvemet közreadjam. A segédkönyv összeállításánál, hasonló forrásmunkák hiányában, a Közlekedési Kódexet vettem alapul. Erre építettem fel munkámat a krimináltaktikai szabályok és krimináltechnikai eljárási módok alkalmazásával, valamint saját mótorvezetői és a bírói tárgyalások hallgatásával szerzett tapasztalataim felhasználásával. Ezenkívül illetékes szakemberek értékes felvilágosításokat szolgáltattak munkámhoz. A könyvet olvasó bajtársak bizonyára örömmel veszik tudomásul, hogy az anyaggyűjtés során testületünkkel szemben mindenki részéről szinte páratlan és lelkes előzékenységet tapasztaltam. Kétségtelen, hogy e készséges és önzetlen támogatás rugója a testület iránt érzett megbecsülés volt, de bizonyos az is, hogy e megbecsülést a bajtársak összességének vállvetett munkája hozta létre és tartja fenn. A hely szűke nem engedi meg, hogy az értékes támogatásért mindenkinek külön-külön köszönetet mondjak. Legyen szabad ezért legalább a testület polgári jóakarói közül dr. Krayzell Miklós tanácselnök úr őméltóságáról és a mellette működő Bárány Ervin kir törvényszéki hites automobilszakértő úrról hálás szívvel megemlékeznem. Vissza

Tartalom

Előszó 3
A szerző előszava 5
1. A gép járóművek forgalmi jelentősége 7
2. A megelőző és megtorló munka a közlekedés biztonságának fokozására 12
ELSŐ RÉSZ.
Közlekedési balesetek helyszíni szemléje.
A) A helyszínről általában 21
B) Általános intézkedések a helyszínen való megjelenéskor.
1. A helyszín lezárása 25
2. Első segélynyújtás és az ezzel kapcsolatos intézkedések 27
3. Az általános helyszíni szemle 30
4. Első jelentések és értesítések a helyszínen 31
C) Részletes intézkedések és megállapítások a helyszínen 33
I. A gépjáróművezetőre vonatkozó megállapítások 36
II. Az egyéb járóművezetőre vonatkozó megállapítások 53
III. A gyalogjárók magatartására vonatkozó megállapítások 56
IV. A gépjáróművekre és egyéb járóművekre vonatkozó
szabályok megtartásának megállapítása 58
V. Az útra vonatkozó adatok megállapitása 71
VI. Közlekedési baleseteknél szereplő egyéb tényezők megállapítása 78
MÁSODIK RÉSZ.
A bizonyítás.
A) A helyszíni nyomok és egyéb tárgyi bizonyítékok 79
1. A keréknyomok 80
2. Az olaj- és benzinnyomok 85
3. A vérnyomok és a vonszolások nyomai 86
4. Eltört, elromlott készülékek, mint az üzemi hibák bizonyítékai 87
5. Letört alkatrészek és levált tartozékok, mint az azonosság bizonyítékai 87
6. Az összeütközések következtében létrejött sérülések és rongálások 90
7. Járóművek ellen elkövetett merényletek bizonyítékai 96
B) A tanuk és a gyanúsított vallomása 98
C) A helyszínrajz jelentősége és elkészítési módja 103
A helyszíni fénykép 113
D) Az írásbeli munka közlekedési haleseteknél 117
Jelentések és értesítések 117
A feljelentés (tényvázlat) 119
HARMADIK RÉSZ.
A megszökött gépjárómű üldözése.
A) A tanuktól beszerezhető adatok a gépjárómű leírására vonatkozólag 138
A tanuk felkutatása 138
A tanukhoz intézendő kérdések 140
B) A megszökött gépjárómű keréknyomaiból megállapítható adatok 146
a) Az abroncsok gyártmányfajták szerinti jellegzetességei 146
b) Az abroncsokon használat közben létrejött sajátos elváltozások 158
C) A megszökött gépjáróműre utaló egyéb adatok 162
D) Intézkedések a megszökött gépjárómű elfogására 163
NEGYEDIK RÉSZ.
Függelék.
A gépkocsifajták ismertetése 169
A nyomok rögzítési eljárásai 179
Az abroncsnyomok lemintázása 179
Egyéb elváltozások lemintázása 182
Utasítás pályaőrök számára a sorompók kezelésére 185
Emlékeztető közlekedési balesetek nyomozásához 187
Egyezményes jelek a helyszínrajzokhoz 192
Szakértők és képviseletek címjegyzéke 195
Abroncsfajták futófelületeinek ábragyüjteménye 196
Általános és részletes helyszínrajz a feljelentési mintához
Magyarország mentő- és segélyállomásainak térképe. Vissza
Tétel sorszám:
213

Kikiáltási ár:
5.000 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
9.600 Ft Licitek száma: 3



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!