Témakörök



Lezárt aukciók


Mérei Ferenc/Piaget, Jean: Szimbólumképzés a gyermekkorban (Mérei Ferenc által dedikált példány)

Utánzás, játék és álom; a kép és ábrázolása

Szerző
Jean Piaget
Szerkesztő
Kiss Árpád
Várkonyi Zsuzsa
Fordító
Mérei Ferenc
Lektor
V. Binét Ágnes
Gondolat Kiadó (Budapest) ,
Kiadói fűzött kemény papírkötés , 512 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-280-526-7
Aukció vége:
2020-03-29 20:00

Aukciós tétel adatai

Budapest, 1978, Gondolat Kiadó (Dürer Nyomda), 512 p. + [6] p., + [1] t., ill.

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Fordító által dedikált példány. Első kiadás. Szimbólumképzés a gyermekkorban. Utánzás, játék és álom; a kép és ábrázolása. Írta: Jean Piaget. Fordította és a bevezető tanulmányt írta: Mérei Ferenc.
A feliratos előlapon a fordító, Mérei Ferenc tollal beírt, névre szóló dedikációja olvasható: "Dr. V. Zs.-nak barátsággal szeretettel 1978 november 24 Mérei Ferenc (5-45 old és 483-503 old)".
A kötésterv Szabó Árpád munkája. A címlapképen a szerző fekete-fehér, egész oldalas fotójával, számozott lábjegyzetekkel, irodalomjegyzékkel, tartalomjegyzékkel, valamint a szakkifejezések magyarázatával kiegészített kötet.
Kiadói fűzött kemény papírkötésben lévő példány feliratos, fekete-fehér fotómontázzsal illusztrált címfedéllel, feliratos könyvgerinccel, tiszta belívekkel, feliratos hátlappal, hiánytalan, megkímélt, jó állapotban.
A kötet dedikálója, Mérei Ferenc (Budapest, 1909. november 24. – Budapest, 1986. február 23.) pszichológus, pedagógus, hálózatkutató. 1938-tól 1940-ig a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Szondi Lipót sorsanalitikus kórtani és gyógytani laboratóriumának munkatársa. 1945-től 1948-ig a Fővárosi Lélektani Intézet vezetője, a Pedagógiai Főiskola és az Eötvös Kollégium tanára, a NÉKOSZ központi szemináriumának vezetője, majd a Fővárosi Lélektani Intézet vezetője. 1949-ben kinevezték az Országos Neveléstudományi Intézet élére. Később az Országos Ideg- és Elmegyógyászati Intézet munkatársa, ahol az általa alapított Klinikai Pszichológiai Laboratórium vezetője lett. 1976-tól vezette a Magyar Pszichológiai Társaságot és a magyarországi pszichodramatikus képzést.

Fülszöveg

"... a gyermekit mint a világ megélésének viszonylag sablonmentes módját a mi korunk kezdte ismerni és becsülni. Mi tanultuk meg szeretni és érteni Chagall és Picasso képeit, mi éreztünk rá Proust... Tovább

Fülszöveg

"... a gyermekit mint a világ megélésének viszonylag sablonmentes módját a mi korunk kezdte ismerni és becsülni. Mi tanultuk meg szeretni és érteni Chagall és Picasso képeit, mi éreztünk rá Proust és Cocteau gyermekszobájának nosztalgikus, lírai levegőjére. Mi kaptunk kedvet arra, hogy odafigyeljünk gyermekeinkre, hátunkon hordozzuk őket, mint az indián anyák, mi próbáljuk megérteni zaklatottságukat, kutatni furcsa okoskodásuk jelentését. Felismertük ezzel azt is, hogy a gyerekek élményvilága a valóság egyik érvényes feldolgozása, elfogadtuk az öntörvényű gyermeki létet mint a látványnak egyik lehetőségét, mint az esztétikumnak egyik forrását.
Jean Piaget vizsgálódásai mindenekelőtt a gyermeki gondolkodást tárják fel azzal a - ma már közhelynek látszó, de a húszak években, Piaget fellépésekor eredeti és nehezen elfogadott - feltevéssel, hogy a gyermek gondolkodása, ítéletalkotása minőségileg más, mint a felnőtté, nemcsak ismeretanyagban kevesebb, nemcsak hiányosabb, hanem más-más a menete, más a szekezete, másféle érvényességi igényt képvisel. Ezt a jelenségkört, ennek a minőségrendnek a fejlődését követte nyomon Piaget.
A szimbólumképzés az a munkája, amely a játék és utánzás elemzésével talán legtöbbet mond a sajátosan gyermekiről, a belső szemléleti kép és a képzet vizsgálata pedig bepillantást enged a gyermeklélektan anyagából kibontott Piaget-féle ismereteelméletbe..." Vissza

Tartalom

Gyermeklélektan és ismeretelmélet:
Piaget műve / Mérei Ferenc5
Bevezetés45
Az utánzás eredete53
Az utánzás hiánya, a szórványos utánzás és a rendszeres utánzás kezdetei55
Előkészítés a reflex útján56
A szórványos utánzás58
A gyerek rendszeresen utánozza a hangkészletébe már beletartozó hangokat és azokat a mozdulatokat, amelyeket előzőleg úgy hajtott végre, hogy látta is őket74
A saját testen nem látható mozdulatok és új minták utánzása91
Már elvégzett, de nem látható mozgások utánzása91
Az új hangzásos vagy látásos modellek utánzásának kezdete111
Új minták, köztük a saját test nem látható mozdulataival összefüggő minták rendszeres utánzása120
A képzethet kötött utánzás kezdete és az utánzás további fejlődése133
A késleltetett utánzás134
Az utánzás és a kép148
Az utánzásról158
A játék
A játék születése175
A játék osztályozása és fejlődése a beszéd megjelenésétől199
A játékos viselkedések szokásos osztályozási rendszereinek kritikai vizsgálata200
A gyakorlás, a szimbólum és a szabály207
Az egyszerű gyakorlójátékok osztályozása és fejlődése213
A szimbolikus játékok osztályozása és fejlődése221
A szabályjátékok és a gyermeki játékok fejlődése255
A játék magyarázata263
A játék kritériumai263
Az előgyakorlat elmélete269
A fejlődés megismétlésének elmélete (rekapitulációs elmélet)277
A "gyermeki dinamika" Buytendijktől származó elmélete281
Kísérlet a játéknak a gyermeki gondolkodás struktúráján alapuló értelmezésére285
A játék másodlagos szimbolikája; az álom és a "tudattalan" szimbólumképzés299
A játék másodlagos szimbólumai és a gyermeki álom302
A szimbolikus gondolkodás freudi magyarázata319
A szimbólumképzés Silberer, Adler és Jung szerint335
Kísérlet a tudattalan szimbólumalkotás magyarázatára343
A tudattalan szimbólumalkotás és az érzelmi sémák353
A kognitív képzet
Az érzékszervi-mozgásos sémák átmenete a fogalmi sémákba367
Az első verbális sémák368
Az "előfogalmak"376
Az első következtetések: előfogalmi következtetések (transzdukciók) és szimbolikus következtetések388
Az érzékszervi-mozgásos intelligenciától a kognitív képzetig399
A gyakorlati kategóriáktól a képzeti kategóriákig411
Az eredet mítoszai és az artificializmus412
Az animizmus418
Az artificializmus és az animizmus hanyatlása423
A nevek, az álmok és a gondolkodás425
A mágikus-fenomenista viselkedésformák, a levegővel kapcsolatos reakciók és a szempontok összerendezése428
A tárgy, a téri távlatok és az idő435
Következtetések: előfogalom, közvetlen szemlélet és művelet445
Következtetések: a képzeti tevékenység általános szakaszai451
Az érzékszervi-mozgásos tevékenység453
Az egocentrikus képzeti tevékenység I. szakasz. Az előfogalmi gondolkodás458
Az egocentrikus képzeti tevékenység II. szakasz. A szemléletes gondokodás469
A műveleti-képzeti tevékenység473
Függelék
Szakkifejezések magyarázata483
Irodalom505
Vissza
Tétel sorszám:
133

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 100 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
5.000 Ft Licitek száma: 18



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!