Tartalom
I. kötet
A kiadó előszava az új nemzetközi kiadáshoz 16
A könyv hétmillió olvasójának üzenete a világ többi polgárához
Bevezetés 19
A történelem legújabb forradalma: olyan erő, amely megváltoztatja életünket
Milyen lesz a jövő? 37
16 alapvető trend, amelyek a jövőnket irányítják
Az azonnali kommunikáció kora 39
Gazdasági határok nélküli világ 49
Négy lépése az egységes világgazdaság felé 51
Internetes kereskedelem és tanulás 57
A szolgáltatásokra épülő új társadalom 59
A kicsi és a nagy házassága 61
A pihenés új korszaka 65
A munka változó arculata 67
Nők vezető szerepben 69
Bámulatos agyunk újrafelfedezése 73
Kulturális nacionalizmus 73
Növekvő leszakadó népréteg 75
A népesség aktív öregedése 77
A "Csináld magad!" mozgalom újraéledése 79
Együttműködő vállalkozási formák 81
Az egyén győzelme 83
Miért is ne a legjobb legyen a cél? 85
13 lépés a XXI. századi tanulói társadalom felé
Az elektronikus kommunikáció új szerepe 91
Tanulj számítógépül és internetül! 95
A "szülővé képzés" mint alapvetően fontos feladat 95
Előtérben a kisgyermekkori egészség 95
Kisgyermekkori nevelési programok 97
Bármikor felzárkózhatsz 97
Minden tanulói típusnak egyforma figyelmet! 99
Tanuljunk tanulni, tanuljunk gondolkozni! 99
Mi az, amit az iskolában kellene megtanítani? 101
Tanulás négy szinten 107
A tanulás három célja 109
Hol is tanítsunk? 109
Elméd legyen nyitva, szavad legyen tiszta! 109
Találkozás bámulatos agyunkkal 113
A világ legnagyobb teljesítményű számítógépének a tulajdonosa vagy
Négy agy az egyben 115
Neuronok, dendritek, gliasejtek és a szigetelő rendszer 119
Különböző "intelligenciaközpontjaink" 121
A két agyfélteke 125
Hogyan tárolja agyunk az információt? 131
Négy különböző hullámhossz 135
Az agy üzemanyagai: az oxigén és a táplálék 135
Mivel tápláljuk agyunkat? 139
Érzelmi intelligencia nélkül nem megy 141
A test és az agy oszthatatlan 143
Egy hasznos "csináld magad" módszer 145
Az első 20 lépés ahhoz, hogy sokkal gyorsabban, jobban és könnyebben tanuljunk
Indulj ki a sportból! 145
Merj álmodni - és elképzelni a jövőt! 149
Tűzz ki egyértelmű célokat és határidőket! 149
Szerezz be gyorsan egy lelkes mentort! 149
Indulj ki a "nagy képből"! 151
Kérdezz! 153
Keresd meg az alapelvet! 155
Keresd fel a három legjobb gyakorlati könyvet! 155
Tanulj meg újra olvasni - gyorsabban, jobban, könnyebben! 157
Bevésés képek és hangok segítségével 161
Csinálva tanulni 163
Elmetérkép - lineáris jegyzetek helyett 165
Könnyed felidézés 167
A nyugodt éberség művészete 169
Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni 173
Ismétlés és reflexió 173
Agykapocs és memóriafogas 173
Csak játékosan! 175
Tanítva tanulni 177
Irány a gyorstanuló kurzus! 177
Hogyan legyenek nagyszerű ötleteink? 183
Új program a kreatív gondolkodás tanulására és tanítására
Egy új ötlet nem más, mint a régi elemek új kombinációja 184
Határozd meg a problémát! 187
Határozd meg, mi lenne az ideális megoldás, és képzeld magad elé! 189
Gyűjts össze minden adatot! 191
Szegd meg a szabályt! 191
Lépj túl saját területed határain! 193
Próbálj ki többféle kombinációt! 193
Vesd be az összes érzékszervedet! 193
Kapcsolj ki! hadd érlelődjön! 195
Engedd el magad a zene vagy a természet segítségével! 195
Aludj rá egyet! 195
Heruéka! Az ötlet kipattant! 197
Ellenőrizd újra! 197
A kezdetek kezdetétől 213
Ésszerű útmutató, hogy csecsemőink jobbak és intelligensebbek legyenek
Sorsdöntő évek 227
Hogyan gazdagítsuk gyermekeink intelligenciáját születésüktől 10 éves korukig?
A lépésről lépésre történő fejlődés alapvető fontossága 239
A józan ész használata 241
Építsünk mind az öt érzékszervre! 243
Az egész világ - osztályterem 245
A kommunikáció nagy művészete 245
Az iskola előtti nevelés színterei és a szülők 257
Vidámságot az iskolába is! 267
II. kötet
A tanulás mélyben rejlő lényege 269
Programozzunk a sikerre az oktatásban is?
Az igazi tanulás gyors és mókás 297
Az új évszázad irányjelzői a holnap tanárai és trénerei számára
A legjobb "tanulási állapot" elérése 301
Kulcsok a jó prezentációhoz 313
A gondolkodás és a mélytudatba való elraktározás elősegítése 321
A tanultak aktív előhívása 321
Alkalmazzuk a tanultakat! 325
A zárás fontos részei: áttekintés, értékelés és ünneplés 325
A részekből összeáll az egész - gyakorlati példák 327
A Simon Guggenheim iskolában végzett kísérlet 327
Folyékonyan franciául, nyolc hét alatt 331
A hadseregben rekordidő alatt tanultak meg egy idegen nyelvet 333
Egy gyorsított, integrált tanulást oktató tanár 335
Mi gátolta a nagy áttörést? 339
A tanulási stílusnak megfelelő oktatás 341
Hogyan állapítsuk meg tanulási stílusunkat és használjuk sokrétű intelligenciánkat?
A tanulási stílus meghatározása 347
Hogyan fogadjuk be az információt? 349
Hogyan rendszerezzük és dolgozzuk fel az információt? 351
Milyen körülmények befolyásolják a tanulási készséget? 351
Milyen fizikai és biológiai szükségletek hatnak a tanulásra? 353
Hogyan határozzuk meg a tanulók preferált tanulási stílusát? 353
A munkastílusod is egyedi 355
A négy gondolkodási stílus 357
Mi a tanulság az iskolák és az egyének számára? 361
Gyors felzárkózás az iskolában 367
A világ legnagyobb felzárkóztató programjai - és hogy miért működnek
Két kulcs alapelv: az elme-test kapcsolat és az elme-agy kapcsolat 369
Speciális kineziológia 371
A Doman-Palmer-Niklasson - Hartigan modellek 375
Felzárkózás a helyesírásban 377
A tükörírás problémájának kezelése hátra-írással 379
A négyperces olvasási program 381
Ujjhangzó program 385
Egymás tanítása 387
A "Nézz és figyelj!"' módszer 389
Új-Zéland felzárkóztató programja 391
Személyes kulcsszókincs 393
Kezdő Iskolai Matematika 395
Számítógépesített felzárkóztatás 397
A SEED matematikai program 397
Három "orvosi-oktatási" program 397
A lemorzsolódás dilemmájának megoldása 401
Hogyan törjünk a "csúcsra" az oktatás és nem a drogok, a bandák és a bűnözés terén
Japán üzleti módszerek az iskola tökéletesítésében 403
Az integrált tanulmányok osztályterme: a nagyvilág 413
A csoportos tanulás és a "teljes kép" technikája 421
Hathetes kurzusokkal lépésről lépésre a siker felé 423
Mindez együtt a SzuperTáborban 425
A jövő iskoláinak megtervezése 435
12 lépés egy nemzet oktatási rendszerének átalakításához
Az iskola mint az élethosszig való tanulás egész évben nyitva tartó információs bázisa 437
Először a fogyasztót kérdezzük 441
Garantáljuk a fogyasztói elégedettséget 441
Minden intelligencia-típusnak és tanulási stílusnak a neki megfelelőt nyújtsuk! 443
Használjuk a világ legjobb tanítási technikáit! 445
Fektessünk be a legfontosabb forrásunkba: a tanárokba! 451
Mindenki legyen tanár és diák egy személyben! 451
Négyrészes tananyagot tervezzünk! 451
Változtassuk meg az értékelés rendszerét! 455
Használjuk a holnap technológiáját! 457
Használjuk forrásként a teljes közösséget! 461
Mindenkit megillet a választás joga 461
Üzleti élet a jövőben 463
A tanulással foglalkozó szervezetek nagy fejlődési lehetőségek előtt állnak
Az elektronikus multimédia által kínált lehetőségek
A gyorsított tanulás módszerében rejlő üzleti lehetőségek 471
A termékeinkkel kapcsolatos szolgáltatások és tréningek értékesítése 475
A vállalat mint tanuló szervezet 477
Cselekedj! 487
Bármely ország a tanulási forradalom élére állhat, sőt még Ön is!
A szingapúri központosított tanulási modell 487
A decentralizált új-zélandi modell 489
Új svéd modellek 491
A tanúsítvány-modell 493
A testületi vezetés modelljei 495
Az ajándékozó modell 497
Az internetes értékesítés modellje 497
Az üzlet-tanár-multimédia modell 499
Az alapítvány modell 501
A nemzetközi konferencia modellje 503
A "tanuló szervezetek" modellje 503
A "halmaz" modell 505
A kínai "Vissza a gyökerekhez!" modell 507
Alkossa meg saját modelljét! 509
Vissza