Lezárt aukciók


Varsa Endre: Magyar kerékpárok

Hungarian bicycles - A magyar kerékpárgyártás története/Bicycle manufacturing in Hungary a history

Szerző
Varsa Endre
Lektor
Eva Abrahams
Harriet Graham
Glória Kiadó (Budapest) ,
Fűzött keménykötés , 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 26 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-9587-56-4
Aukció vége:
2019-06-30 20:00

Fülszöveg

Azt mondják, a biciklizést nem lehet elfelejteni. Nos. az olvasó, aki kezében tartja ezt a tudományos igényességgel megírt, de meghökkentő vagy mulattató adalékokkal is bőven szolgáló könyvet a... Tovább

Fülszöveg

Azt mondják, a biciklizést nem lehet elfelejteni. Nos. az olvasó, aki kezében tartja ezt a tudományos igényességgel megírt, de meghökkentő vagy mulattató adalékokkal is bőven szolgáló könyvet a kerékpár felfedezéséről, műszaki fejlődéséről és hazai gyártásának alakulásáról, egészen biztos lehet benne, hogy mostantól a biciklihez fűződő ipartörténeti érdekességeket is hajlamos lesz megőrizni az emlékezetében. Mert ez a könyv tárgyát, információtartalmát és ismeretterjesztő jellegét tekintve egyedülálló.
Hogyan lett a velocipédből kis híján vasparipa? Hány kereke is van a biciklinek? Hogyan jutottak el a kerékpár ősei közé sorolható futógéptől a fekve hajtott rekumbensig?
Mire használták a kerékpárt a háborúban?
Hányan ülhetnek egy kerékpáron? Miért kellett adót fizetni 1889-ben a kerékpár tartásáért?
Miben különbözik a versenykerékpár a parasztbiciklitől? Miből lett a mountain bike?
Agyváltó vagy láncváltó? Hány sebességfokozatot tudunk kihasználni? Miért kellett a fakerék helyett tömörgumi, majd légabroncs? Milyen az, amikor a bicikligyártás szóbeli licencszerződésen alapul? Ki reagált okosabban a gazdasági világválságra: a kerékpárgyártását leállító Weiss Manfréd, avagy a gyártást beindító Kühne? Milyen célt szolgálnak a gyártók vázszámozási rendszerei?
A kérdések megválaszolásában a szerző egyaránt támaszkodik műszaki ismereteire és levéltári kutatásaira, másfelől olyan személyekkel folytatott interjúkra, akik sajnos már nincsenek közöttünk. A témában való elmélyülést hatalmas képanyag és gyári dokumentumok egész sora segíti. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Köszönetnyilvánítás 8
Hogyan jött létre a kerékpár? - Rövid történeti áttekintés 9
A kerékpár megjelenése Magyarországon 24
Kerékpárgyártás a kezdetektől - kisipari gyártás 1945-ig 32
Kerékpárgyártás Csepelen 1929 és 1944 között 67
Kerékpárgyártás a Kühne Mezőgazdasági Gépgyárban 1931 és 1947 között 79
Kerékpárgyártás Csepelen 1945 és 1963 között 83
Kisipari kerékpárkészítés 1945 után 93
A csepeli kerékpárgyártás 1964 és 1988 között 101
Kerékpárkészítés Csepelen 1989 óta 113
Kerékpárkészítők 1989 után 118
AVEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. - Hauser 118
CSEKE Kerékpár Értékesítő Zrt. 121
Hungary: A bike - perbáli kerékpár 122
J. P. Mali Kft. - Mali Bicycle Technology 123
Neuzer Kft. 125
Olimpia Kerékpár Kft. 128
Melléklet
Velvárt Nándor árjegyzékei 1
A Weiss Manfréd Acél- és Fémművei Rt. kerékpáralkatrész-árjegyzéke 1937-ből
(csupán saját gyártmányú alkatrészek) 143
A Weiss Manfréd Acél- és Fémművei Rt. és a Csepel Művek kerékpár-vázszámozási rendszerei 205
Forrásmunkák 215 Vissza
Tétel sorszám:
392

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 1000 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
7.300 Ft Licitek száma: 0



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!